14

1.8K 69 6
                                    


(A few years later)

Aku dan Adam masih lagi kekal sebagai tunang,beside kami belajar dekat UM kos obviously lain-lain la.Aku department kesusasteraan melayu,dia department mechanical engineering.Kita selalu jumpa tapi berteman la aku tak nak nanti orang cakap lain pulak en.Well about others?Okay let me tell you  about my other friends.First Aishah la,dia sekarang belajar dekat UPSI dengan Shahira,kos apa aku pon tak pasti.Depa dua tu dah ada boyfriend weh!Next,Yati and Dayah,depa dua tu masuk Uitm Shah Alam,kos sama pulak tu.Kos it tu jela yang aku tahu.Boyfriends takde.Haa gtu la depa semua.Eh,sorang lagi yang selalu moody teruk tu en?Nama apa?Nurul Ain!Ha Ain tu dapat IPG (cikgu),dia dapat dekat sebelah UM kampus Bahasa Melayu.So kami memang selalu lepak weh,pegi Mid V la,kantin UM la dan sebagainya.Terkejut jugak aku,orang macam dia dapat cikgu weh!

Ok tu je la en,ke ada yang aku terlepas.Oh ye..Haikal?Well for your information,aku dapat tahu pon daripada mulut orang la,Haikal sekarang belajar dekat UM jugak yes shit!Tapi kalau terserempak pon aku tak duduk situ lama2 la,aku memang blah.Dia still kapel dengan minah pendek tu.Minah tu junior kami,macam nth pape.Tak tinggi mana pon aku tengok tapi gedik dia tu menjadi-jadi.Ok next,family aku pulak eh.Adik sekarang dah ting 1.Sekarang bukan setakad PHD,ni dah tahap dewa tahap dia cakap.Angah pulak dah keje sebagai engineer dekat syarikat JEPUN kalau tak silap akula.Dia masih lagi sigle mingle weh!Ibu ada jugak suruh cari partner hidup,pastu angah terus tak balik seminggu takut kena kenenkan dengan anak makcik kami,HAHA.Along?Well korang kan tahu dia suka sangat dekat Ain,last-last Ain tolak weh cinta along aku.Along kecewa teruk,tapi sampai sekarang aku tengok along masih lagi cuba untuk pikat Ain tambah-tambah Along sekarang ni duduk dekat KL,so bila aku keluar dengan Ain je memang dia ada je sibuk.Ain memang dah fed up so dia buat dek je la.Kalau cakap pon gtu-gtu jela.

Right now,aku tengah tunggu Ain dalam kereta dengan Along yang tak habis-habis duk betulkan rambut dia.Aku mencebik sebelum memandang along macam nampak hantu kak limah.

''Relax je la,lagipon dia dah sejuta kali tengok muka along!''kataku cuba untuk menenangkan diri dengan perangai along ni.

Dia mencebik sebelum menjelirkan lidah ke arah aku.Tiba-tiba ketukan pintu kedengaran dari tempat along.Kami terkejut dengan muka Ain yang tersenyum nakal sebelum dia membuat act suruh bukak pintu.

Along yang sedari tadi duk betulkan rambut terus turun dan bukak pintu dekat Ain ala macam princess gtu.Pale otak dia.

''Thanks!''kata Ain dengan muka pelik membuatkan along muka dia merah padam.Wow.First time Ain tak garang.Ok ada something yang tak kena ni!

''Weh Ain let me be frank la,kau kena sampuk ke?''tanyaku seraya tu jugak Ain tergelak along terkejut.First time Ain gelak weh!

''Weh tutup mulut tu!''kataku kepada Along yang terpana dengan gummy smile Ain.Ain ni kalau dia senyum sumpah aku cakap comel dengan kaca mata skema dia tu,tapi kalau dia buat muka bitch,memang dapat oscar  awardla,bitch gila weh!

Along pon menjegilkan mata ke arah aku sebelum memandu kami ke Mid Valley.Sebab dia cakap nak belanja makan harrini,lepastu ada la dia nak belanja kami sikit.Orang Kaya Baru.

Sampai je dekat situ,kami terus beriringan jalan along depan,aku tengah dan Ain jauh nun dibelakang.Aku tak tahu la kenapa dia memang selalu slow.Aku yang tengok ni pon rasa macam dah drained out.Aku terus pergi ke arah Ain dan mengheretnya suruh cepat.Maybe dah takdir kot,aku membuatkan Along dilanggar Ain dari arah belakang.Ain muka dah merah padam tahan malu ,along pulak terus tergelak kecil.

''Comel awak ni.''puji along membuatkan mata Ain membulat dan terus dia mengheret aku ke yang tergelak-gelak dengan Along yang terkulat.Haa kang dah kena!

Kami sampai je dalam tu,Ain terus ajak kami makan 4 fingers.Sumpah weh best gila dia punya ayam tu.Aku ni jenis pemalas,so aku biarkan Ain pegi order sorang,along pon apa lagi,terus menonong ikut Ain.I swear okay,comel gila depa tu.Sorang garang macam singa,sorang lagi suka buat lawak hambar.

Bila dah settle order,aku nampak along cuba untuk jadi gentleman dengan membawa tray kami,Ain terus tergelak kecil sebab along tertumpahkan sedikit air yang gelas dia tu besar gedabak.Aku pon apa lagi,keluarkan phone lepastu snap gambar depa senyap-senyap.Terus send dalam group family.

(Chat with Family,semua bold kecuali Ainie)

Ainie : (sent image)

Ibu :Amboi dah boleh kawen dah tu!

Ayah:Tak sabar ayah nak makan nasi minyak!

Adik :Eiii geli tengok along malu-malu macamtu.

Angah:Sape pulak tu?

Aku terus offkan phone sebab along dan Ain dah amik tempat duduk berhadapan aku.Yes.Along dengan beraninya duduk tepi Ain,Ain pulak hanya senyum awkward sebelum  mempelawa  aku makan.Aku pon  apa lagi terus baca doa then kami semua pon makan dalam keadaan senyap.

Lepas dah siap tu,aku bingkas bangun then terus pegi basuh tangan tanpa menghiraukan keadaan sekeliling.Aku baru je otw nak  pegi dekat depa,tiba-tiba  terdengar suara perempuan yang gelak kemain ayu.Aku melihat gerangan tuan punya badan dan membulatkan mata terkejut dengan apa yang tersergam di hadapan aku ni.

Tanpa terus menjadi statue od liberty disitu,aku terus bergegas ke arah Ain dan Along yang terpinga-pinga melihat muka ku yang blurr teruk.

''Ok ,Ainie what is it?''tanya Ain seraya menyuruh along mencuci tangannya.Along mengangguk sebelum bangun dan melaksanakan perintah yang disuruh.Ain  ni dia bijak kemain,so bil aku tak cakap pon dia tahu.Baru je dia nak tanya,along pon sampai.

''Ain awak pegi la cuci tangan dulu.Let me try to talk to her okay?''kata along menyebabkan Ain memberi  senyuman tak ikhlas sebelum beredar dari situ.

Aku terus terduduk dan akhirnya tewas.Air mata menderum laju membuatkan Ain dan Along terkejut.

Ain terus mendekati aku dan membawa aku ke tempat private iaitu di tandas perempuan,along pula terpaksa tunggu di kereta.So plan nak  belibarang semua-semua tu terpaksa kitorang cancel sebab mood aku tak ok.

Sampai je dekat tandas,Ain terus menyuruhku mencuci muka dan menceritakan segalanya.

''Tell me babe,what the hell is happening?''tanya Ain dengan muka yang sudah bengang.

''He.He lie to me.''Kataku sambil teresak-esak mengingatkan perkara itu.

''Who?Adam ke?''tanya Ain seraya aku terus mengangguk.

''Apa yang kau nampak sebenarnya?''tanya Ain lagi untuk mendapatkan kepastian.

''Adam dengan sorang pompuan weh lepastu....lepastu dia pegang sorang budak  laki umur 2 tahun.''kataku seraya membuatkan Ain terpaku.

Dia terus senyap tak terkutik sebelum mengheretku masuk ke dalam kereta.Along yang sedari tadi duk missed call kami terus terpaku dengan aku n Ain  yang diam  tak terkutik.

''Hey,what happened?''tanya along kepadaku sebelum aku melirikkan mata ke arah Ain.Ain hanya mengeluh sebelum memakai seatbeltnya.Guess what?This time Ain duduk depan aku duduk belakang sebab?Akku request,tak nak bagi along tanya aku.

''Ain,can you be honest with me?Tell me what happened?''tanya  Along seraya memandang Ain dengan muka yang menahan marah.

Ain mengeluh sebelum menceritakan semuanya.

''Ainie nampak Adam dekat restoran tadi dengan sorang pompuan and budak lelaki umur 2 tahun~''tanpa sempat Ain menghabiskan ayatnya muka along dah pon berasap sebelum..

''WHAT!?''

#OH MY GOD

#LEHER MIN SAKIT SEBAB POSITION TIDO TAK BETUL

#UGH!

Mr Kp, You're Mine!Where stories live. Discover now