7

2.1K 91 5
                                    

After dah sampai kelas tu,macam biasa aku dengan duniaku menyelesaikan masalah negara which is nak guna is atau are dalam esei English.No offense,aku suka bi tapi nak bagi ayat power deep menusuk ke jiwa tu susah sikit.Aku menghela nafas sebelum memandang ke arah luar tingkap.Ain mendengus sebelum mencuit pipiku.Aku menepis tangannya sebelum memandang muka dia yang berkerut tu.

''Nak apa kau ni?''tanyaku dengan muka menyampah.Nak berimaginasi sikit pon tak boleh ke?

''Aku nak pegi rumah kau petang ni boleh?''tanya Ain dengan muka yang sengaja dicutekan.

''Boleh tapi kenapa weh?Mak kau tak marah ke?''tanyaku hairan dengan permintaan Ain yang secara tiba-tiba ni.

''Mak aku kena balik kampung kejap,so dia balik lewat.Dia dah gtau ibu kau yang dia nak tumpangkan aku harini,kejap je.Nanti malam dia datang amik.''kata Ain sambil menepuk pipi Aishah yang berada dihadapannya.Aishah hanya mencebik sebelum mengadu dekat Shahira.Shahira hanya senyum nakal sebelum menepuk pipi Aishah yang satu lagi.Aku hanya tergelak kecil sebelum memandang Ain dengan senyuman nakal.

''Ok boleh je tapi kau tak kisahkan kalau ternampak Along aku yang selalu half naked tu.''kataku seraya tergelak dengan muka menyampahnya sebelum Shahira menyampuk.

''Weh!Takpe nanti dapat free show.Dahla Along kau tu handsome teruk!''sampuk si Shahira membuatkan Ain muntah on the spot.Yang lain hanya tergelak dengan muka Ain,sebab we all know how anti Ain dengan lelaki sebab dia ada 2 orang abang yang memang annoying gila.

''I just hope abang kau tu tak annoying macam  abang aku!''keluh Ain seraya membuat kami tergelak.

Cikgu pon sampai la dalam kelas kami,dengan buku latihan yang tebal nak mampus.Di belakang dia ketua kelas kami Arif dengan penolong Aina membawa yang selebihnya.Aku mendengus perlahan apabila Teacher Lili or Liyana mula speaking dengan accent UK nya.Oh god!

''Class assalamualaikum and good afternoon! Now please take your seat and open to page 5.Aina could you please read it aloud. The others please do be quiet for a while now!'' speaking Teacher Lily membuatkan kami semua senyap terkedu. Ain hanya memuncungkan bibirnya sebelum menghumming lagu favouriteku.Aku turut join sama sebelum terdengar suara orang berdehem.Mataku dan Ain terus membulat terpandangkan Teacher yang bercekak pinggang memandang kami berdua.Yang lain hanya tersenyum mengejek sebelum menyambung perbualan silent melalui mata mereka.

''What are you two humming about? Care to share it with us?''tanya Teacher Lily sambil memandang kami berdua dengan muka menahan marah.

''Sorry Teacher!''kata kami berdua sebelum membuat muka cute.Teacher Lily hanya mengeluh sebelum meninggalkan kami dan menyuruh Aina menyambung pembacaannya tadi.Kami berdua hanya mengeluh tanda faham sebelum diam tak  terkutik supaya tidak kena sindir lagi dengan Teacher.

(Balik sekolah time!)

Harini aku terpaksa buat terkejut terpandang kereta abangku yang diparkir di luar pagar sekolah sambil suka hati dia je bersandar dekat kereta Honda Civic birunya itu.Budak perempuan semua terus terkedu ada yang duk fangirling dekat tepi membuatkan Ain terus menyampah.Aku memberikan senyuman nakal dekat Ain sebelum mendekati abangku meninggalkan dia yang terkedek-kedek menahan marah.

Along aku terus menurukan kaca mata hitamnya sebelum memandang aku dengan penuh kasih sayang.FAKE.

''Lambatnya adik along sorang ni!Risau along takut bidadari abang yang sorang ni kena culik!''sindir alongku seraya membuatkan aku terkulat dan Ain terkebil tak tahu nak gelak ke menangis.

''Sibuk je kau ni!Cepatla masuk,Ain jom!''kataku seraya meninggalkan Along yang dramatik tu mendengus perlahan.

Dia mengomel sebelum masuk ke tempat driver seatnya.Dia melemparkan pandangan menyampah dekat aku while tersenyum gatal dekat Ain.

''Haa back off man!This is my friend!''kataku sambil memeluk Ain dari sisi membuatkan along tergelak kecil.Ain hanya tersenyum dengan kami berdua sebelum Along drive membawa kami ke rumah aku.

Along the way,Ain senyap je duk tengok dekat luar while my along duk curi-curi pandang tengok Ain sambil tersenyum kecil.Okay the fuck!

''So apa nama kawan kau tu dik?''tanya Along seraya memarkirkan keretanya.Ain hanya menjegilkan mata ke arah aku supaya tidak memberi tahu namanya kepada Along.Aku tersenyum senget sebelum memandang Along dengan senyuman semanis gula.

''Ain.Nama dia Nurul Ain.''kataku seraya membuatkan Ain mendengus perlahan sebelum keluar dari kereta meninggalkan kami berdua.

''Weh btw dia tu single eh?''tanya Along membuatkan aku senyum nakal.

''Yes single mingle double cheese.Lagipon dia jenis tak layan lelaki weh.''kataku seraya mengambil beg aku dan berjalan dengan Along ke rumah kami.

Ain mengetuk pintu sebelum dibuka oleh Ibu.Ibu terus memeluknya membuatkan Ain senyum awkward sebelum membalas pelukan tadi.Along tergelak sebelum memandang ke arah aku dengan muka gatalnya.

''Weh kalau aku tackle dia boleh?''tanya Along membuatkan aku speechless.

''Wait what?!''jeritku membuatkan ayah memandang kami sebelum tergelak kecil.

''Apa?Aku tanya jela.''kata Along sambil membuat muka toya.

''No but takde orang lain ke hah?Dia tu member aku,kau tu pilot dahla playboy.Beside she's 18 and you're 25.Kau tua weh!''kataku seraya mengutuknya sekali.Yela alang-alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan.

Dia hanya mencebik sebelum menonong mengikuti Ibu dan Ain.Depa dua tu duk gelak sakan,sampai je Along terus Ain membuat muka bosan.I had the urge untuk gelak disebabkan muka muncung along sebelum Ain memandang aku meminta tolong dari matanya.Aku tersenyum sebelum join depa dekat island tu.

Ibu tersenyum kecil dengan kemunculan aku sebelum menyurhuku membawa Ain ke dalam bilik.Aku mengangguk sebelum mengheret Ain dan along terus menonong mengikuti kami.

Samapi je depan bilik aku,Ain terus masuk menyebabkan along nak ikut sekali.Aku menghalang dia dengan mendepakan tanganku.Dia hanya mencebik sebelum membuat muka annoying.

''What?Aku gurau je la!''katanya seraya meninggalkan kami.Aku tergelak kecil sebelum masuk dan terkedu melihat Ain membuat kerja sekolahnya meninggalkan aku.

''Hei!Tunggula aku!''jeritku membuatkan Ain menjelirkan lidah sebelum menyambung pekerjaannya.KURANG ASAM PUNYA BUDAK!

''ish!takpela tunggu sini aku nak mandi jap.Jangan keluar tau tunggu aku!''kataku seraya masuk ke dalam bilik air dan membersihkan diri.

Tiba-tiba ada orang mengetuk pintu tandas aku menyebabkan aku mengomel dan menjerit dar bath tub.Yes aku malas nak bukak paling teruk pon Ain.

''Yes!Nak apa?'jeritku sambil menipu buih dari bath tub ala macam iklan shower tu.

''Weh lambat lagi ke?Aku nak pegi tandas ni!''jerit Ain menyebabkan aku tergelak kecil sebelum membalas jeritan itu.

''Kau guna bilik air dekat bawah la!''kataku seraya terdengar Ain mendengus dan tapak kakinya terus menghilang.Hihi!

 Ain pov

Aku terus berlari anak memasuki tandas yang dimention sebelum menyelesaikan bisnesku.A few moments later,aku terus keluar sambil menunduk sehingga terhantuk dengan badan seseorang.Aku mengangkat kepala sebelum terkedu melihat Along Ainie yang half naked sedang tersenyum senget ke arah aku.Fuck.

''Well ? What are you looking at?''kata Along Ainie membuatkan aku terus tersenyum malu sebelum berjalan laju ke arah bilik Ainie dan i swear aku dengar dia tergelak kecil.

Siap kau Ainie!You are so fucking dead!

#wow

Mr Kp, You're Mine!Where stories live. Discover now