Kami rupanya dipanggil sebab terpilih untuk join kelas dinihari.Maksudnya,ko kena bangun pagi selepas usai solat subuh,then pegi sekolah lepastu masuk kelas tuisyen yang dikhaskan untuk mereka yang ada cahaya lampu minyak tanah untuk dapat straight A spm nanti.Kami terutamanya aku dengan Ain mengeluh untuk kali kesejuta mendengarkan berita itu,bukan apa kami ni pemalas sikit kalau nak bangun pagi tu.
Ain hanya membuat muka redha sebelum mengeluh perlahan.Aku join sekaki tapi dicelah oleh suara yang aku sangatlah kenal dan sangatlah despise.
"Kalau cantik takpe ni tak muka dah macam tapir."ejek si Haikal membuatkan Ain terus berasap telinga dan aku tiba2 rasa nak bunuh dia on the spot.
"Kau nak apa lagi?Bukan keje ko dah setel ke?Sibuk je la."kataku dah mula muak dengan perangai mr kp yang tak habis-habis nak ganggu hidup aku ni.
"Eh elek suka hati akula nak buat apa pon.Sibuk je.Apa ingat aku datang sini nak mengadap muka kau ke ha?Tak heran la,muka cam kuali hangit,ada hati nak crush dekat aku."kata mr kp selamba menyebabkan aku tersentak.Ok sapa pulak yang nak kena libas dengan aku ni.
"Eh aku pon dah tak minat la dekat kau!Siapa la yang gtau kau benda tu padahal semuanya fitnah!Kesian kau en,perasan!"kataku sambil tersenyum puas dengan muka asam kepingnya itu.
"Ish!kau ni..."belum sempat dia membalas tembakan ke arah aku,cikgu Yana sedang memandang kami berdua dengan bercekak pinggang.Okay,bye world.
"Kenapa bising-bising ni?Kamu berdua ni dah besar panjang tau tak?Malu la sikit dekat budak-budak yang lebih muda daripada kamu.Ish.Ish.Haa yang lain pulak kenapa tak stopkan depa dua ni!?"marah Cikgu Yati dengan suara serak basahnya yang mereciks itu.Kidding.Aku hanya mengetap bibir sebelum Haikal sempat lagi menjelirkan lidah ke arah aku.Okay,that's it.
"Cikgu Yana dia jelir lidah dekat saya!"kataku dengan suara yang sengaja dicutekan supaya cikgu Yana memihak kepadaku tapi rupanya malang tidak berbau.
"Saya tak kesah la sapa yang jelir lidah tapi sekarang ni disebabkan kamu berdua dah buat kecoh dalam makmal sains ni.Both of you akan saya hukum,cuci tandas budak perempuan petang ni lepas balik sekolah.No objection."ujar cikgu Yati membuatkan aku mengeluh sebelum diberi pandangan membunuh oleh Mr kp.
"Baiklah semua,sila tampil ke hadapan dan sila amik surat pemberitahuan ini sorang satu ye."kata cikgu Yati dan membiarkan aku dan Haikal speechless dan akhirnya turut mengambil surat tersebut.
Selepas je dah setel amik,kitorang pon gerak ke kelas,member aku semua cuba untuk tidak mendepakan muncung aku,tapi nampaknya mereka fail disebabkan Ain dan Aishah yang duk gelak-gelakkan aku.Ei aku baling selipar kang!
"Tula kitorang dah cakap jangan layan sangat si kp kau tu.Dia tu memang dah konfem gila weh."kata Aishah sambil cuba menahan tawanya yang semakin kuat.Ain dah senyap tapi masih lagi tersenyum penuh makna memandang aku.
"Ha kau ni dah kenapa pulak Ain?"kataku dah mula naik hantu dengan depa semua ni.
"Tuh,peminat kau dah sampai."katanya sambil menunjukkan direction tuan empunya badan yang sedang berdiri dekat tangga.Oh shit Adam.
"Malang betul nasib kau harini."kata Ain selamba sebelum mereka semua bergegas meninggalkan aku dan Adam di tangga.Okay,buat strok baru Adam tak kacau kau!Eh!No!
"Hai Ainie?Miss me?"tanya Adam dengan muka yang sengaja mintak belacan.
"Ish,nak apa kau ni?"kataku seraya mengeluh dengan kedatangan mamat ni.Dah lepas bala,datang yang lain pulak.Hish.
"Alah garang sangat cik tunang aku ni."kata Adam selamba membuatkan mata aku terus bergolek keluar.Ok.Kidding.Chill.
"WHAT?!"kataku dengan muka macam dah nak dirasuk menyebabkan Adam tergelak kecil.
"Yes Ainie,aku yang hantar rombongan meminang tu,happy now?"katanya selamba membuatkan aku speechless.
"Sumpah la weh!Tapi kenapa?Kau ni en suka sangat buat suprise,kalau aku ni ada sakit jantung,tak ke naya nanti!"kataku dengan suara yang dah mula normal.Dia hanya tergelak kecil sebelum memberikan senyuman gatal.Haa dah gila rupanya,hurm kesian.
"Hurm takpela kalau kau sakit jantung sekali pon aku tunggu la sampai kau sembuh.Hihi.Ok gurau!"kata Adam seraya melihat tanganku yang dah mula naik.
"Ish!Hurm btw tu je ke nak cakap?"tanyaku dengan muka excited nak tau benda lain.
"Ada satu lagi nak dengar tak?"katanya dengan muka serius.Aku apa lagi,kalau gossip memang membulat la mata.
"Satu lagi tu iyelah....i love y-"sebelum sempat dia habiskan ucapan dia,aku dah pon blah.Bosan.
"Hei!Tunggula aku dulu!"katanya seraya cuba untuk mengejarku.Aku memberikan pandang membunuh ke arah dia membuatkan dia pucat dan terus blah daripada situ.
Alhamdulillah.Akhirnya.Baru je aku nak masuk kelas,tiba-tiba ada manusia mana nth rempuh bahu aku dengan kuat.Okay,ni memang sengaja nak suruh aku bagi ceramah perdana.
Aku menghela nafas untuk bertenang sebelum mendongak ke arah gerangan tuan punya badan.The fuxj!
"Pathetic.Lain kali guna mata jangan guna siku.Aku yang sebesar alam ni pon kau tak nampak ke?Gila punya pompuan!"bidas mr kp sebelum blah daripada situ membuatkan aku terkedu.
"Ish aku la,kalau aku dapat dia memang siap aku kerjakan nanti!"ngomelku tanpa menghiraukan senyuman yang terukir di bibir Ain yang dah lama duk menyorok belakang pintu.
"Ok Ain,keluar sekarang.Ni bukan masanya nak main sorok2.Kalau nak main,main dengan along aku!"sindirku membuatkan Ain terus keluar dan tersenyum malu.
"Dahla jum masuk kelas!"kata Ain seraya mengheret aku untuk masuk ke kelas.
Hish kenapala Adam,kalau Harry Potter kan best!
#admin otak tepu
#assignment cakap hai
#novel cakap hai jugak
#admin cakap bye
YOU ARE READING
Mr Kp, You're Mine!
Teen FictionPertembungan antara Ainie dan Haikal ni best.Ainie ni ada crush dekat Haikal si Mr Kp,tapi apakan daya ramai pulak yang minat dekat jejaka a little bit skema ni.Along the way dengan member Ainie yang tak betul,dia cuba untuk meraih cinta Mr Kp yang...