01.pengenalan

20 1 1
                                    

"Kau memang anak x guna!"

Tuan zakri menendang ashura yang berumur 3 tahun.dia kelihatan berang terhadap ashura dan terusan memukul ashura.

"Sakit ayah!!! Sakit..."

Ibu ashura puan ryuki cuba memeluk suaminya supaya tenang tapi turut mengalami nasib yang sama.zakri memukul isterinya sehingga kepala isterinya terhantuk pada bucu rak.

Puan ryuki terbaring ke lantai dan darah mengalir perlahan.ashura tergamam dan cursed marknya menyala hitam.

Abangnya makri dan kakaknya rusy
Menarik puan ryuki ke belakang.ashura bangun secara perlahan dan berlari menuju ke arah
Tuan zakri.

Tumbukan yang kuat menyebabkan tuan zakri terpelanting ke belakang.

"Arrggg!!!jangan kau berani sentuh keluarga aku!!!"

Makri bangun dan memeluk adiknya dan cuba menenangkan adiknya yang sedang mengamuk.
Ashura sikit demi sikit beransur sedar.secara mengejut darah mengalir keluar dari mulutnya.

Makri merasakan cecair panas ditangan dan melihat ashura di pelukannya.ashura lemah dan darah yang pekat keluar dari mulut serta hidungnyan.

"Ash! Ashura!!"

"Bang kenapa?"

"Kita kene bawak diaorang ke hospital sekarang!!"

Rusy memapah maknya ke kereta dan datang semula ke rumahnya cuba membawa ayahnya.tapi dihalang makri.

"Jangan bawak dia"

"Tapi dia pun teruk jugak"

"Tu bukan bapak aku dan aku x kan ngaku dia bapak aku.seorang bapak x kan buat ni kat keluarga dia"

Makri meletakkan ashura di dalam kereta dan menarik rusy ke dalam kereta lalu memecut laju ke hospital.hatinya sakit dengan apa yang berlaku tadi.

     ><><><><><><><><><><><><

"Dia dah munculkan kuasa dia kita kene jaga dia "seorang lelaki berpakaian putig mengetuk tongkatnya dan muncul bayangan ashura di depan ahlinya.

" Budak ni ke?"

"Ye dialah orang yang memegang harapan kita"

"Baik lah"

Beberapa tahun kemudian...

Ashura melangkah kaki ke sekolah menengah yang baru di daftarkan semalam.dia memakai hood di kepala.

Disebabkan di sekolah rendahnya dia selalu dibuli keyakinanya mengurang.seorang perempuan terlanggarnya dan menjatuhkan buku di tangan.

Ashura mengambil buku di lantai dibantu perempuan tersebut.mata mereka bertembung dan serta merta muka perempuan itu berubah merah.

Ashura mengambil secara lembut dan melangkah masuk ke dalam kelasnya.kali ni dia dipindahkan ke sekolah menengah yang agak tinggi rankingnya.

Dia merupakan pelajar baru di sekolah tersebut tingkatan 4d.di sekolah tersebut ada 4 jenis kelas yang pertama kelas s iaitu super,A amazing,N normal dan D down.dia berjalan ke belakang dan memasuki kelasnya.

"Kau tengok budak tu bukan ke keluarga nya mati eksiden sebab dia"

"Yela entah dia rancang nak bunuh keluarga dia diakan pembawa malang"

Ashura mendengar semua tu tapi dia diamkan diri.baginya itu adalah cabaranya.ye keluarganya mati semasa perjalanan ke hospital akibat dilanggar treler.

Mereka kenal dia melalui cursed mark di tanganya.sejak haritu dia diejek dan dibuli.pelajar perempuan yang melanggar dia tadi hanya mampu melihat ashura di pukul.

Walaupun ashura selalu dibuli dia tetap datang ke sekolah dan meneruskan kerjanya.malah guru juga tidak menyukainya.ashura selalu disuruh berdiri di luar kelas sehingga dia kekebasan kaki.






Hello reader ni authour Arjun_fiz.authour kembali dengan buku ni...Hehehe sebelum ni novel fantasy authour selalu kene ralat so sama - sama kita harap novel ni x okey...stay tune.ciow!!

ASHURA:THE LAST GUARDIANWhere stories live. Discover now