Selepas kejadian kemunculan ashura,dia diminta agar menyertai guardian.ashura hanya duduk di hujung meja dan memandang satu demi satu keluarganya.Dia seakan kosong dan hanya memandang raja kaguna.
"Kenapa mesti ash?"
"Sebab kamu kuat dan bijak"saki menjawab dengan slumber.
" Habistu abang,kakak x kuat x bijak"
"Kitaorang dah bersara"kakaknya membalas.
Ashura memuncungkan bibir.setiap soalan yang dikeluarkan mesti ada jawapan yang diberikan.ashura memejamkan mata dan dia muncul di alam mimpi.Ashura berjalan menuju ke seorang lelaki yang bertanduk dan bersayap hitam.
"Hei firze aku ada soalan untuk kau"
"Adoi..soalan lagi.berapa kali kau nak tanya ni..aku malas la "
"Ala~sekejap je"
"Sekejap kau tu 1 jam tau!!!!"
"Hehehe jangan marah nanti cepat tua"
"Banyak la kau!"
"Okay,okay aku nak tanya patut ke aku join guardian"
"Mana aku tahu tu keputusan kau..aku x nak campur.lagipun tu keputusan kau nanti kau marah aku sebab hasut kau"
"Kau x membantu"
"Memang pun.dah gi main jauh2 aku nak tidur"
Ashura kembali sedar dan terus bangun.
"Ai tadi kata nak suruh ash masuk guardian.bangun la"
"Betul kamu nak masuk guardian?'
" Habistu..cepat la karang ash tukar fikiran"
Raja kaguna bangun dan tersenyum.ashura pula hanya memandang kosong raja kaguna.dia sudah teka apa yang bakal dia hadapi lepasni.
"Kita akan buat ujian"
"Dah agak dah~"
><><><><><><><><><><><><
Seorang lelaki melangkah masuk ke dalam banggunan lama dan memeriksa sekeliling.
Ssss!!!
Lelaki itu memandang kebelakang dan tiada sesiapa di situ.lelaki itu berjalan lebih dalam dan melihat sepasang mata menyala merah sedang memakan buruanya.
Lelaki itu ketakutan dan berlari keluar dari banggunan.seorang wanita cantik menahanya.dari ketakutan lelaki itu terus berani.
Wanita itu menggoda dan secara perlahan tanganya membentuk senjata tajam.semakin dekat dengan lelaki tadi dia membisik.
"Jangan lari nanti aku x dapat makan"
Lelaki itu terkaku dan wanita itu menikam lelaki itu.wanita tersebut menunjukan rupanya gigi taring semakin panjang dan anak matanya memgecil.dia duduk di depan lelaki tadi dan menyedut semua mana atau qi di dalam badan lelaki tersebut
Tanpa disedari oleh dirinya seorang sedang memerhati gerak geri dia dan dia memakai hood berlombang kota valkry.
"Kau dah banyak buat hal veya sekarang kau akan jumpa dia"
><><><><><><><><><><><
Ashura berdiri di tengah padang istana.raja kaguna mengangkat tangan.seluruh anggota guardian mengelilingi ashura.riaksi ashura kosong.
"Mula!!!"
Mereka semua menyerang ashura.
Ashura masih berdiri dan hanya memandang.secara mengejut semua di depan ashura tercampak ke belakang.Tekanan kuasa semakin menekan.semua terduduk kecuali di luar pelindung yang dihasilkan raja kaguna.perlahan-lahan cursed mark ashura menyala dan memunculkan sebilah pedang berwarna merah.
"Sword of demon king :fist form"
Ashura menundukkan badan dan melepaskan serangan kilat hitamya.semua yang terkena pengsa dan meninggalkan kesan terbakar.
Akibat serangan tadi semua telah pengsan.raja kaguna terkejut dan bangga dalam masa yang sama.
Raja kaguna tersenyum sendiri.
Komander kota valkry turun menghadap ashura.Pedang diangkat dan dihalakan pada ashura."Holy sword of element ice.hmm...bagus nampaknya ada cabaran"
Ashura menghilangkan pedang tadi.telapak tangan di satukan.deruan angin dan lakaran magis unggu muncul.sebilah pedang keluar dan terbang ke arah ashura.Ashura menangkap dan memandang lawanya.
Raja kaguna dan semua yang melihat terkejut.pedang kegelapan yang kedua tertinggi dan kuat selain pedang demon king tadi.pedang yang hanya mampu dipegang oleh demon king ith sendiri.pedang 7 deathly sins.
Pedang tersebut mempunyai 7 lubang dan ianya melepaskan aura yang gelap.komander tadi berlari ke arah ashura dan melibas pedangnya.ashura memandang dan menahan dengan kepitan jari.
Sekali lagi mereka terkejut.ashura melibas pedangnya dan komander tadi tercampak bersama perisai yang dipakai pada badan.rekahan berlaku di sekitar ashura.
Pelindung raja kaguna tadi semakin retak dan akhirnya ia pecah sekali gus melepaskan kuasa gelap ashura.ashura mengangkat tangan kiri dan kuasa gelapnya kian reda dan tenang.
Raja kaguna dan semua top 10 ranking guardian terkaku melihay kuasa ashura yang selama ni di sorok.ashura melihat keadaan sekeliling.
Mata dipenjam seketika,setelah buka mata kiraan jam muncul di mata.tangan di letak pada tanah.
Lakaran masa jam berundur sekali lagi menyentak semua.Benda yang rosak pulih dengan baik.mereka melihat ashura tanpa celik.
"Controler time"
"Tamat juga...tapi bosan la.hmmm...saryana jom jalan!"
Saryana seperti tersentak dengan ajakan ashura.walaupun umurnya masih muda saryana telah memedamkan cintanya terhadap ashura.
Stay tune.ciow!!!
YOU ARE READING
ASHURA:THE LAST GUARDIAN
SonstigesAshura windshield seorang budak lelaki yang dilahirkan dengan cursed mark di tangan..dia dipinggirkan oleh rakan-rakannya serta bapanya.dia juga hilang ibu dan kakak serta abangnya.. dia selalu dihantui mimpi aneh yang meresahkanya.pada suatu hari d...