07.salasilah keluarga

8 1 0
                                    

Ashura dan kumpulan sampai di perkarangan istana kota valkry.
Sebaik sahaja saryana keluar bondanya memeluk saryana.

"Ke mana anakanda pergi?"

"Anakanda x pergi ke mana pun hanya bersekolah kat sekolah biasa je.jangan marah "

Ashura keluar dan memandang keliling.ingatanya masa kecil masih kabur.

"Abang ni ke dia?"

Raja kaguna mengangguk lembut.

"Ashura!"

Ashura berpaling dan permaisuri kota valkry iaitu permaisuri makoto memeluk ashura.air matanya mengalir di pipi.tangan ashura mengesat air mata tersebut.

"Makcik dah latu nangis"

Permaisuri makoto bangun dan tersenyum.

"Jom masuk"

"Jom!" Jawab saryana riang.

Pada malam itu mereka berkumpul di meja makan dan menjamu makanan yang ada di atas meja.zarwin dengan gelojohnya mengambil makanan dan memakanya.

Ashura yang memandang menepuk dahi.raja kaguna pula tergelak dengan tindakan zarwin.

"Kenapa ayahanda ketawa"

"Ayahanda ingat masa ayahanda jadi anak angkat keluarga kita.macam tu la ayahanda dulu"

Zarwin pula sedawa besar dan perutnya membuncit.hampir separuh dari makanan di atas meja dihabiskan oleh zarwin.

"Ayahanda anakanda nak tahu apa perhubungan ayahanda dengan ashura?"

"O..sebenarnya ayahanda ni pakcik ashura tapi ayahanda ni anak angkat keluarga adik mak ashura."

Saryana memandang ashura yang hanya makan dengan sikit.

"Ayahanda cuba mencari keluarga adik angkat ayahanda tu tapi lepastu ayahanda dapat tahu yang dia dah pergi bersama dengan anak sulungnya dan anak keduanya."

Ashura bangun dan berjalan keluar
dari ruang makan.dia menuju ke bawah.saryana cuba bangun dan ingin mengejar ashura tapi dihalang ayahandanya.

"Berikan dia masa anakanda saryana.dia telah hilang keluarga dia dari kecik.ayahanda tahu kesakitan dia"

Ashura duduk di kerusi dan air matanya mengalir ke bawah.
Memorinya tentang keluarganya sungguh memilukan dirinya.kehilangan mereka ibarat nyawa dia tercabut dari jasad.

Sehingga dia didatangi cikgu raz dan pengetua sark hidupnya mula barubah sekit demi sikit.dia mencari maklumat mengenai keluarganya sehingga dia dapat tahu dari maklumatnya mak ashura merupakan adik kepada raja kaguna.

Dia hanya mampu menangis dan terus menangis dengan ingatan  kehilangan keluarganya.haide datang dan menepuk bahu ashura.

"Aku tahu kesakitan kau ash.aku pernah rasanya.dulu keluarga aku seorang pelarian.kami dikejar sebuah kerajaan akibat kebocoran rahsia sulit kerajaan.pada malam tu,mereka membunub kedua-dua ibu bapa aku dan mengambil adik aku.dia merogol adik aku dan membunuh dia.masa tu aku sangat marah dan pandangan aku terus gelap.sebaik aku sedar semua orang dah mati dan aku berlumuran darah"

Ashura memandang haide dan tersenyum.

"Nampaknya kita menghadapi perkara yang sama"

Haide tersenyum dan mereka menikmati permandangan malam.
Raja kaguna tersenyum melihat mereka berdua.senyumannya rengang sebaik sahaja mengingati perkara yang sangat penting bagi ashura.

"Abang okey?"

"Haih..entah la ayang abang x sanggup nak beritau ashura tentang hal ni"

"X pe bang kita akan beritau dia apabila sampai waktunya"

      ><><><><><><><><><><><><

"Ryu aku ada tugasan bagi kau"

Seorang wanita berjalan ke ketuanya dan mengambil borang di tangan lelaki tersebut.gambar ashura dipandang sepi.wanita tersebut berjalan keluar dari markasnya dan membuka sayap.

Dia diperhatikan oleh seseorang dari dalam markas.seorang lelaki muda memandang ibunya terbang ke kota valkry.tangan digenggam kuat sehingga berdarah.

"Ash abang nak kau kuat.jangan jadi macam abang"






Stay tune.ciow!!

ASHURA:THE LAST GUARDIANWhere stories live. Discover now