06.Thunder the lightning dragon

8 1 0
                                    

Selepas kejadian tersebut ashura dan beberapa pelajar yang lain dihantar ke satu pertandingan yang luar biasa.pertandingan tersebut dimasukki oleh sekolah yang top.

Salah seorang dari kumpulan ashura ialah haide iaitu tuan kepada thunder.salah seorang pemegang naga element.

Semua sekolah memandang ashura sebaik sahaja dia melangkah masuk.ibarat dirinya ialah sebuah ancaman bagi mereka.

Salah seorang pelajar dari sekolah aqua light menghalang ashura.dia menepuk tangan sambil memandang ashura dengan sinis.

"O..ni la budak yang musnahkan satu sekolah dia tu?.kuat betul eh kau ni.aku tengok takde la kuat sangat pun.kan? Betul x semua?"

Semua mengelakkan ashura.haide merupakan senior ashura mula panas.ashura perasan akan hal itu dan segera menghalang haide.Haide terdiam dan menenangkan diri.

"Apasal nak serang aku!?"

Dush!

Pelajar lelaki itu tercampak ke dinding.tangan ashura berasap nipis.auranya mula terkeluar dan menekan semua orang kebawah.

"Heh! Aku ingat pelajar dalam ni hebat sangat tadi.rupanya korang pun sama je"

Ashura berjalan meninggalkan semua pelajar tadi dan menghilangkan auranya.haide dan saryana memandang antara satu sama lain.mereka tahu ashura sudah berubah kepada seorang yang ceria kepada seorang yang tegas.

"Ash awak okey?"

"Saya okeg je"

Ashura senyum sambil memandang saryana.ashura berjalan menuju ke saryana dan mendukung saryana.

"Korang gi lah dulu aku nak jalan-jalan dengan dia"

"Okay tapi kau jangan buat hal eh"
Zarwin memberi amaran.

"Ye la"

Ashura melompat keatas dan mendarat di taman bunga.saryana seakan teruja dan tertarik pada bunga di depannya.

"Awak suka?"

"Suka!"

Ashura berjalan ke kerusi panjang dan melabuhkan punggungnya.dia tersenyum melihat senyuman saryana.

Tit! Tit!

Bunyi alat komunikasi milik ashura berbunyi.

"Hah kenapa?"

"Ash kita kene serang! Sekolah aqua tengah serang kita! Tolong woi!"

Ashura bangun dan pergi ke arah saryana.tanganya dihalakan ke depan dan portal terbuka.

Sementara itu, haide sedang diserang 3 orang pelajar sekolah aqua dan zarwin diserang ketua mereka

"Mana ketua korang hah!"

Haide yang menyaksikan zarwin dibelasah semakin berang.kilat kuning mengelilingi dirinya.pelajar sekolah aqua yang menyerang haide terkejut.

"Aarrrgggg!!"

Letupan kilat kuning mencederakan pelajar sekolah aqua.haide berubah kepada seorang yang berbeza.rambutnya kuning dan naga berwarna kuning muncul di belakangnya.

Pelajar yang berada di banggunan
Perlawanan tersebut terkejut dengan kuasa sebenar haide.
Ashura yang sampai di tempat lawan haide dan zarwin tergamam.

"Thunder.zarwin!"

Ashura berlari ke arah zarwin dan memapahnya.ashura mengeluarkan sinaran hijau pada badan zarwin serta-merta luka di badan zarwin pulih.

"Apa yang kau buat?"

Aura hitam ashura meningkat.pelajar di banggunan tersebut terbaring ke tanah.cursed mark ashura menyala dan sepasang sayap hitam muncul.

"Thunder kita serang bersama"

Haide mengangguk.naga kuning yang digelar thunder memasuki badan haide.ashura menyeru lost sword.haide pula menyeru pedang kilatnya.

Pelajar sekolah aqua takut dan cuba lari.malangnya ashura memasang pelindung kuat.
Ashura menundukkan badan.

Secara mengejut dua orang pelajar sekolah aqua pengsan dengan darah mengalir keluar.mereka semua terkejut.haide pula menyerang seorang lagi dengan teknik pedangnya.

Pelajar tersebut berbuih di mulut dan kilat kuning mengalir di badan.ashura dan haide mengangguk lalu berlari ke arah ketua sekolah aqua dan menumbuknya serentak.

Bbbbbooooommmm!!

Tanah berlubang besar dan kilat kuning mengalir di tanah.ashura dan haide melenyapkan kuasanya lalu berjalan ke tempat arah kumpulan mereka.

Para magis dan pahlawan berkumpul di sekeliling ashura dan haide.raja kaguna turun memandang ashura.dia terkejut dan juga terkelu.

"As..ashu..ashura?"

Ashura hanya memandang raha kaguna dengan pandangan sepi.raja kaguna semakin tidak tentu arah.dia berlari ke arah ashura dan memeluknya.

"Maafkan kami ashura kami x tahu kamu masih hidup"

"X pe saya tahu"

Raja kaguna bangun dan memandang saryana.saryana mengangguk.dia berjalan perlahan ke arah ayahandanya.secara perlahan rupa saryana berubah kepada seorang puteri kota valkry.

"Pakcik boleh padamkan memori mereka tentang ni x?"

"Boleh"

Raja kaguna memandang seluruh banggunan dan membaca satu ayat.satu cahaya putih muncul ibarat matahari dan menyinari semua orang.

Hanya ashura dan kumpulanya sahaja yang tidak terkesan.
Raja kaguna mengajak ashura dan kumpulan mereka ke istana.ashura mengangguk.

"Thunder.kau masih di sana bukan"
Ashura memandang haide.

"Ye aku masih di sini" Thunder berkata dengan kuasa minda.

"Bagus kau dah buat dengan baik sama dengan kau haide"

Haide mengangguk dan tersenyum.






Stay tune.ciow!!

ASHURA:THE LAST GUARDIANWhere stories live. Discover now