04.kelas 4s

9 1 0
                                    

Ashura dan saryana semakin sihat sejak kejadian itu.mereka juga semakin rapat dari semasa.mereka selalu meluangkan masa di taman.

"Ash petang ni awak free?"

"Petang ni eh?jap saya tengok memori err...free"

"Ok jom lepak kat rumah awak"

"Eh kita bukan muhrim x boleh duduk serumah"

"La saya bukan datang sorang-sorang.saya ajak kawan saya"

"Oh okey.tapi laki ke perempuan?"

"Lelaki"

Ashura mengangguk dan mereka masuk ke kelas 4 s iaitu kelas paling tinggi.setapak mereka masuk.

Pom!

"Suprise!"

Seluruh kelas menyapa setentak.ashura dan saryana tersentak dan kedua-dua jatuh tapi saryana menghempap ashura.

"Woah!.loving couple!"

"Eh! Kitaorang bukan couple!"

"Eh boleh la tu kitaorang nampak secucuk la"

Saryana di tepi merona merah pipinya.ashura terpandang saryana dan terus menggelabah.tiba-tiba dia merasakan sesuatu yang tidak kena.apabila badan dipusing cikgu raz selaku ketua guru di kelas 4s mengetuk kepala ashura.

Kletuk!

Ashura terhempas ke bawah dan rohnya ibarat terbang melayang ke atas.

"X yah melebih la authour"

"Cikgu cakap dengan siapa?"

Ashura bangun dan membalas ketukan cikgu raz.yang lain tergamam dan kecut perut.tiada siapa yang berani membuat hal di depan cikgu raz malah memukulnya.

Cikgu raz memeluk kepala ashura dan mengosokkan penumbuk tepat di kepala ashura.ashura meronta dan mengigit tangan cikgu raz macam serigala.

Semua pelajar kelas 4s memunculkan tanda tanya.

"Hahahaha kelakar korang semua ni" Cikgu raz gelak sambil memegang bahu ashura.

"Cikgu..apa perhubungan cikgu dengan ashura?"

"Tiada hubungan pun"

"Cikgu menipu!"

"Eh x de apa-apa la!"

Cikgu raz berpeluh seribu di muka sehingga basah kolar bajunya.dia memandang ashura dan ashura hanya membuat muka seposen.
Siap suruh buat hal tadi!.jawab sendiri.

"Err...saya pakcik dia"

"Apa!" Serentak semua menjawab.

Mereka memandang ashura meminta jawapan.ashura hanya mengangguk menandakan ianya benar.Kebetulan guru besar sark lalu dan merasai suasana kekok di kelas 4s.

"Hello semua!"

Tiada memandang kecuali ashura.

"Ash ke sini jap!"

"Okey"

Ashura bangun dan berjalan menuju ke guru besar sark.

"Petang ni cikgu x de kat rumah tau.saya nak awak jagakan rumah saya yang tu okey?"

"Okey je"

"Satu lagi saryana nak datang rumah awak kan?so bawak dia pergi rumah cikgu je"

Ashura termenung dan mengangguk perlahan.semua memandang mereka dengan pelik.
Seorang pelajar perempuan menumpukan perhatian pada guy besar sark.

Dia terkejut tapi masih dikawal.kebetulan ashura duduk di sebelahnya.

"Betul ke awak dengan guru besar tu anak dengan ayah?"

Ashura terkejut.macam mana dia boleh tau.

"Err...tu saya x berani nak jawab"

"Saya ni boleh baca otak orang la tu sebabnya saya tanya awak"

Ashura mengangguk.pelajar itu hanya beriaksi biasa.

"Jangan beritau sesiapa okey"

Pelajar itu mengangguk.loceng balik berbunyi dan pelajar mengemas meja.kelas 4s hanya duduk memandang yang lain keluar.

Pelajar 4s tidak ramai hanya 12 orang disebabkan kelas ni hanya yang terkuat mampu masuk.
Seorang pelajar lelaki datang ke meja ashura.

"Hei ash kau ingat aku lagi x?"

Ashura memandang pelajar lelaki itu dan satu memori lepas terbentuk di fikiran ashura.

"Zar...win?"

"Ha!ingat lagi kau eh!"

"Of course la ingat kitakan kawan baik bos! Tapi tu la kita berpisah awal sangat"

"Ye la aku pun x puas kerjakan kau!"

Ashura mengeletek zarwin.zarwin cuba menepis tapi rasa geli tak dapat ditahan.ashura tersenyum jahat.idea yang jahat muncul di kepala.dia mengeluarkan sedikit aliran elektrik pada zarwin

Zarwin terkejut dan bbbbbooooommmm!

Zarwin berubah hitam dan rambutnya tercacak.mereka semua yang melihat tergelak besar melihat muka zarwin yang seratus peratus hitam.

"Ah! Kitaorang lupa nak kenalkan diri.aku leon wight"

"Aku liana storm dan ini adik aku akia storm"seorang berambut merah dan seorang lagi berambut kelabu.

" Aku aisyah zigrak"seorang perempuan pergi ke arah zarwin dan merapikan penampilan zarwin.

"Korang ni couple ke?"

Zarwin mengangguk dan aisyah merona merah.

"Yang tu zack,sira dan kira"

"Hai" Jawab mereka bertiga.

"Korang pulak" Leon memandang saryana.

"Saya saryana lightwing"

"X mungkin..awak ni puteri valkry kan!?"

"Errr..ye"

"Maafkan kamk tuanku!"

"Takyah la buat macam ni saya malu la buat macam biasa je"

"Aku ashura windshield"

"Windshield!?"

"Ha ah kenapa?"

"Kau tau tak keterunan tu dah terhapus dari alam ni.ia juga keterunan yang sangat kuat!"

"Aku tak tahu la pulak keterunan aku terkenal macam tu"

"Patutla nama kau dirahsiakan belakangnya"

Ashura mengangguk.secara mengejut darah keluar dari telinga ashura dan perlahan berubah menjadi seekor naga kecil berwarna hitam dan bertenggem di bahu ashura.

"Woi! Firze apasal kau keluar dari telinga aku ha!"

"Saja"

"Firze???tak nama ni nama naga ketua element kan?"

Mereka mengangguk.firze pula menghilang ke dalam badan ashura.ashura yang terasa suasana semakin teruk dia bangun secara perlahan dan memanjat tingkap.

Leon yang berfikir perasan akan ashura ditingkap.

"Woi ash kau nak ke mana?"

"Aku nak balik!"

Saryana turut berlari keluar kelas tanpa disedari mereka.apabila dipandang saryana telah keluar dari sekolah diikuti ashura.

"Diaorang ni memang sweet kan?
Nampaknya kelas 4s akan menjadi lebih kuat lepas ni"








Hello ni authour lagi...best kan cerita ni.authour dapat idea ni dari kawan dengan saudara.diaorang pun main wattpad.

Sebagai pencipta novel diaorang bagi authour idea sikit so dari situ athour dapat banyak idea...okay la stay tune.ciow!!

ASHURA:THE LAST GUARDIANWhere stories live. Discover now