39.3 cursed

3 0 0
                                    

Di dalam masa yang sama pekan diserang oleh 3 orang misteri dan telah memusnahkan hampir separuh kerajaan.

Raja kaguna dan pengawal bergegas ke sana dan membawa penduduk ke tempat berlindung.
Para pengawal kebanyakan mati dibunuh oleh 3 orang tersebut.

Raja kaguna melepaskan kuasanya dan menyerang orang tersebut.pedang dilibas dan tersasar.raja kaguna terus berusaha menyerang tapi semua pergerakanya seperti dapat di baca.

Salah seorang dari mereka menyerang raja kaguna dengan menumbuk dada raja kaguna dan menikam kaki raja kaguna.seorang lagi datang ingin memancung kepala raja kaguna

Ting!

Saryana menahan dengan pedangnya dan membuat pelindung.saryana menyerang lelaki tersebut dengan pantas dan cekap.seorang perempuan menendang saryana dan mengheretnya jauh dari situ

Saryana menendang perempuan tersebut dan membuka sayapnya.saryana terbang ke raja kaguna dan menyerang seorang lagi.saryana menusuk lelaki tersebut dan membekukan lelaki tersebut.

Saryana terus mencacakan pedang ke tanah dan menyeru pedang pemberian ashura sebelum ini dan menyerang yang lain.sedang menyerang sorang menikam kaki saryana.

Saryana teralih perhatian dan ditumbuk oleh perempuan tersebut.
Saryana bangun dan cuba berlawan lagi dan ditendang oleh lelaki itu.dia tersenyum melihat saryana sambil pisau di tangan.

"Death"

Lelaki tersebut terjatuh lalu meronta kuat sambil kulitnya mencair sehingga ke tulang.ashura menapak ke lelaki tersebut dan menusukan tangan ke dada lelaki itu.

Ashura merentap kuat dan terlihat jantung yang mencair dan menampakan bebola hitam dan lambang yang tak dikenali.

Bebola tersebut meresap ke dalam ashura.badan ashura melepaskan asap nipis lagi 2 orang terkaku melihat ashura yang membunuh kawanya

"Hai tine and tour"

"Hai traitor"perempuan yang dipanggil tine menyahut

"Heh! X sangka pembelot macam kau masih di rekarnasi lagi "tour pula menyambung

"Korang memang x berubah.aku suka"

Ashura menghilang.mereka tercari-cari kedudukan ashura.ashura muncul di belakang mereka.tine dengan pantas cuba menumbuk ashura tapi dia menghilang lagi.

"Keluar la pembelot!!"

"Baik"

Ashura muncul di depan tour dan menendang tour ke belakang.tine pula cuba menumbuk ashura tapi dia mengelak dan melakukan uppercut lalu menendang tine

Mereka terduduk seketika.mereka x menyangka ashura menjadi sekuat ni.sedang mereka menahan sakit tekanan yang begitu kuat datang menekan mereka ke bawah.

"Te...tek...an..an apa kah ini"

"Soul reaper"

Scyhte berwarna hitam dan kain koyak meliputi tulang di dalam muncul.mereka semua terkejut.

"Take your soul "

"Yes my lord"

Makhluk tadi pergi ke arah tine lalu menlibas senjata ke arah tine dan menembusi badan tine.makhluk itu menarik jiwa tine dan membawanya pergi. tine ibarat tiada nyawa di dalam jasad dan hanya terkaku.

"Cause you are my friend once i give you a option.stay and die or retreat and fight for future.choose carefully.
For me it's same now or future you will die"

"X guna!"

Tour mengenggam penumbuk tetapi hanya dapat menahan kerana dia sedar akan kekalahanya lalu membuka portal untuk berundur.ashura tersenyum.

"Kau x kan menang kalau kau hantar anjing kau lawan aku shafow kau ada masa tapi orang bawahan kau tiada.let me send a welcome"

Tombak berukuran petir muncul di tangan ashura.dengan sepenuh tenaga ashura melontar tombak tersebut ke arag barat.tombak tersebut dipanah petir tetapi itu menambahkan lagi kelajuan

Tour yang baru sampai terkejut dengan satu sinaran.tombak ashura mencacakan diri tepat di depan istana dan telah memusnahkan semua pengawal serta pelindung.

"Macam mana dia ada kuasa sebesar ni?"

Ashura yang berada di sana memejamkan mata sambil tanganya memutarkan sesuatu.
Kedai,banggunan pulih semula seperti sedia kala.ashura melihat mayat yang berada di sana dan dia mengeluh.

"Release their soul"

"Pay is.."

"Half of mine"

"Alright"

Sebatang pokok muncul dan melepaskan cahaya yang terang.kesemua mayat tadi pulih seperti biasa dan kembali sedar.
Mereka bergembira kerana hidup kembali.

Ashura dengan perlahan-lahan terapung dan sinaran putih mula keluar dari tubuhnya.

"Aaaaarrrrrrggggggg!!!!"

Soul atau jiwa ashura keluar dan masuk ke dalam pokok tersebut.ashura meraung sakit dan rambutnya bertukar putih.dia masih meraung dan seketika dia termuntah darah dan badanya terasa lemah.

Resapan jiwa selesai dan ashura jatuh kebawah.dia tidak sedarkan diri lagi.semua penduduk pergi ke ashura dan tergamam.ashura sudah berubah.Saryana datang dan berlari dalam keadaan risau.

Dia melihat ashura dan terus menerpa ke arah ashura.raja kaguna sampai di sana dan terus terduduk.kesemua penduduk kampung sedih dan hanya muram melihat wira mereka pergi.

Seminggu kemudian....

Ashura masih x sedarkan diri dan saryana kekal menjaga suaminya.seisi istana muram melihat keadaan ashura yang masih tidak sedarkan diri.

"Ash bangun la...jangan tinggalkan saya.bangun la! Bangun!"

Air mata saryana menitik sedih.sudah seminggu dia tidak dengar ashura.kawan-kawanya datang dan menenagkan diri saryana.

"Sudah la saryana kita kene teruskan berdoa sabar insyaallah ash akan bangun nanti"

"Aisyah awak bawak saryana gi rehat amik angin"

"Ok.saryana jom keluar"

Saryana mengangguk.

"Ash kenapa kau korbankan jiwa kau demi orang lain? Kau x fikir ke diri kau?kau x fikir saryana ke?"

Zarwin memandang leon dan haide di tepi.mereka menurunkan kepala dan keluar dari bilik







Stay tune.ciow!

ASHURA:THE LAST GUARDIANWhere stories live. Discover now