Saryana memandang raisa yang mengigil.dia turut merasa aura yang kuat tapi tenang.seorang lelaki berpakaian hood hitam mengenakan tekanan kuasa yang kuat.
Seluruh kota terduduk tetapi tidak bagi saryana.dia tidak merasakan sebarang tekanan.
"Kau pembelot saira kau sanggup kianat kepercayaan yang saryana bagi pada kau"
"Kau x tahu apa-apa tentang ni!".
" Aku tahu kau lakukan ni demi teman lelaki kau.bodoh itu yang aku mampu cakap tentang perhubungan kau.kau dipergunakan oleh lelaki tu demi membalas dendam pada saryana! Kalau kau x tahu rasa seseorang dalam hidup kau akan buat kau rasa benda tu"
"Aku x percaya dia x kan tipu aku! Kau bohong!"
Seorang lelaki yang dikenali saira/raisa datang dengan megah ke saira/raisa.
"Awak tolong beritahu saya awak x tipu kan?"
"Hahahaha kau memang dungu perempuan!aku hanya nak tubuh kau dan gunakan kau demi dendam aku terhadap dia!"
Raisa/saira tergamam dan menangis dengan apa yang dikatakan oleh teman lelakinya.
"La~ menangis ke?"
"Kau x guna! Kau memang x guna kura!"
"Kau pulak?pelacur!!"
Dush!
Kura tercampak ke dinding.tangan lelaki tadi berasap nipis.
"Kau memang cari nahas!! Aku ni anak magician terkuat kat sini! Mati lah kau"
"I hate man that dare to hurt a innocent women"
Lelaki tadi membuka kekuda dan sekelip mata kura jatuh dengan memuntahkan darah.badanya luka.
"Kau..kau memang x guna!!"
Kura melepaskan kuasanya tetapi ia semakin gelap.lelaki tadi hanya senyum dengan sinis.
"Jadi ianya dah bermula"
"Ya perkara yang aku cuba elakan dan bermula"
Kura bangun dan sayap seperti kelawar keluar dari tubuh kura.kura dengan ganas menyerang lelaki tadi.setiap serangan kura lelaki itu dapat elak dan tahan dengan bagus.
Saryana tergamam dengan kekuatan lelaki tersebut.kura menendang lelaki itu tapi dengan x sedar lelaki tersebut telah muncul fi belakang kura dengan api hitam di tangan.
"Dark fire death ashes"
Kura mengaum kuat akibat tikaman lelaki itu dan secara perlahan api hitam mula memakan tubuh kura.
Lelaki itu hanya memandang kura dan berjalan ke tengah kota.Raksaksa yang sedang mengamuk tadi dipandang kosong.pedang dikekuarkan lalu raksaksa tersebut hancur pada abu.pedang disimpan semula.
Tangan dihala ke atas dan lakaran masa muncul di seluruh kota.
"Time control: reverse "
Semua kerosakan kembali okey.
Saryana tergamam dengan kuasa itu.lelaki tersebut turun ke tanah dan lakaran pokok muncul lalu sebatang pokok besar dan tinggi muncul di tengah kota."Living life tree"
"Aku nak seluruh manusia kembali pulih sebagai bayaran kamu amik lelaki itu"
Lelaki tersebut tunjuk pada kura yang sedang nazak.pokok tersebut melepaskan cahaya hijau dan ianya berpecah kepada beribu di seluruh kota.bagi kura nyawanya di tarik oleh living life tree sebagai bayaran kepada lepasan nyawa tadi.
Lelaki tersebut mengeluh sebentar dan berjalan ke arah saryana lalu menarik anak panah keluar.secara laju cahaya hijau menerang memulihkan saryana.
Bagi saira/raisa dia dihantar ke penjara menggunakan portal lelaki itu.secara tidak sengaja saryana terlanggar topeng lelaki tadi.dia amat terkejut dengan apa yang dilihat.
Saryana terus memeluk lelaki itu dengan kuat.air matanya mengalir laju.rasa sebak dan sedih menghunj hati lelaki itu.
"Ashura"
"Ye saryana aku kembali.aku nak mintak maaf atas tindakkan aku"
"Kau memang bodoh! Bodoh!"
Saryana menumbuk bidang dada ashura berkali-kali.ashura diam dan perlahan tanganya memeluk saryana barangkali dia cuba menenangkan saryana.
Dalam masa yang sama semua ahli kumpulan saryana sampai.zarwin dengan perangai beruknya berlari sambil melompat ke arah ashura.
Ashura mengundurkan diri dan membiarkan zarwin tersungkur ke bawah.haide pula berjalan seperti biasa dan membuat give bum pada ashura.
"Aku tahu kau akan balik.selamat pulang ke kota valkry ash"
Aisyah pula tergamam dalam masa yang sama gementar kerana bertemua dengan salah seorang yang digelar stronger guardian.
Sejak peetubuhan guardian ashura diketakkan di tempat yang paling tinggi diantara semua.dia diletakkan pada ranking yang pertama dan digelar stronger guardian.
Ashura pula perasan akan aisyah dan berpaling ke arahnya.aisyah dengan terkejut terus melarikan diri.ashura pula tercengang melihat aisyah.
"Aku ada buat salah ke?"
"Aku tahu kenapa dia macam tu"
"Kenapa?"
"Dia dari dulu suka kat kau ash sebab tu la dia lari gementar la kan"
Ashura memandang saryana dan membuka portal ke istana.ashura menolak semua masuk ke portal dan mereka muncul di istana.
Okay x chapter ni..authour x nak la buat ashura hilang lama2 nanti bukan cerita ashura dah lagi...
Okay la stay tune.ciow!!!
YOU ARE READING
ASHURA:THE LAST GUARDIAN
RandomAshura windshield seorang budak lelaki yang dilahirkan dengan cursed mark di tangan..dia dipinggirkan oleh rakan-rakannya serta bapanya.dia juga hilang ibu dan kakak serta abangnya.. dia selalu dihantui mimpi aneh yang meresahkanya.pada suatu hari d...