48.rise of darkness

3 1 0
                                    

Asap tebal mula hilang dan menampakkan ashura sedang memeluk tubuh wanita tadi.saryana pantas ke sana.dia tergamam melihat wajah wanita tadi.

"Kak sariy"

"Aaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!"

Hujan mula turun dengan lebat membasahi bumi dan seakan memahami isi hati ashura yang sedang berduka.saryana memeluk ashura dan cuba menenangkannya.

Ashura menanam mayat kakaknya di situ bersama sebilah pedang milik kakaknya bagi menghormati
Kakaknya.semua berjalan ke jet hanya saryana dan ashura masih berdiri di situ.

"Ash janji ash akan balas dendam.saryana awak balik ke kota sekarang!saya akan ikut belakang"

Saryana mengangguk dan memberi isyarat untuk mereka berangkat.
Ashura membuka sayapnya dan terbang ke kota valkry dengan diekori jet di belakang.

Matanya seperti helang yang sedang mencari mangsa.ashura berpusing ke seluruh kota dan mendarat lembut ke atas istana.
Dia masuk ke dalam tanpa senyuman mahupun sapaan.

Sementara itu saryana dan semua mendarat di perkarangan istana.
Ashura berjalan dengan aura yang kurang menyenangkan ke bilik mesyuarat.dia menendang pintu tersebut dan masuk.

Semua jeneral perang dari setiap kota memandangnya termasuk jeneral perang kota valkry jeneral shira.

"Nampaknya semua ada di sini..bagus! Senang kerja aku"

"Kenapa ni ashura! Ayahanda tengah mesyuarat kan!"

"Ha ha ha ha ha ha ha!! Mesyuarat dengan siapa? Dengan penkianat ?"

Semua tersentak.

"Kau x yah berlakon la traitor~..rahsia kau dah terbongkar sejak kau guna mayat kakak aku !!!.
Kau jadikan dia sebagai patung lawan kau terhadap aku"

Sekelip mata sebilah pedang telah menusuk dua orang jeneral.jeneral perang valkry dan jeneral perang kota jino.kedua ii memuntahkan darah.

"You deserve that..."

Ashura berjalan ke arah kedua ii jeneral dan mengcengkam leher kedua dua jeneral.

"Kau bodoh! Kau fikir kau mampu lawan aku dan berpihak pada darkness hah! Kau hanya manaikan
Amarah aku!"

Jeneral tersebut dihempas ke bawah.ashura merentap pedang di badan jeneral tersebut.

"Jangan risau aku akan pastikan keluarga kau baik sahaja dan kesakitan akan berlaku di seluruh keluarga kau"dengan senyuman sinis dimuka.

Shing!

Kedua dua jeneral dipenggal darah memercik ke seluruh badan ashura.

"Anyone else want to make a double cross"

Semua diam dan berundur ke belakang.

"Don't expect any mercy from me.oh before i forget take this shit necomanser"

Ashura berjalan keluar bilik sambil darah menitik ke bawah dan dua jeneral tadi di gari dan diletakkan dalam penjara kota valkry.

Saryana naik ke atas dan nampak ashura sedang duduk di tangga dengan pakaian yang dipenuhi darah sambil memandang kosong keluar jendela.

Saryana berjalan perlahan ke ashura dan duduk di sisinya.ashura tersenyum dan menepuk kepala saryana perlahan.saryana sedar akan masalah yang ditanggung suaminya.

'aku kene kuat'desis hati saryana

Ashura bangun dan memegang saryana lalu dibawa ke bilik.leon,haide,zarwin dan aisyah saling berpandangan lalu pergi ke bilik masing-masing.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 25, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

ASHURA:THE LAST GUARDIANWhere stories live. Discover now