Ashura dan zarwin berjalan ke bilik mesyuarat sambil berborak kosong.
"Kau tahu semalam leon takut sampai nak terbuang doh.lawak aku tengok muka dia.kalau kau tengok comform mati tergelak kau"
"Kau ni x baik kutuk orang belakang nanti kau yang kene aku pulak ketawakan kau"
Ashura mengetuk pintu dan masuk.dia melihat ada yang lain di depan.
"Aik kenapa semua kat sini?"
"Ayahanda panggil mereka"
Ashura mengangguk dan duduk di sebelah raja kaguna.raja kaguna hanya memandang mereka satu persatu.
"Ayahanda~ ada apa ayahanda panggil kami ni"
"Saja~"
"Apakah?!"
"X yah la nak terkejut sangat zarwin.muka kau tu dah macam monyet aku tengok kau buat macam tu"
"Ish! Kamu ni ashura biar la dia.sebenarny ayahanda panggil kamu semua sebab ayahanda perlukan pelatih"
"Untuk apa?"
"Eh! Budak ni belum sempat aku habis cakap dah menyampuk"
"Ok ok ok sambung"ashura mengangkat tangan mengalah
"Pelatih untuk melatih askar kita.ayahanda tengok mereka belum bersedia dengan peperangan yang akan datang.ayahanda takut kita kalah"
"Ayahanda ni jangan cakap macam tu kan kami ada jadi kami akan tolong mereka"
"Baik kami terima.latihan mereka akan dimula serta-merta"
"Zarwin kau ajar mereka membuat serangan dekat bersama leon.aisyah dan saryana ajar mereka serangan jarak jauh dan aku akan ajar mereka pertahanan.dah bersurai"
"Kami pergi dulu ayahanda"saryana menundukkan sedikit kepalanya diikuti semua.
Mereka keluar dengan semangat dan menuju ke tengah padang istana.raja kaguna di atas tersenyum melihat ashura dan saryana.
"Dia memang akan jadi seorang raja yang bagus"
Di padang ashura memanggil pasukan pertahanan dahulu.
"Dengar sini semua askar hari ni korang akan buat latihan bersama kitaorang.aku akan mulakan latihan dengan pasukan pertahanan.zarwin dan leon akan ajar kamu close combat manakala aisyah dan saryana akan ajar kamu range combat.faham x!"
"Faham!"jawab mereka serentak
Zarwin dan leon mengambil posisi masing-masing.zarwin agak buntu bagaimana ingin mengajar mereka semua.ashura mengelengkan kepala.
"Leon! Kau amik bahagian pertahanan aku amik tempat kau!"
"Ok!"
Ashura berjalan ke arah zarwin dan menepuk bahu sahabatnya.
"Semua perhatikan perlawanan ni secara te.li.ti."
Ashura membuka kekuda dan berada di posisi serangan.zarwin bertindak menyilangkan kakinya dengan kaki ashura dan cuba menguncinya.
Ashura sedar akan itu dengan segera dia merentap kaki zarwin dan menolak zarwin ke belakang.zarwin tidak mengalah dan melakukan elbow kick secara tegak.
Ashura mengelak dan menapak ke depan zarwin sekelip mata zarwin tercampak jauh dengan tolakan ashura.zarwin bangun sambil mengesat darah di mulutnya.
Zarwin mengeluarkan element utama dirinya api.tetapi api kali ini lebih besar dan marak.ashura tenang memandang zarwin dan memandang sinis.
"Next round buddy"
YOU ARE READING
ASHURA:THE LAST GUARDIAN
De TodoAshura windshield seorang budak lelaki yang dilahirkan dengan cursed mark di tangan..dia dipinggirkan oleh rakan-rakannya serta bapanya.dia juga hilang ibu dan kakak serta abangnya.. dia selalu dihantui mimpi aneh yang meresahkanya.pada suatu hari d...