26.Back to school

3 1 0
                                    

Ashura melangkah ke sekolah bersama saryana di tepi.ashura berborak kosong.tanpa sedar seseorang sedang merancang untuk mendapatkan saryana.

"Ash masuk pejabat saya ada hal.sama dengan awak saryana"pengetua sark dengan serius

Mereka melangkah masuk dan ternampak beberapa orang lagi dalam pejabat pengetua sark.

"Saya nak awak jelas kan ni?"

"Eerrrr..."

"Ash.."

"Ye"

"Apa kau buat?"

"Cari kawan? Mungkin"

"Ni kawan kau"

Penumbuk dihayungkan ke arah ashura tapi pantas dielak oleh ashura.

"Sabar dulu.ni semua naga element yang saya jumpa so diaorang kene dekat dengan saya sebab adalah"

"Baik saya terima.saya letakkan mereka di bawah jagaan awak"

Ashura mengangguk dan memandang wash dengan blaze.
Mereka meminta diri dan keluar dari pejabat dan menuju ke kelas.

Dalam perjalanan pelajar perempuan bersorak dengan kehadiran naga element dalam bentuk manusia.

Ashura melangkah masuk ke kelas 4s dan disambut oleh zarwin

"Yoy!"

Ashura melagakan penumbuk.ashura dan zarwin terus berborak sambil mata ashura memandang saryana.seorang lelaki berjubah hitam mendarat di sebelah saryana dan mengambil saryana.

"Akhirnya kau keluar"

Ashura hilang sepantas cahaya dan muncul di depan lelaki tadi.kaki ditendang oleh ashura dan saryana melompat ke arah ashura.lelaki tadi mendecih dan bangun sambil melepaskan racun.

Ashura dengan pantas menolak saryana ke belakang dan portal dibuka di belakang saryana.

"X ash!!"

Lelaki tadi tergelak.ashura menarik tangan lelaki tadi dan menghempas kepala lelaki tadi ke dinding tanpa belas kasihan.

"X guna kau ashura!!"

Aura gelap terlepas dan deruan angin tajam menhiris kulit ashura.
Ashura batuk beberapa kali sehingga mengeluarkan darah.

"Poison external"

Sebuah cecair unggu keluar dari tangan ashura dan hilang.ashura menundukkan badan.sekelip mata ashura hilang diikuti retakkan di banggunan.

Semua pelajar keluar ke padang untuk berkumpul.secara mengejut tekanan seberat-beratnya menekan semua ke bawah.sinaran cahaya unggu muncul dan seorang lelaki tercampak ke padang.

Ashura muncul dengan lost sword di tangan dan bebola api unggu di sekeliling.lelaki tadi bangun dengan sakit dan mengeluarkan senjatanya.

"Kau akan mampus!!!"

Lelaki itu meluru ke arah ashura dengan pedang berkembar dan menetak ashura.ashura menahan dengan tangan kosong dan itu mengejutkan semua.

"Kau bukan lawan aku mahupun dia"

Ashura mengubah cengkaman pada pegangan yang lebih kuat.pedang lelaki tadi retak kemudian pecah begitu sahaja.

"Now the finale.wrath dragon!"

Tumbukan api unggu menuju ke arah lelaki tadi dan membakarnya tanpa belas kasihan.

"Aaarrrrrgggg"

Ashura mengeluarkan air dan memadam apinya.rayki dengan bajunya yang terbakar pengsan.ashura pula mengeluh kecil dan mengeluarkan jurus perubatan

Dia berjalan ke arah rayki dan memulihkan rayki seperti sedia kala dan berlalu pergi.ashura terhenti di tengah perjalanan dan memandang ke arah seorang pelajar.Tanganya mengalir kilat unggu.

"Kau jangan nak lari"

Zzuuummm!!

Kilat unggu ashura mencampakkan pelajar tadi ke belakang.ashura berjalan ke arah pelajar tadi.semua di sekitar berundur kerana pelajar tersebut ialah raksaksa.

"Aaarrrgggg!!kau x guna!"

Seekor raksaksa kelas sss iaitu bone fert.raksaksa penyamar yang mampu membunuh dengan senyap dan makanan kesukaannya ialah manusia terutama manusia berkuasa.

Bone fert meluru ke arah ashura berserta pedangnya.ashura menghilang dan sekelip mata ashura kembali di belakang bone fert dengan kepalanya.

Semua tergamam dan takut dengan ashura.ashura mencampakkan kepala bone fert ke badanya dan mengeluarkan api unggu.

"Burn to ashes "

Api tadi menyambar bone fert dan membakar tanpa secebis daging.
Ashura memandang saryana dan tersenyum.saryana mengembungkan pipi tanda merajuk.

"Ala ala jangan merajuk sorry ok"

"X nak kawan"

"Ooo x kawan eh~"

Sayap unggu muncul dan mengepak.ashura mendukung saryana dengan selamba.

"Wash jaga kan tempat ni okey!"

Wash mengangguk.

"A...ap..apa awak buat ni!?"

"Kata x nak kawan so ni proses memujuk"

Ashura terbang ke atas dengan jeritan saryana.semua masih terkaku dan diam memandang ashura yang berubah dari seorang budak biasa yang ada cursed menjadi seorang yang sangat berkuasa.

Wash dan blaze memandang antara satu sama lain dan mengangguk.semua naga element pergi ke tengah padang dan berubah kepada rupa manusia biasa dengan pakaian biasa.

"Shield of element!" Serentak mereka melepaskan perisai halimunan dengan aliran kilat.

"Perisai peringkat sss.siapa mereka semua ni?"

Sementara itu ashura terbang dengan seronoknya menyakat saryana.saryana pula muka merah ibarat buah tomato ceri pipi dia.

Ashura mengepak lebih kuat sehingga ke atas.pemandangannya menakjukkan.saryana tergamam dengan keindahan itu.

"Float"

Saryana berdiri tanpa sayap di atas udara dengan senang.ashura tersenyum melihat orang tersayang gembira

'mintak maaf saryana aku mungkin x kan selamanya dengan kau'desis hati ashura.saryana melonjak gembira dan senang dengan pemandangan tersebut.








Stay tune.ciow!!

ASHURA:THE LAST GUARDIANWhere stories live. Discover now