"arrgg.saya kat mana ni"
"Oh dah sedar rupanya awak"
"Siapa awak?"
"Saya saryana dia adalah suami saya ashura"
"Terima kasih selamatkan saya"
"Sama-sama"
"PENATNYA!!!!"
semua telah sampai di atas dan terkejut melihat kesan darah di bawah.mereka terngaga luas sampai lalat pun boleh masuk.
"Kau buat apa kat sini membunuh?"
"Boleh la~"
"Susah untuk percaya"
Ashura melangkah ke depan gua dan merasakan sesuatu sedang menunggu dia di depan.ashura mahu melangkah tapi perempuan tadi menghalang.
"Sekejap di sini ada banyak perangkap samar"
"Perangkap samar?"saryan memandang ashura tapi ashura dah masuk pun.dia terpijak satu butang dan anak panah berapi menuju ke dirinya.
Dengan pantas ashura membelah anak panah tersebut dan meneruskan perjalanan.ashura terus berjalan sehingga dia jumpa satu pintu.
'semua masuk!'
Mereka yang terdengar panggilan ashura melangkah masuk dan melihat banyak tulang manusia yang menjadi mangsa.
"Pintu apa ni?"zarwin menyentuh sesuatu dan dengan tak sengaja dia menekan sesuatu dan menyebabkan obor-obor menyala di sepanjang laluan.
Ashura menekan tapak tanganya ke pintu tersebut dan lakaran magis besar muncul sambil pintu itu terbuka.di dalam ianya menampakan seekor haiwan berupa harimau sedang memegang batu tersebut.
Harimau tersebut membuka mata dan mengaum.yang lain pantas berlari ke belakang manakala ashura berjalan menuju ke arah harimau tersebut.
"Kau ada balance qi"
"Ye"
"Nampaknya kau adalah harapan tu seperti yang diramal.tapi kau harus lawan aku untuk dapatkan batu ini"
"X jadi masalah bagi aku"
"Baiklah mari mula"
Harimau tadi berubah kepada seorang lelaki dan terus menghilang.dengan kelajuan kilat lelaki tersebut menumbuk ashura tapi ianya bagai tiada kesan
Lelaki tersebut cuba menendang ashura tapi dengan tangkas dia yang ditendang oleh ashura.ashura mencengkam kepala lelaki tersebut dan melontar ke arah batu tersebut
Bbbbooooommmmm
Lelaki itu terhempas pada batu itu dan hancur.semua tergamam kecuali ashura.dia berjalan bersama auranya dan menumbuk tanah.dia merentap keluar sesuatu dan terus mengeluarkan cahaya yang terang.
Bersamaan itu lelaki tersebut tersenyum dan menikam ashura.yang lain pula dikurung dan balence stone diambil dari ashura.
Ashura ditendang jauh dan lelaki tersebut menunjukkan muka sebenar.Semua agak tergamam kerana disebalik wajah tersebut adalah seseorang yang mereka kenal.setiausaha kerajaan valkry tuan tery.
"Ha! Ha! Ha! Ha! Ha! Korang semua ni bodoh! Aku gunakan korang je sebab nak dapatkan batu ni"
Batu tersebut mula diselubungi cahaya hitam.tery masih ketawa jahat melihat mereka terseksa dengan kurungan serangan tenaga miliknya.
Dush!
Batu tersebut terlepas dan jatuh ke ashura.ashura memegangnya dan batu tersebut pulih semula dan berubah kepada aliran kuasa yang meresap masuk ke dalam ashura.
YOU ARE READING
ASHURA:THE LAST GUARDIAN
RandomAshura windshield seorang budak lelaki yang dilahirkan dengan cursed mark di tangan..dia dipinggirkan oleh rakan-rakannya serta bapanya.dia juga hilang ibu dan kakak serta abangnya.. dia selalu dihantui mimpi aneh yang meresahkanya.pada suatu hari d...