Saryana terbangun dari tidurnya apabila terdengar seseorang sedang menyelongkar barangnya.
Dia dengan perlahan mengambil senjata di tepi katil dan memukulnya."Kau x kan terlepas"
Lelaki itu tersenyum dan serta-nerta Saryana berhenti dari bergerak dan lelaki tersebut menunjukkan muka.
"Kau!!"
"Hello puteri.apa khabar lama aku mengindam badan kau.alhamdulillah malam ni aku dapat pulak"
"X guna kau dry!!"
"Aku peduli apa!?"
"Malam ni aku akan rasa tubuh kau.hahahahahaha!!!"
Lelaki yang digelar dry menerpa ke arah saryana dan mengoyakkan baju di tubuh saryana.mark di tangan saryana bercahaya.ashura tersedar dan melihat marknya.
Dia bangun dan terus ke motornya dan memecut laju ke istana.sementara saryana semakin lemah.secara mengejut tubuh saryana bercahaya terang dan sepasang sayap putih muncul.
Dry tergamam.kini bilik yang gelap menjadi terang.sangat terang.saryana memandang dry dengan dingin.
"Aku akan membuatkan kau menyesal!!"
Saryana mengerakkan tangan ke dry dan deruan angin menolak dry keluar bilik.sayap saryana mengepak dan menerbangkan saryana ke atas.
Aura putih kekuningan muncul di sekitar saryana.dry pula merintih sakit apabila cahaya saryana menjadi terang.dry cuba bangun tetapi dia merasakan seseorang sedang menantinya di depan.
Saryana mengurangkan cahaya dan menampakkan ashura sedang mengangkat dry yang luka teruk akibat serangan ashura.saryana tersenyum dan aura tadi hilang.
Sayap saryana turut hilang dan saryana menjunam ke bawah.
Ashura berlari dan melompat ke atas menyambut saryana."Dapat!"
Saryana diam dan ternyata dia sudah pengsan dan ashura memandang bajunya yang koyak di bahagian kaki dan dada.pipi ashura terus merona merah dan memandang tempat lain.
"Aku akan jaga kau saryana"
Ashura turun ke bawah.raja kaguna berlari ke arah ashura dan melihat sekeliling.
"Apa berlaku?"
"Saryana hampir dirogol oleh putera dry tapi kuasanya menghalang"
"Kuasanya menghalang?"raja kaguna bingung dengan kata ashura.
"Nanti saya akan ceritakan.sekarang amik saryana saya akan ke kota wingsan"
Raja kaguna tersenyum dan mengangguk.
"Tapi kamu perlukan kan ni ash.ni lencana kota valkry.hanya yang dipercayai oleh pakcik je dapat ni.tunjuk pada pengawal dan mereka akan membenarkan kamu masuk"
"Terima kasih pakcik.saya gerak dulu"
Ashura memandang saryana yang di dakapan raja kaguna dengan pandangan sedih.enjin motor dihidupkan dan motor ashura membelah angin di atas jalan.
Hanya beberapa jam dari kota valkry untuk sampai ke kota wingsan.ashura memulas pemecut dan kelajuannya semakin laju.
Dalam fikiranya hanya satu,bunuh putera dry.dia tidak peduli jika dia dibunuh sekali pun.dia tetap akan membalas apa yang dry buat pada saryana.
Selepas beberapa jam,ashura sampai di kota swingsan dan menuju ke istana kota tersebut.
Pengawal itu menahan ashura,ashura melihatkan lencana yang diberikan raja kaguna."Maafkan kami"
Ashura memecut lagi sekali ke perkarangan istana.sambil memandang sekeliling.dia meletakkan motornya di depan pintu dan naik tangga.
YOU ARE READING
ASHURA:THE LAST GUARDIAN
RandomAshura windshield seorang budak lelaki yang dilahirkan dengan cursed mark di tangan..dia dipinggirkan oleh rakan-rakannya serta bapanya.dia juga hilang ibu dan kakak serta abangnya.. dia selalu dihantui mimpi aneh yang meresahkanya.pada suatu hari d...