Saryana menerangi seluruh ruang.sedikit demi sedikit cahaya berkurangan dan menampakkan perubahan saryana.garisan biru dan emas di rambut dan sepasang sayap putih sebesar dua orang mengepak.
Baju perisai yang berukir dengan pelbagai bentuk.pedangnya elok semula dan berubah menjadi pedang yang lebih besar serta kuat.
"Kau mungkin ada kuasa tapi kau terlalu takut untuk kehilanganya"
"Diam la kau!!"
Saryana menangkap anak panah angel dengan mudah dan memusnahkanya.angel menukar senjata kepada pedang dan berlari menyerang saryana.
Saryana menghalang dan menendang perut angel.saryana berlari dan menumbuk angel sehingga tercampak.saryana melepaskan aliran kuasa pada kakinya dan meloncat pada angel.
Angel bangun dan menangkap tangan saryana.angel memegang dengan kuat dan menghempas saryana ke bawah.debu terhasil seketika.
Saryana membuat spining dan menendang kaki angel.saryana bengun dan menendang angel dari bawah.saryana memecut laju ke angel dan membuat triple kick.
Ashura tersenyum melihat saryana yang sedang menggunakan tekniknya.saryana berundur ke belakang dan membuka kekuda.
Saryana menundukkan badan,langkah pertama diambil.
"1"
"2"
"3"
"Three step of death"
Libasan pedang saryana memecahkan perisai angel dan melepaskan deruan angin yang tajam.angel terjatuh dan saryana menang.angel berubah menjadi bebola cahaya putih dan meresap ke dalam saryana.
Saryana tersedar ke alam realiti dan melihat ashura di depan.marknya bernyala dan berubah menjadi sepasang sayap dan ianya berlainan warnan.sebalah putih dan sebelah lagi hitam.
"Awak la orangnya"
"Apa maksud awak?"
"Masa saya menghilangkan diri ada orang beritahu saya akan ada seseorang yang rapat dengan saya akan menjadi hebat sama macam saya"
"Huh!?"
"Sekarang saya dah tahu siapa? Awak"
"Hmmm...x faham la"
"Macam ni awak ada nampak mark awak? Saryana mengangguk.
"Ni mark saya"
"Kan sama ni.disebelah putih iaitu awak.hitam ialah saya"
"Tapi ash kenapa awak punya mark berlapis?"
"Ye ke"
Ashura membelek marknya dan terdapat tiga lagi mark di tanganya.
Ashura pelik dan cuba memproses
Apa yang berlaku."Awak ni sebenarnya apa?"
"Entah saya x tau"
"X pe lah.jom kita tengok full power awak"
Saryana tersenyum dan menolak ashura keluar dari bilik.ashura mengepak sayap dan mendarat dengan baik.saryana cuba terjun dan sepasang sayap muncul mengepak.
Saryana menegakkan kaki dan membuat straight air kick.ashura menahan dengan tangan.
Bbbbbbooommmm
Tanah merekah hebat dan mengejutkan ahli keluarga mereka.
Raja kaguna berlari keluar istana dan melihat saryana dan ashura sedang berlawan.Saryana menyeru pedangnya dan melibas ke arah ashura.ashura menahan dengan kepitan dua jari.
Saryana melompat ke belakang dan melepaskan kuasa.Lakaran magis tadi menelan saryana dan menampakkan perisai putih berkepala burung.pedang katananya membesar dan lebih panjang.
Ashura tersenyum dan berdiri tegak.saryana merendahkan badan serta-merta saryana berlari ke arah ashura.ashura menggelak.saryana berpaling dan menendang ashura.
Ashura menangkap dan membaling saryana ke belakang.saryana mengepak tapi terlambat dia terhempas ke dinding.saryana terduduk.dia memandang ashura dan melepaskan kuasa.
Tekanan kuasa mula kuasai di seluruh kota.semua terduduk kecuali ashura yang kelihatan tenang.ashura tersenyum sekali lagi.
Sebaik bukak mata aura gelap bercampur cahaya menumpaskan aura saryana.sekelip mata tekanan kuasa saryana hilang dan digantikan oleh tekanan kuasa ashura.
Ashura secara sengaja menghilangkan tekanan kuasanya.
Ashura berlari ke arah saryana yang sedang bangun dan menolak saryana secara lembut.ashura juga menyambut saryana jadi posisi mereka ibarat sedang menari."Banyak lagi yang perlu belajar"
"Hmph!"
"Jangan marah.pagi esok jumpa kat padang.ada suprise bagi korang semua"
Zarwin,aisyah,haide dan saryana terdiam.beberapa orang pengawal datang menghadap raja kaguna.
"Ada dua orang mengaku dia adalah orang tuan ashura"
Dua orang misteri muncul di depan ashura dan menundukkan badan.
"Apa yang kamu nak?"
Suara ashura berubah dominan.dua orang misteri tadi berdiri dan menunjukkan muka.
"Kami ada maklumat tuanku"
"Apa?"
"Kerajaan stare akan nenyerang kota ini dalam masa dua hari"
Ashura diam.
"Dari mana kamu dapat maklumat ini? Adakah ianya boleh dipercayai?"
"Saya sendiri menyaksikan mereka sedang bersiap dengan senjata.mereka juga menunjukkan rancangan mereka."
"Baik aku percaya kata kamu.sudah balik ke istana"
Dua orang tadi hilang dan ashura memandang ke raja kaguna.
"Pakcik saya pergi dulu"
Ashura berjalan keluar istana dengan motorsikalnya dan dihantar dengan pandangan mata saryana.raja kaguna mengeluh.
"Saya harap dia x kan ke sana"
Saryana terkelu dan dapat tangkap apa yang ayahanda cakapkan.saryana membuka sayap dan ingin terbang tapi dia dihalang magis perlindungan.
Ashura sampai di gunung dest.berdekatan dengan kota stare.hatinya panas dan marah dengan tindakan raja kota itu.
"Aku akan hapuskan kau"
Stay tune.ciow!!!
YOU ARE READING
ASHURA:THE LAST GUARDIAN
RandomAshura windshield seorang budak lelaki yang dilahirkan dengan cursed mark di tangan..dia dipinggirkan oleh rakan-rakannya serta bapanya.dia juga hilang ibu dan kakak serta abangnya.. dia selalu dihantui mimpi aneh yang meresahkanya.pada suatu hari d...