Ashura menukar baju dan melangkah keluar dari jet.semua haiwan seperti menunggu raja mereka.ashura berjalan ke salah seekor haiwan dan menyarut kepala.
"Ala comelnya serigala ni~"
"Aaaauuuuoooooo!!!.salam hormat tuanku"
"Eh! Kau boleh cakap? Wau! Wei aku faham bahasa haiwan la!!"
"'apa benda kau mengarut ni ash.kami semua boleh faham bahasa haiwan la"
"Ye ke? Asal aku x tau?"
"Sebab kau tu asyik berlatih je"
"Selamat kembali tuanku.kami semua mengalu-alukan kedatangan tuanku"seekor serigala besar kelabu mendekati ashura
"Wah~white king!"
Ashura terus memeluk serigala tersebut.serigala itu sendiri terkaku.
Ashura memandang semua dengan senyuman yang paling ceria."Kau boleh bertukar jadi manusiakan white king"
Serigala tersebut mengangguk perlahan dan berubah kepada rupa manusia.seorang wanita bertelinga serigala dan berekor menarik perhatian zarwin.
"Woi zarwin! Jaga sikap kau kalau x aku x tau macam mana nak selamatkan kau.white king atau white queen aku tahu kau ada pasangan bukan?"
Lelaki asing tadi melangkah keluar dan menuju ke wanita tersebut.ashura tersenyum besar sambil memandang ke atas.
"X hairan la kalau kau ada kuasa white wolf sebab kau ialah white king"
"Ha ha ha ha kau memang ada mata yang tajam budak"
Lelaki tadi menundukkan kepala di depan ashura.
"X yah la kau nak tunduk kat aku.anggap je aku kawan kau.by the way siapa nama kau?"
"Aku shirigane dan isteri aku shirikume"
"Hmmm...sedap jugak"
"Mana raja puak lain aku nak tengok jugak"
Seekor demi seekor haiwan bersaiz besar dan berbeza muncul di depan ashura
"Saya gurem.raja ular"
"Saya hela.raja burung"
"Saya tire.raja harimau"
"Saya jare.raja haiwan sumpahan"
Ashura mengangguk.ashura memandang kesemua raja setiap puak.
"Kamu semua boleh lawan x?"
Mereka mengangguk.ashura tersenyum.
"Firze!komanchi!"
Firze dan komanchi keluar dan berada di sisi ashura.dua raksaksa lagemda ini membuatkan semua raja puak haiwan menundukkan kepala
"Aku nak kamu semua berlatih menjadi kuat.kamu tahu bukan akan ada serangan dari king darknes.saya nak kamu semua berlatih dengan dia berdua.bagi korang pulak aku nak korang ajar mereka dengan baik kalau x kau akan tahu akibatnya."
Firze dan komanchi berubah kepada bentuk manusia dan memulakan latihan mereka.
Ashura pula berpusing ke belakang dan mendukung saryana."A..apa...awak buat ni?"
"Hmm..saja nak jalan-jalan"
Ashura membuka sayapnya dan terbang ke atas.
"Awak tutup mata"
Saryana mengangguk dan menutup
Mata.Ashura mengawal air di bawah dan membentuk huruf-huruf.ashura tersenyum seketika
YOU ARE READING
ASHURA:THE LAST GUARDIAN
RandomAshura windshield seorang budak lelaki yang dilahirkan dengan cursed mark di tangan..dia dipinggirkan oleh rakan-rakannya serta bapanya.dia juga hilang ibu dan kakak serta abangnya.. dia selalu dihantui mimpi aneh yang meresahkanya.pada suatu hari d...