"Ash"
Ashura berpaling dan terus menuju ke arah barat.saryana cuba mengejar tapi dihalang cikgu raz.
Ashura terus menghilanh dari pandangan semua orang.Mereka menundukkan kepala dan turut merasakan sedih.Bbbbbooooommmm!!!
Letupan ini mengejutkan semua orang.asap hitam berkumpul di atas.mereka berlari ke sana.manakala di situasi ashura,
Dia melepaskan serangan yang besar pada satu kumpulan.Matanya menyala merah dan lambang naga muncul di matanya.
Sayap hitam bercampur putih mengepak di belakang."Mana abang aku!!"
Seorang askar berlari ke arah ashura dengan pedang.ashura menangkap dan mencampak askar tersebut ke dinding.auranya mula menghancurkan keadaan di sekeliling.
Sedang dia berjalan dia terdengar suara yang dikenalinya.
"Abang...abang! Tunggu adik datang!!"
Ashura terus berlari ke depan.di saat di membuka pintu dia terkaku dan terduduk.hatinya hancur dengan apa yang dilihat.air matanya mengalir laju.
Abangnya saki terbaring dengan darah mengalir dari kesan tikaman.seorang lelaki memakai topeng harimau tergelak di tepi.Tanpa dia sedar ashura terus menyerangnya.
"Impact kick!"
Tendangan ashura melepaskan letusan angin yang kuat sehingga lelaki itu terhempas ke dinding.
Ashura memandang abangnya dan memaku kepala abangnya."Abang bangun la! Bangun la! Jangan tinggalkan adik bangun! "
Ashura terus meratap permergian abangnya.awan mula hitam dan kilat saling menyambar.ashura bangun dan api hitam serta kilat hitam berkumpul di tangan.
"Kau akan balas semua ni!!"
Ashura melonjak ke arah lelaki itu dan melepaskan tumbukan.diikuti aliran kilat hitam.ashura membuka kekuda dan melompat ke arah lelaki itu.
Siku ditegakkan dan menghentam kepala lelaki tersebut.ashura menyerang tanpa henti.dia ibarat hilang kewarasanya.lelaki tersebut
Menangkap kaki ashura dan membaling ke dinding.Ashura terhempas ke belakang.lelaki itu menyeru senjatanya.tombak.ashura tersenyum dan apabila lelaki itu dekat dia membuat tumbukan uppercut.
Ashura menendang lelaki itu dengan pantas.lelaki tersebut cuba menepis tapi tidak sempat.tendangan ashura terlalu pantas.ashura menangkap tangan lelaki itu dan membalingnya ke dinding.
Lelaki itu menebus semua dinding sehingga keluar.tekanan kuasa ashura semakin terasa.memori bersama abangnya saki terbayang di minda.saat abangnya ditikam membangkitkan kemarahan di dalam hatinya.
Ashura menapak satu persatu.setiap tapak meninggalkan api hitam.matanya sayup tapi dingin.lelaki tadi bangun dan membaling tombaknya.
Ashura mengangkat tanganya serta serta-merta tombak tadi cair ditelan api hitam.api yang panas sehingga mencair apa sahaja di sekitarnya.salah satu element kegelapan yang kuat.
Guruh menyambar depan ashura dan pedang bersayap hitam serta lost sword muncul secara silang.
Ashura mengangkat pedang tersebut.Pedang tersebut bersatu di tangan ashura dan berubah kepada sebilah pedang yang memiliki lubang sebanyak 7.ada satu lambang yang sama di cursed mark ashura.
Lelaki tersebut cuba melarikan diri.nasib tidak menyelebelahi dirinya ashura mengangkat pedang tersebut ke atas dan melibas.rekahan sebesar treler muncul membelah semua didepan.
Hatinya remuk dan sakit.dia menyimpan pedangnya dan mengambil kot di mayat askar tadi.
Matanya sayu tetapi langkah tetap diambil.Saryana dan semua tiba di tempat kejadian.mereka terkejut semua askar dan pengawal mati di situ.lambang burung dilihat oleh cikgu raz.dia tergamam.
Langkah dilajukan ke dalam.saryana berlari ke sana ke sini mencari ashura.dia memandang ke luar dan melihat lelaki tadi dalam keadaan ngeri.
Pandangan dikalih.ashura pula berjalan ke arah kakaknya yang masih tidak sedarkan diri.dia tersenyum.rantai dan sehelai kertas dikeluarkan.
Air mata jatuh ke tanah.dia berjalan pergi ke dalam hutan dan terus menghilang tanpa jejak.saryana dan yang lain memandang mayat saki.cikgu raz paling terkejut.
"Sa...saki"
"Cikgu kenal ke dia ni?" Zarwin memandang saki manakala haide memegang tangan.dia terkejut.
"Dia masih hidup!!"
Mereka melihat tubuh saki dan mendapati luka di badan saki perlahan-lahan sembuh.mereka berpandangan sesama sendiri dan mengangkat saki je tempat mereka tadi.
Setibanya di sana saryana pergi ke arah wanita tadi dan memeriksanya.secara tak sengaja dia menjumpai nota ashura dan gelang yang ditinggalkan.saryana terduduk.
Zarwin perasan akan hal itu dan pergi ke arah saryana.saryana menitiskan air mata.zarwin memandang ke bawah dan perasan akan nota ashura.dia mengambil dan membacanya secara perlahan
"Hai saryana saya nak mintak maaf sebab saya tak dapat berada di sisi awak.saya tahu awak sayang saya begitu jugak saya.saya harap awak akan okey.kepada zarwin tolong jagakan saryana dan keluarga aku.saryana kalau awak dalam kesusahan panggil nama saya dan saya akan muncul.itu sahaja terima kasih semua."
Zarwin melepaskan nota tadi dan terduduk lemah.rantai di tangan saryana menyala dan mengelilingi tangan saryana.secara perlahan rantai emas dan permata hijau laut muncul.
"Ke...ken...kenapa?"
Stay tune.ciow!
YOU ARE READING
ASHURA:THE LAST GUARDIAN
De TodoAshura windshield seorang budak lelaki yang dilahirkan dengan cursed mark di tangan..dia dipinggirkan oleh rakan-rakannya serta bapanya.dia juga hilang ibu dan kakak serta abangnya.. dia selalu dihantui mimpi aneh yang meresahkanya.pada suatu hari d...