44.phoenix

3 1 0
                                    

Mereka semua sedang berehat di dalam jet.ashura pula menetapkan auto pilot mode dan berehat seketika.saryana di tepi dipandang sekilas dan menutup matanya.Di alam separa sedar ashura berada di satu tempat yang tiada penghujung dan tiada hidupan.

"Hello last guardian"

Muncul seekor burung lagenda suci berterbangan di atas ashura.ashura mengangguk dan berjalan ke depan.seperti yang dijangka itu ialah ilusi.sebenarnya dia berada di suatu tempat lain.

"Phoenix"

"Wah! Kau masih ingat aku"

"Siapa yang x ingat kalau kau adalah orang yang diselamatkan oleh phoenix.kalau budak pun dia akan ingat kau tahu"

"Kau kenapa datang sini?"

"Saja nak mati"

"Kasar nampak?"

"Habistu kau tgok aku buat apa?bersiar-siar ke? Aku tgh cari jawapan mark ni dan kenapa ramai panggil aku last guardian"

"Macam tu...okey aku akan temankan kau tapi aku perlukan perumah atau tuan yang boleh tampung kuasa aku.ada?"

"Ada tapi kau x kisah jantina kan?"

"X"

Ashura kembali sedar dan terkejut bahawa semua sedang melawan sesuatu di luar.ashura terlihat seekor burung berwarna hitam sedang menembak bebola lava ke arah mereka.

"Silent dead"

Semua burung raksaksa mati dan jatuh ke bawah.mereka memandang ashura dengan senyuman.

"Fri berapa lama ke destinasi ?"

"5 minit"

"Semua bersedia kita dah sampai kat kawasan lost land"

Jet tersebut berhenti dan mendarat di tempat kosong.ashura turun dan mengeluarkan revolvernya.saryana memegang katananya.ashura menyedari pergerakan sesuatu di depan.

Rour!!!

Goblin muncul dari semak sekali tembak semua goblin mati x bernyawa.ashura membuang peluru dan mengisi yang baru.

"King eye"

Ashura melihat seluruh kawasan dan terlihat sekumpulan goblin bersama beberapa ekor ular gergasi di belakang.saryana memandang ashura sambil mengeluarkan pedang.

"Baik kita buat combo"

"Dark slash!"

"Light slash!"

Serangan berlainan kuasa tersebut menjadi satu dan semakin besar.goblin di depan terkaku dan berlakunya letupan.ashura membina pelindung menahan impak serangan tadi.

Semua membuka mata dan tergamam.di depan mereka ialah satu lubang dan berarus kilat! Ashura terus menggunakan king eye dan dapat melihat goblin king di depan mengarahkan askar goblinya menyerang.Dalam masa yang sama satu bebola api meluru laju ke saryana.

Bebola api itu terapung di depan mereka dan mula menunjukan rupa sebenar.sayap berwarna merah dan mata berwarna oren mengepak-gepak sambil melepaskan aura membakar ke askar goblin tersebut

"Phoenix"

"Woi! ashura siapa orangnya.aku dah kesan ni".

"Orang yang kau kesan tu la tapi kau kene buat perjanjian dulu"

Phoenix tersebut merapatkan badan ke saryana dan cuba memberanikan diri.saryana tertarik dan memegang phoenix.cahaya merah menyala muncul dan phoenix meresap ke dalam saryana

ASHURA:THE LAST GUARDIANWhere stories live. Discover now