20.kemusnahan kota stare

4 1 0
                                    

Para tentera kota stare mula berkumpul di depan pintu masuk dengan pedang dan perisai.raja reta
tersenyum melihat angkatan tenteranya bersedia menyerang kota valkry.

Dua orang pengawal membuka pintu.di saat dia buka pintu gerbang ashura sudah berdiri di depan.matanya dingin dan membunuh.semua pengawal dan tentera berkumpul di depan ashura.

"Nampaknya kau tergugat dengan kehadiran aku reta"

"Siapa kamu?"

"Aku ashura windshield"

Raja reta terkejut dan berpeluh melihat ashura.para tentera berundur ke belakang.aura ashura meningkat sehingga tekanan kuasa kian kuasai.

"Aku bagi kau peluang reta.sama ada kau berundur dan tidak berperang antara kerajaan lain atau kau semua mati di tangan aku.pilihan di tangan kau"

"Aku x kan berundur!!"

"Jadi kau nak semua mati"

Kuasa ashura meletus dan tanah mula merekah hebat.para tentera mula berundur hanya jeneral sahaja yang masih di depan.sayap hitam mengepak kuat,tanduk hitam berapi memunculkan diri.mark di tangan ashura menjalar ke atas.

Matanya bertukar merah dan kuning.pedang katana hitam mencacakkan diri di depan saryana dan terdapat mark yang sama di hulu pedang.

Ashura meloncat dan memecahkan tanah di belakang.sekelip mata lima jeneral utama kota stare tumbang.ashura berjalan ke arah tentera.satu demi satu berlari ke arah ashura dengan pedang.

Ashura mengelak dan melibas.selama beberapa minit semua tentera mati terbakar dengan api hitam.ashura berjalan naik ke takhta.raja reta bangun dan larikan diri.

Ashura melibas pedang dan seluruh banggunan terbelah menjadi abu.raja reta tergamam dan terduduk sambil memandang ashura.

"I will make your city never existed"

Ashura melibas pedang ke kepala raja reta dan riwayatnya berakhir.
Ashura membuka sayap dan terbang ke atas.ashura nampak semua rakyat memandangnya.

"Mulai hari ni korang semua bebas dari ganggaman raja reta.aku akan jaga keselamatan korang.sekarang
Raja kugana adalah raja kamu semua!!!!"

"Baik!!!!terima kasih!!"jawab semua serentak.

Ashura terbang ke istana stare semula dan mengumpulkan semua mayat di suatu tempat.

"Kau memang x kan biarkan musuh kau hidup"

"Kau tahu aku macam mana deka"

Seorang lelaki memunculkan diri dari bayang dan menolong ashura.
Ashura memandang mayat raja reta dan menggunakan kuasa angin bagi mengalih mayat tersebut.

Bunyi sayap menarik perhatian deka dan mengeluarkan pedang berantainya.saryana mendarat di depan ashura.deka mendiamkan diri.

"Queen of angel"

Deka menundukkan badan.saryana pula terkaku melihat mayat askar dan raja reta yang mati.ashura berjalan melepasi saryana dan mula membakar mayat tersebut dengan api hitam.

Ashura memandang saryana dan mengeluh berat.

"Kan saya dah cakap jgn datang sini"

"Ke...ken..kenapa?"

"Mereka semua adalah dalang dalam semua perkara.raja reta merupakan ketua kumpulan pemberontak dalam menjatuhkan kota valkry di sini"

Saryana diam.

"Masih ada ketua di atas dia dan dia sangat berkuasa"

"Tapi kenapa awak bunuh semua!!!?"

"Awak x kan faham.apa yang saya buat ada alasan yang awak x kan faham.kalau mereka hidup ramai yang akan mati akibat tindasan Mereka"

"Macam mana awak tahu semua ni?"

"Saya ada mata dan telinga di seluruh kota.kami hanya melihat dan mengumpulkan maklumat"

Deka berjalan ke saryana

"Saya dan ashura menyelidik semua masalah di sini dan apa yang kami dapat ialah raja reta menggunakan rakyatnya demi wang"

"X yah terangkan semua deka.dia x perlu tahu semua.tu demi keselamatan dia"ayat hujung diperlahankan.

Deka mengangguk dan hilang ditelan bayang.ashura pula menghalakan tangan ke depan.Lakaran jam masa muncul di atas istana.

"Time return!!"

Semua yang pecah kembali pulih dan darah yang terkena dinding hilang.ashura mengeluh dan berjalan ke tangga.dia duduk sambil memegang mata kanannya.

Ashura mengambil kain hitam di kocek dan mengikat di kepala.dia melihat tangan yang ditekap pada matanya,ada kesan darah.

"So ia dah mula"

Ashura bangun dan berjalan ke arah saryana dan mendukung saryana seperti bridal.saryana tergamam dan pipi mula merona merah.

"Jangan nak malu saryana.nanti saya dapat awak jugak"

Sayap keluar di belakang dan mula mengepak kuat.angin kepakan ashura menerbangkan semua debu.

Ashura terbang ke atas dengan saryana di dukung.saryana memandang ashura dengan perasaan yang gembira.

"Saya harap kita bersama"

Ashura tersenyum.saryana merapatkan lagi pelukan.ashura menjunam ke bawah tetapi saryana diam kerana dia sudah biasa.

"Kita akan bersama buat selamanya saryana"








Stay tune.ciow!!!


ASHURA:THE LAST GUARDIANWhere stories live. Discover now