16.Veya the mana hunter

4 1 0
                                    

"Hahahaha kau fikir kau siapa dengan mana kau hmph! Kau fikir aura kau je dah mampu takut kan aku"

"Tak tapi mungkin kau akan takut dengan ni"

Api hitam muncul dan menjadi taufan di keliling ashura.ashura menapak keluar dengan sayap dan tanduk di kepala.auranya jauh lebih gelap dari sebelumni.

"Now veya your punishment is conform...death"

Aura hitam dan gelap memunculkan bayangan seorang yang menakutkan.ashura berjalan dan mengenggam penumbuk

"Si...sia...siapa kau!?"

"Aku..hahahaha kau memang naif veya.aku seseorang yang kau kenal satu masa dulu sebagai demon king"

Veya tergamam dan terus menyerang ashura.ashura menahan dan memusingkan tangan veya.veya berpusing dan terhempas ke tanah.

"X mungkin kau masih hidup!"

"Betul aku dah mati tapi ni ialah aku yang dilahirkan semula."

Ashura menapak dan menumbuk veya di serata badan.ashura berpusing dan melakukan tendangan.veya cuba menahan tetapi ianya membuat veya terpusing lalu jatuh.darah mengalir keluar dari mulut

Ashura memegang leher veya dan mengangkatnya ke atas.ashura menghempaskan veya beberapa kali dan membalingnya ke banggunan.

Bbbbbooooommmm

Veya terbaring beberapa meter dari ashura.veya merapatkan jari,kilat menyambar ashura.ashura menahan sebelah tangan.veya tidak mengaku kalah

"Dark art fire breathing!!"

Nafas api meluru ke ashura.ashura menepis menggunakan kuasa angin.veya merapatkan tangan ke tanah.lakaran magis yang besar melebihi abandoned city.

"Hmph...graviy magis.how strong you are"

Ashura bangun dan berjalan seperti biasa.jarinya ditegakkan,bebola api hitam muncul dan hanya sekecil bola ping pong.ashura menghalakan ke arah veya.bebola api dilepaskan.

Bbbbbooooommmm

Veya tercampak ke belakang.serta-merta tarikan graviti tadi hilang.akibat serangan tadi kawah sebesar banggunan merosakan semua.saryana terkejut dengan kuasa ashura yang semakin kuat.

Ashura mengeluarkan pedang dan berjala  ke arah veya.veya menghasilkan pelindung tetapi ianya terlalu lemah bagi menghalang ashura.

Ashura melenyapkan aura secara mengejut.veya memandang  ashura dengan persoalan yang banyak.ashura memandang veya dan menariknya keluar.

"Aku x kan bunuh kau secepat ni..aku nak kau terseksa dulu"

Ashura menguatkan aura dan ianya mnusnahkan seluruh kota.ashura menyeru sebilah pedang dan lost sword muncul di belah kanan.

Bola cahaya menarik pedang tadi dan lost sword ke dalam.perlahan-lahan ianya membentuk satu pedang yang mempunyai 7 lubang dan permata di hulunya.

Ia mengeluarkan aura yang gelap tapi tenang.ashura memegang pedang tersebut dan letusan kuasa yang kuat menusnahkan sebahagian kota.veya tersenyum dan berlari ke arah ashura dan menendangnya.

"Wrath of ice worrior!!"

Lakaran magis biru dan empingan salji keluar.gegaran tanah mengejutkan zarwin dari pengsan.
Seorang pahlawan raksaksa berperisai biru mengaum kuat.

"Good.kau panggil spirit tahap tinggi tapi kau ada satu kelemahan.dia masih baru"

Ashura berlari dan menumbuk perisai pahlawan tersebut.bebola cahaya dipegang dan ditarik.

"Dia kurang pengalaman"

Ashura memusnahkanya.veya tidak mengalah dan menyeru dua ekor naga kecil menyerang ashura.ashura menahan kepala naga tersebut dan membelahnya.

"Arrow of ice!"

Busur biru muncul di tangan veya.dia membidik dan melepaskan serangan.ashura membeku akibat serangan veya.veya tergelak jahat.

Kilat hitam dan putih menyambar tanah.sikit demi sikit ice di ashura retak dan pecah.veya terdiam dan terkaku.ashura mengangkat pedangnya dan melibas.

Belahan yang kuat memusnahkan seluruh benda di depanya.zarwin dan saryana tergamam dengan serangan ashura.ashura berjalan dan lakaran hitam muncul di depan ashura.

Seekor serigala hitam keluar dan menyerang veya.serigala tersebut mengigit veya dan setiap gigitanya meninggalkan mark berbentuk rantai.veya cuba membuat magis terulungnya tapi ianya terbatal.

"Itu forbiden wolf.gigitanya membuatkan seseorang ahli sihir gagal membuat magis.ianya mengunci kuasa magis orang itu"

Veya terkaku dan berlawan dengan ashura menggunakan tangan kosong.ashura mengelakkan veya dengan jahat.setiap serangan veya mampu diramal oleh ashura.

Ashura menahan penumbuk veya dan menendang veya.veya tercampak ke belakang dan terguling beberapa kali.veya memuntahkan banyak darah.

"Veya the mana hunter.begitu banyak mana yang kau ambil tapi ini sahaja yang kau ada?kesian."

Veya bangun dan menendang ashura.ashura menangkap dan membaling veya ke gerbang abadoned city.ashura mengambil pedangnya dan mencacakanya ke tanah.

"Final element:light cage!"

Satu cahaya terang membentuk sangkar atau lokap(bahasa kampung kot)ashura menghilangkan aura dan berjalan ke saryana.

Ashura tersedar akan mark ditangan saryana.dia juga memandang marknya dan membuat perbandingan.

"Sama la.."

"Saya rasa ni ada maksud.jarang bagi dua orang yang berbeza dapat mark yang sama"

"Wei zarwin bangun la! Tolong aku!!"

Zarwin menutup telinga dengan jari dan baring ke tanah.

"Thousand wrath of sword!!!!"

Pedang pelbagai bentuk terapung di atas,ashura menghalakan tangan ke zarwin.satu demi satu menyerang zarwin.

Shing!!

Pedang tercacak di depan zarwin.zarwin terus bangun dan ibarat robot memandang ashura yang sedang menargetnya.

"Tolong!!!"

Zarwin lari sambil dikejar pedang dan ashura yang sedang marah.haide dan aisyah baru sedar dan memandang zarwin yang dibelasah oleh ashura.

Mereka memandang saryana seperti saryana adalah jawapan.
Saryana mengangkat bahu tanda tidak tahu.zarwin menangis sambil diangkat oleh ashura.

Mereka balik dengan veya didalam sangkar cahaya.mereka berborak sesama sendiri tetapi ashura termenung memandang keluar.

Dia teringat pesanan seseorang masa dia menghilangkan diri.

"Kau adalah harapan ashura.kau ditakdirkan menjadi guardian of balace dan seseorang yang rapat dengan kau akan menjadi seorang yang tidak kurang hebatnya dengan kau"

Ashura memandang saryana senyap dan tersenyum seorang diri.

"Mungkin tu sebabnya kau ada mark tu"








Saryana ke orang yang dikatalan oleh orang tersebut atau orang lain?nantikan lepas ni...stay tune.ciow!!

ASHURA:THE LAST GUARDIANWhere stories live. Discover now