28.percutian

4 1 0
                                    

Ashura bangun dan melihat isteri tersayang masih tidur dengan lena.
Ashura bangun dari katil dan mengambil tuala untuk membersihkan diri.ashura menguap seketika sebelum mandi

Sementara itu,raja kaguna sedang mempersiapkan diri dengan kemas.
Beliau menggenakan baju t-shirt biasa dan seluar sukan biasa.

Rupa baginda sungguh lain.dia tersenyum di depan cermin dan mengejutkan permaisurinya.raja kaguna membuka pintu dan turun ke bawah.

Ashura mengambil beberapa helai pakaian dan mengejutkan isterinya.dia keluar dan menuju ke bilik ibunya.baru hendak mengetuk pintu ibunya sudah membuka pintu dan telah sedia.

Ashura tersengih dan menggaru belakang kepala.ibunya hanya menggeleng.

"Dah gi kat ayahanda kamu.dia kat bawah.ibunda nak masak sarapan "

"Baik "

Seketika saryana dan permaisuri makoto keluar dari bilik masing-masing.ashura dan raja kaguna masih di bawah.

"Semua okay ayahanda.cuma tayar je kene ganti"

"Hmm...x pe.ayahanda dah suruh orang beli tayar.jap lagi sampai la kut"

Ashura mengangguk.dia melabuhkan punggung di sebelah raja kaguna.

"Ayahanda.masa ayahanda muda ada x ayahanda mengalami perubahan macam ash?"

" X pernah"

Sedang ashura dan raja kaguna berborak tiga orang dengan senjata datang menghadap mereka.ashura terus dingin.

"Ada kamu datang ke sini?"ashura memandang mereka dengan mata yang tajam

"Kami ingin menyampaikan bahawa ada beberapa kumpulan raksaksa sedang menuju ke sini"

"X pe kamu semua selamatkan orang yang kamu mampu"

Raja kaguna hairan dengan ashura.ashura menghalakan tangan ke atas.lingkaran magis unggu terhasil di atas pekan.

Awan mula mendung dan panahan kilat menyambar secara mengejut.
Raja kaguna tersenyum.dia melihat ashura dan terus tersenyum.

"Nampaknya pilihan aku tepat"

Saryana dan yang lain membawa makanan ke meja dan memanggil
Suami masing-masing ke meja makan.mereka menikmati hidangan sarapan pagi sebelum berangkat ke destinasi

"Ayahanda mana kereta ?"

"Jap lagi muncul la"

Vroom!

Ashura datang dengan kereta vellfire.saryana tersenyum dan terus masuk ke dalam kereta.raja kaguna senyum dan menminta puan ryuki dan permaisuri makoto masuk ke dalam.

Raja kaguna buka pintu disebelah pemandu dan menyuruh ashura memandu keluar dari istana.sampai di pagar raja kaguna menurun cermin kereta.

"Kalau ada tetamu datang bawak dia ke dalam dan pantau pergerakan"

Pengawal mengangguk dan mereka meneruskan perjalanan ke destinasi percutian mereka iaitu pantai cristal.pantai yang dipenuhi kristal pelbagai kristal roh.

Hanya orang yang tertentu dapat menjumpai kristal tersebut.tapi sejak pantai tersebut hilang kristal secara mendadak pantai itu telah diambil oleh raja kaguna dan dijadikan tempat pelancongan

Semasa perjalanan ke sana mereka dihalang dengan serangan raksaksa singa kegelapan ataupun dark lion.ashura senyum sinis dan meminta raja kaguna memandu.

Raju kaguna mengambil alih peemanduan dan ashura keluar ke atas kereta.puan ryuki risau akan anaknya tetapi ditenangkan oleh saryana.

"Dark bolt!"

Bebola elektrik unggu meluru ke arah raksaksa tersebut dan membunuhnya.ashura dengan pantas masuk semula ke dalam.sambil lalu di sebelah raksaksa tersebut ashura menghulurkan tangan.

Raksaksa itu berubah kepada bebola cahaya dan pergi ke ashura.
Ashura mengengam cahaya tadi dan ianya berubah menjadi cincin yang ada permata hijau.

"Bagus jugak kalau ada raksaksa ni.nanti berguna juga"

Ashura tersenyum dan mereka teruskan perjalanan.sampai di sana,mereka nampak para pelancong masih bergembira.

Pemancing pula mendapat banyak hasil tangkapan.ashura park di depan pondok dan saryana terus berlari ke air.saryana masukkan kaki ke dalam air tapi ada aliran elektrik merenjatnya

"Aarrgg"

Ashura pantas ke saryana.

"Awak okey?"

Saryana mengangguk.ashura pelik dan baru sedar bahawa ada aliran elektrik di permukaan air.ashura membuat penghalang di seluruh pantai.

Dia membuka jing eye.dia dapat lihat ada satu bebola kuasa element di dasar dan sedang melepaskan gelombang elektrik.
Ashura membuka langkah ke air.

Ashura duduk bersila di depan dan memfokuskan mindanya ke bebola kuasa tadi.tanganya turut ke depan.sikit demi sikit air mula berombak dan ombak besar terhasil.

Ashura mengeluarkan kuasanya dan mengangkat bebola kuasa itu ke atas ombak seperti tsunami menakutkan semua.ashura mengenggam tanganya dan semua bencana tadi lesap.

"Dah semua okey"

Semua orang tersenyum dan kembali membuat apa yang biasa dilakukan.ashura membuka bajunya dan menampakkan eight pack di badan.

Saryana terpandang ashura dan terus pipinya merona merah.puan ryuki tergelak kecil.raja kaguna turut membuka bajunya dan menampakkan six pack di badan.walaupun dah tua tapi masih berbisa ye gais..

"Jom menyelam"

Ashura mengangguk dan mereka melakukan lompatan terus ke dasar laut.mereka berlumba di dalam laut.raja kaguna mendahului dan meluru ke atas.

Ashura tersenyum dan menggunakan kuasa angin mengejar raja kaguna.raja kaguna melompat keluar dan mendarat di sebelah permaisurinya.

Ashura pula keluar seperti biasa dan menjadi lumrah alam semua perempuan di sana terjerit-jerit.saryana melepaskan auranya.

Ashura pula tidak melayan sebarang sahutan dan berjalan ke arah saryana dan melabuhkan punggung.ashura mencubit sedikit pipi saryana.

"Dah jangan nak merajuk sangat.hati saya ni untuk awak je"

"Ye ke?"saryana menjeling ashura.

"Ye la.kalau x saya dah pergi kat perempuan tu"

Saryana mencebik.ashura tergelak kecil.dia mengawal jumlah air di laut dan membentuk bebola air.

"Awak dah mandi?"

Splash!

Saryana terus basah dibuat oleh ashura.saryana terus mengamuk dan mengejar ashura dengan pedangnya.ashura pula tergelak kuat sambil berlari.

"Siapa punya perangai la tu"

"Abang punya perangai la"

"Betul saya sokong kata awak makoto"

"Apa la nasib ku"





















Stay tune..

ASHURA:THE LAST GUARDIANWhere stories live. Discover now