Ashura mendarat dengan lembut ke bawah dan memandang rayki dengan aura gelapnya.rayki cuba melawan melalui magisnya tapi tak dapat.
Ashura mengawal rayki dengan tanganya dan secara sengaja dia menghempaskan rayki ke dinding berulang kali.rayki yang digenggam oleh ashura terkulai lemah.
Ashura tersenyum.cikgu raz yang baru sampai terkejut dan membuka sihir pengunci.ashura yang sedar akan hal tersebut terbang keluar kelas.Dia hanya memandang rayki dan memandang saryana.
Dia terbang secara perlahan ke arah saryana dan ingin menyentuh pipi saryana.cikgu raz pantas menembak peluru kilatnya.
Ashura menepis dan terganggu dengan itu dia menyerang cikgu raz tanpa henti.guru besar sark turut keluar dari pejabatnya dan membawa keluar semua pelajar ke bawah.
Ashura masih menyerang cikgu raz dengan magisnya.saryana di beranda terkaku dan menitikan air mata.guru besar sark sedar akan hak tersebut dan hanya memandang tanpa tindakan.
Ashura menendang cikgu raz dengan kuat dan kembali menyerang tapi dihalang saryana.
Saryana dengan pantas memegang ashura dan memeluknya.Ashura meronta kuat dan akhirnya dia beransur pulih dan tenang.
Satu bayangan muncul di kepala saryana.saryana memegang kepalanya dan terduduk lemah.Ashura pula terbaring tidak sedarkan diri.Guru besar sark membantu cikgu raz yang memandang saryana dan ashura sepi.
"Apasal saryana sanggup mengadaikan nyawa dia sedarkan dia tu puteri kan?"
"Kau tahukan tentang ramalan tu?"
Cikgu raz menganggu perlahan dan memandang mereka berdua.
"Mereka berdua ni ditakdirkan raz mereka ni adalah ramalan tu"
"Jadi kau nak kata kat aku yang selama ni kita memang dah dekat dengan si harapan la?"
"Ye betul tu! Tapi tu la aku suruh kau datang sekali masa tu tapi kau ni malas.kan dah bodoh sekarang.kau tak perasan ke cursed mark kat tangan budak tu?"
"Tak.eh! dah la tu kita kene bawak dia orang ni ke hospital"
Mereka dibawa oleh cikgu raz menaiki kereta menuju ke hospital.
Ashura dimasukkan ke bilik rawatan kecemasan.saryana pula diambil ke bilik rawatam biasa."Cikgu macam mana keadaan ash?"
"Dia stabil tapi masih x sedarkan diri"
"Eerr...cikgu tahu x apa tu last guardian?"
"Erm...x tau la saryana"
"Terima kasih cikgu"
Cikgu raz mengangguk dan saryana berlalu keluar dari istana.dalam masa yang sama ashura tersedar di suatu tempat.
"Aku kat mana?"
"Hei budak apasal kau kejutkan aku ha!?"
"Siapa tu?aku kat mana ni"
Bunyi gauman sederhana mengejutkan ashura.seekor naga bersisik hitam memunculkan diri di depan ashura.ashura terkejut dan terjatuh.
"Hahaha!! Kau sama dengan ryuki"
"Eh! Kau kenal mak aku?"
"Ryuki mak kau ke?"
Ashura mengangguk laju.
"Macam mana keadaan dia?"
Ashura diam.pandanganya muram.
"Aku mintak maaf"
"Kau siapa?"
"Aku firze ketua naga element"
"Macam pernah dengar nama ni? "
Ashura dan bangun dan memandang firze di depan.dia menyentuh muka firze perlahan.
"Ashura kau ni ada cursed mark kan?"
Ashura mengangguk.
"Aku rasa kau ni ketua naga 7 element kan?"
Firze mengangguk.ashura pula memegang dagu.
"Kau kenapa?"
"Bukan ke kau dah hilang selama 300 tahun dahulu?"
"Ye aku menghilang tapi bukan mati aku membuat perjanjian untuk melindungi si harapan dan dalam kata lain kau budak"
"Aku?apa maksud kau?"
"Hei..bodoh kau dengan dia tetap sama.oh lupa kau kan anak dia!!"
"Hei! Naga busuk siapa kau cakap bodoh ha!!"
"Kau la!"
Firze tertawa melihat riaksi ashura.baginya ashura hanya budak yang masih muda dan tiada pengalaman.
"Hei naga busuk kau tau tak ni apa?"
Ashura menunjukkan cursed marknya ke firze.naga itu mengaum kuat dan matanya menyala merah.
Firze menyemburkan api ke arah ashura tapi dihalang satu perisai.Firze terkejut dan cuba menyembur lebih kuat.ashura yang sedar dia memiliki pelindung terduduk.nafasnya semakin tak tentu.ingatan pukulan dan kejadian eksiden mula menghantui ashura.
"Hentikan!!!"
Satu letusan kuasa yang seimbang muncul.ashura terapung ke atas dan aliran elektrik putih serta hitam mengelilingi dirinya.firze terkejut.
"Mestilah kau ada dua kuasa berbeza kau adalah si harapan"
Ashura mendarat perlahan kebawah sambil memandang kilat di dua-dua tangannya.ashura menghalakan elektrik hitam ke arah firze dan melepaskan beberapa serangan.
Firze mengelak dan mengeram kuat.tindakan ashura menjengkil hatinya.ashura tersenyum.dia merapatkan tanganya.mata ditutup dan fikirannya membayangkan busur.
Di saat di jarakan tanganya busur berwarna hitam dan anak panah elektrik putih muncul.dia menyasarkan firze dan melepaskan anak panah.
Firze yang cuba mengelak memandang anak panah.apabila anak panah itu sampai padanya walaupun tidak kene ianya melepaskan letupan elektrik yang kuat.
Firze tercampak ke tepi dan sisiknya yang keras pecah begitu sahaja.dia tergamam.sisiknya yang kuat malah kalis magis dapat dimusnahkan dengan serangan ashura.
"Kau sememangnya berbeza wahai penjaga"
Hai reader authour ni arjun_fiz.best x chapter ni.ni buku ke dua dalam terbitan authour....stay tune.ciow!!
YOU ARE READING
ASHURA:THE LAST GUARDIAN
عشوائيAshura windshield seorang budak lelaki yang dilahirkan dengan cursed mark di tangan..dia dipinggirkan oleh rakan-rakannya serta bapanya.dia juga hilang ibu dan kakak serta abangnya.. dia selalu dihantui mimpi aneh yang meresahkanya.pada suatu hari d...