Ashura menunggu gelirannya ke gelanggang perlawanan.ini merupakan perlawanan yang terakhir dan dia akan melawan salah seorang knight.
"Dipersilakan ashura masuk ke dalam gelanggang!"
Ashura menapak ke arah gelanggang dengan jeritan perempuan di tepi dan sorakan kawanya.ashura memandang knight di depanya.knight tersebut senyum dengan sinis.
Ashura memandang knight di depanya dengan sepi serta dingin.
Auranya mula berubah dari tenang kepada membunuh.knight tersebut tersenyum dan mengeluarkan pedangnya."Kau lagi rupanya..kau ingat lagi kat aku!?"
"Aku x kan lupakan perosak keluarga aku "
"Ni holy sword.takde yang mampu lawan dia"
"Kau pasti"
Ashura mengangkat tangan ke atas.
"Kau nak buat apa!panggil kawan kau ke?"
Awan mula gelap dan panahan petir hitam menyambar ke tangan ashura.secara perlahan berubah menjadi pedangnya.lost sword.
Semua terdiam dan tergamam dengan pedang ashura.knight tersebut berang dengan pedang ashura.
"Tak guna kau!"
"Siapa x guna"
Ting!
Boom!!Letusan angin tajam membelah perisai knight tersebut.dia terduduk sebelah kaki dengan luka yang banyak di badan.ashura pula berjalan seperti biasa ke arah knight tersebut.
Knight tersebut bangun dan cuba menendang ashura.ashura mengelak dengan pantas.knight itu cuba menumbuk ashura tapi ditangkap oleh ashura.
Ashura memegangnya dan melempar knight tersebut ke dinding.urat ditangan timbul dan serta-merta keadaan berubah gelap.guruh putir dan hitam menyambar knight tersebut.
Cursed mark ashura beriaksi dengan kuat.cursed mark tersebut merebak ke matanya.mata tersebut berubah merah.rambutnya berubah putih.
Lost sword ashura mengeluarkan gelombang hitam yang kuat.ashura memulakan langkah.setiap tapak yang diambil meninggalkan kesan retakkan serta api hitam.
"Any last word cheater"
"Yeah.shit on you"
Shrik!
Tangan knight tersebut putus.knight itu menjerit sakit.ashura menghayung pedang ke kaki knight tersebut dan ia turut putus.
"Aku x nak kau mati tapi aku nak kau terseksa sama dengan orang yang kau buat"
Portal teleportasi terbuka di sebelah ashura.pengawal istana datang dan membawa knight tersebut pergi.secara mengejut satu panahan hampir mengena pada ashura.
Ashura pantas mematahkan serangan dan mencari si pelaku.
Dia terkaku dan terkejut.seorang wanita melompat tinggi dan menghayungkan penumbuk.Ashura ibarat patung dan menerima serangan wanita tersebut.raja kaguna tergamam.
Dia tak tahu tindakan nemesis iaitu kumpulan pemberontak."Adik"
"Mak"
Ibu ashura yang penyayang berubab kepada seorang pembunuh yang tak berhati perut.ashura memerhati pakaian ibunya ryuki.dia terpandang lambang yang sangat dikenalinya.
Cursed mark ashura sekali lagi merebak.aura yang gelap dan kuat tersebar seluruh kota.tanduk kecil dan sayap hitam berkilat muncul di belakang ashura.
Mata ashura berubah merah dan biru.kilat unggu mengelilingi ibunya ryuki.ryuki meronta kuat.ashura sedar ibunya sedang dikawal seseorang.
Dia pantas memeluk ibunya.dengan itu cahaya yang terang melitupi mereka.secara perlahan bebola hitam berkumpul di atas dan semakin besar.Ryuki menjerit sambil kegelapan keluar darinya.
Bbbbbooooommmm!!
Debu tebal berterbangan mengaburkan pemandangan.ryuki terduduk dan memori dia bersama ashura kembali menghinggap kepalanya.
Ashura berdiri sambil memandang ryuki.air matanya mengalir ke bawah.ryuki memandang ashura dengan sedih.ashura terduduk lemah dan terjatuh.
"Mak..mak jangan tinggalkan adik"
Pandangan ashura kabur dan apa yang didengarinya hanya orangnya yang dia sayang memanggilnya.
Sakit di dadanya kian mendalam.><><><><><><><><><><><><
Ryuki ditangkap dan di semukakan dengan raja kaguna.raja kaguna sedih dengan adiknya.dia tahu adiknya dikawal dan memori masa lampau di kunci."A..abang?"
"Kau kenal aku lagi?"
"Ye adik kenal abang.abang kaguna!"
"Adik!"
Raja kaguna memeluk adiknya yang hilang selama 12 tahun.
Rindu dapat dilepaskan seketika.
Bunyi tapak kaki mengejutkan raja kaguna."Hahahahaha bagus kau lakukan dengan bagus!"
Seorang lelaki berjalan dengan topeng musang berdarah.dia memegang kunai di tangan.
"Tak mungkin kau!"
"Apa! Oh..kau ingat lagi aku eh.aku fikir kau dah lupa kawan baik kau"
Stay tune.ciow! Enjoy this chapter..bye bye.
YOU ARE READING
ASHURA:THE LAST GUARDIAN
RandomAshura windshield seorang budak lelaki yang dilahirkan dengan cursed mark di tangan..dia dipinggirkan oleh rakan-rakannya serta bapanya.dia juga hilang ibu dan kakak serta abangnya.. dia selalu dihantui mimpi aneh yang meresahkanya.pada suatu hari d...