40.saryana and ashura training

2 0 0
                                    

Sudah sebulan ashura tidak sedarkan diri dan saryana tetap terus menjaga ashura.puan ryuki pergi berjumpa dengan permaisuri makoto.

"Makoto akak ada benda nak cakap"

"Apa dia kak?"

"Akak tengok saryana sibuk jaga ash sampai diri dia sendiri x terjaga.akak ingat nak mintak dia berehat dan amik latihan agar dia dapat menjadi lebih kuat"

"Saya okey kak tapi lebih baik kita tanya tuan badan"

Permaisuri makoto dan puan ryuki pergi berjumpa dengan saryana.

"Bonda makcik.ada apa?"

"Bonda nak mintak kamu rehat saryana.kamu ni dah x terjaga "

"X pe bonda anakanda nak ash tengok saryana sebagai orang pertama masa dia bangun"

Dalam masa yang sama ashura muncul di tempat yang sama di suatu masa dahulu.sebatang pokok besar menjadi pelindung dari cahaya matahari.

"Ash kau memang x reti jaga diri eh?"

"Apahal?"

"Kau sanggup korbankan jiwa kau demi nyawa diaorang? Kenapa? Kau x fikir ke tentang orang sekeliling kau?"

"Kalau nak di bandingkan dengan separuh jiwa aku dengan lebih ratusan nyawa mana kau pilih?"

"Aku..aku..aku x tahu"

"Hm..kau pun buntu.pengorbanan aku x de makna pun"

"Ada satu jalan je kau boleh pulihkan kembali jiwa kau"

"Apa dia nui?"

"Latihan lautan jiwa naga"

"Kau maksudkan teknik kuno tu?"

"Ye.kalau kau nak jumpa semula orang sekeliling kau kene start berlatih sekarang"

"Okay"

Nui meminta ashura bangun dan berdiri.nui tersenyum manis dan menekap tangan ke dada ashura.
Satu aliran emas meresap masuk ke dalam ashura.nui tersenyum dan ashura menitiskan air mata.

"Nui kenapa?"

"Because you are my friend"

Nui menghilang dan berubah kepada rama-rama putih.ashura mendiamkan diri.

"Aku janji nui aku akan berlatih"

Ashura mula berlatih dan dimulai berkultivasi.ashura cuba mengekuarkan kuasanya tapi gagal.ashura tak mengalah dia cuba lagi.

Manakala saryana sedang berlatih stamina dengan menarik pokok besar di belakang.masing-masing berlatih dan tujuan mereka adalah sama menjadi lebih kuat.

3 bulan kemudian..

Saryana meneruskan ke latihan pedang.jika dia dapat membelah pokok yang dibuat oleh bonda dia lepas.saryana terus berlatih sehingga hampir malam.

Ashura pula sekarang sudah mula mengeluarkan kuasanya sikit demi sikit.saryana berehat seketika dan meneruskan latihan secara sendiri.
Saryana berlatih mengawal pedangnya sehingga semua tenaganya habis.

Ashura pula sudah melepasi tahap yang sepatutnya dan mampu memulihkan jiwanya.ashura bangun dan membuat pelbagai gerakan yang dibelajar.

Keesokan pagi saryana masih menjaga ashura tapi hanya seketika.dia teruskan latihan yang sama tapi kali ni dia meminta puan ryuki menjadi lawanya.

Saryana menyerang puan ryuki bertalu-talu tanpa henti.seketika puan ryuki dapat melihat semangat lawan saryana mula kembali.setiap seranganya semakin tangkas.

Puan ryuki menujah pedangnya ke saryana dengan pantas saryana menepis serangan tersebut dan melibas pedangnya.puan ryuki membuat back flip dengan segera.

Ada luka di kakinya dan itu membuatkan dia gembira.saryana pula menunggu serangan puan ryuki.puan ryuki menujah kaki ke saryana dengan kuat sehingga dia terganjak ke belakang.

Saryana dengan pantas berlari ke arah puan ryuki dan membuat spin upper kick.teknik yang ashura dapat ajar pada dirinya.puan ryuki yang tidak menjangka hal ini hanya tergamam.

Saryana tidak berhenti di situ dia memegang kaki puan ryuki dan melemparnya ke bawah.saryana menumbuk puan ryuki tapi tersasar akibat serangan lain

Permaisuri makoto keluar dengan kuasa angin.

"Boleh bonda sertai?"

"Sure why not?"

Permaisuri makoto menyerang saryana dengan kuasanya dan saryana mengelak sambil melepaskan serangan ais.puan ryuki menyerangnya dengan pedang.

Saryana menahan tapi serangan permaisuri makoto terkena pada dirinya.serangan kedua-dua orang yang kuat mendesak dirinya lagi.

"Jangan mengalah saya tahu awak kuat saryana!"

Saryana tersentak dan berdiri dengan aura dingin.kesemua serangan membeku.saryana mencacakan pedang dan melepaskan serangan jejari ais.

Puan ryuki memotong kesemuanya tapi saryana mengeluarkan serangan lain.

"12 element ball"

Bebola kuasa element berkumpul di belakang saryana.saryana mengarahkan jarinya ke puan ryuki lalu kesemuanya menyerang.permaisuri makoto menyerang tapi saryana menghalang.

Saryana mengeluarkan sayapnya dan terbang sambil menyerang permaisuri makoto puan ryuki pula sudah kalah.saryana melepaskan serangan ceracak ais pada permaisuri makoto dan ianya telah menyebabkan permaisuri lelah.

Dalam masa yang sama ashura sudah melengkapkan latihan lautan jiwa naga.ashura Melepaskan kuasanya dan di alam realiti tekanan yang sangat kuat menekan semua ke bawah.

Muncul seekor naga biru di istana dan jasad ashura terapung ke atas menuju ke arah naga tersebut.naga tersebut mengaum dan masuk ke dalam jasad ashura.

Ashura membuka mata dan melepaskan kuasanya.satu gelombang besar menolak semua keluar.saryana yang terkaku mula menitiskan air mata.orang yang mereka tunggu sedar semula.

"Ashura!!"

Saryana terus memeluk ashura.ashura terkaku sebentar dan memeluk saryana semula.mereka berpelukan sebentar.

"Ash kau ?"

"O..ni kesan resapan jiwa.rambut aku akan menjadi putih.sekarang x kan?"

"Rambut kau putih lagi tapi ada line biru hitam dan emas"

"Special kot?"






Stay tune.ciow!

ASHURA:THE LAST GUARDIANWhere stories live. Discover now