30.keabadian

6 0 0
                                    

Ashura menendang pedang krotex dan melepaskan bebola angin.saryana terbang dan menyambarkan kilat putih ke arah krotex.krotex nengelak dan memunculkan duri ais hitam.

Duri tadi terapung dan menuju ke arah saryana.ashura pantas memusnahkan semua tetapi satu terlepas dan terkena pada tubuh saryana.

Ashura pantas menyambut saryana dan menarik keluar ais tadi.haide pula sedang sibuk dengan raksaksa yang diseru oleh krotex.zarwin dan aisyah bergading bahu memusnahkan semua raksaksa.

Haide melepaskan kuasabya dan sekelip mata semua mati.krotex berlari ke arah ashura pantas dan menikan ashura dari belakang.haide terkejut begitu juga saryana.

Krotex menghalakan tangan ke arah saryana dan luka dindadanya semakin teruk.dia menjerit sakit.ashura pula terdiam dan terkaku.dia mula hilang penghlihatan.di alam bawah sedar miliknya dia bertemu dengan seseorang.

Ashura terkejut dan mengundurkan diri.bayangan ashura yang sempurna berada di depan dirinya !.

"Siapa kau?! Apa kau nak?"

"Aku ialah kau dan aku ingin bantu kau"

"Macam mana?"

"Kau fikir mark kat tangan kau x de maksud ke?"

"Apa?"

"Kau dilahirkan dengan mark keabadian yang tertinggi ash.kau adalah cahaya dan kau ialah kegelapan.jika kau mahu menerima keabadian ini kau perlu tahu satu perkara iaitu keabadian ini perlukan dua hati yang saling mencintai untuk menanggungnya.jika kau sanggup menanggungnya dan percaya bahawa kau adalah last guardian maka kau akan terima ni.ingat ash sebagai bayaran musuh utama kau iaitu shafow akan bertambah kuat kerana dia juga adalah sebahagian dari kau"

"Aku terima semua ni.tapi aku akan tanggung semuanya dan jangan libatkan sesiapa"

Ashura kembali sedar di alam sebenar dan melihat saryana sedang terbaring bersama rakanya kecuali haide yang sedang melindungi mereka.

Haide menahan serangan krotex dengan lelah.satu serangan yang pantas mematikan pergerakan haide

Ting!!

Ashura menahan dengan pisau kecil.haide tersenyum sebelum rebah ke bawah.ashura mengenggam penumbuk dan menumbuk krotex.

Ashura merapatkan tangan serta merta cahaya unggu menyerap masuk ke dalam saryana dan luka di badanya pulih.cahaya hijau meresap masuk ke semua.

Ashura berjalan dan melepaskan auranya.tanah bergegar dan tekanan dirasai sehingga ke kota luar.krotex tergamam dengan kuasa ashura

"So ni kelebihan immortal ye?berkuasa.bagus aku suka.sekarang pembalasan"

Ashura sekelip mata hilang dan muncul semula di depan krotex dan menumbuk krotex  dan deruan angin sepantas cahaya mencampak krotex ke luar kota tanpa penumbuk ashura terkena padanya.

"Aaarrrrggggg!!!!"

Krotex memuntahkan darah dan tertunduk menahan sakit di seluruh badan.ashura berjalan dengan sebilah pedang jernih.

"Spirit slash"

Pedang tadi melepasi krotex.krotex menjerit dan cahaya hitam tersebar luas.ashura mengeluarkan kotak dan cahaya tadi meresap masuk.

Cora yang telah diambil alih kesedaran oleh krotex iaitu roh demon lord pertama jatuh kebawah.semua bangun dan mencari ashura.

Ashura muncul dengan cora di atas bahu ibarat guni dia gi angkat orang tu.ashura meletakkan ke bawah dan haide memandang cora.

"Dia masih lemah haide.jaga dia jangan kasi dia pergi jauh.rohnya masih lemah dan jasadnya sangat disukai oleh serpihan roh jahat"

Haide mengangguk.saryana hairan kenapa dia x ingat apa-apa mengenai kejadian sebentar tadi.
Ashura datang ke arah saryana dan tersenyum.

"Ash apa yang berlaku?dan siapa perempuan tu?"jari ditunding ke arah cora.

Ashura mengangguk dan faham apa yang berlaku.ashura memegang tangan saryana dan aliran cahaya silver mengalir dari tangan ashura meresap masuk ke dalam saryana

Saryana terduduk sekejap dan batuk beberapa kali.aisyah pantas ke arah saryana.

"Ash kenapa awak gadaikan nyawa dan tanggungnya sendirian?"

Ashura tersenyum dan memegang tangan saryana.

"Sebab awak adalah teman sehidup saya"

Mereka semua memandang kosong ke arah mereka berdua.maklumlah diaorang x tahu ash dengan saryana dah kahwin.

"Apa?"

Ashura memandang yang lain.

"Korang main pegang je.x elok la"

"Apasal pulak?"

"Korang bukanya dah kahwin"

"Err.."

Saryana mengangguk dan ashura menggaru belakang lehernya.

"Sebenarnya kitaorang dah kahwin.tapi senyap-senyap.sorry la eh?"

Mereka semua tercengang sampai lalat boleh driving thru dan mati lemas sebab mulut masing-masing busuk level sss.

"Habis tu s

"O..tu maksudnya ..macam mana aku nak terangkan ni..aarrr..haa..
Macam ni aku ada satu kelebihan dari mark aku iaitu abadi tapi dia perlukan dua hati yang saling mencintai untuk tanggung keabadian itu sendiri.so aku gan saryana kan dah memang suka sama suka bila aku dapat keabadian dia pun sama"

"Jap tengok mark kau"

Ashura menunjukkan lambangnya dan meminta lambang saryana.
Leon terkejut dan melihat mark dirinya di bahu.

"Zarwin, haide aisyah tunjukkan lambang kau"

Mereka memperlihatkan lambang masing-masing.leon mengangguk.

"Sekarang aku faham.kita dah lama ditakdirkan bersama semua.aku ada baca kat buku jurnal pengasas dan ada muka surat mengatakan semua lambang ni dan semua naga element akan bergabung dan diketua si ketua naga element dan si abadi yang muncul dari keterunan windshield"

"Aku dah lama tahu leon.kau adalah lord of earth,zarwin lord of fire,aisyah lord of wind.haide lord of thunder dan naga element.kita bertemu dengan yang dirancang"

"Kalau macam tu...kenapa kau masih takut?"

"Sebab musuh yang kita hadapi semakin kuat.sekarang kita dah tahu siapa diri kita sebenarnya jadi aku harap kita dapat berkerjasama dengan baik"

Mereka mengangguk.cora tersedar dari pengsan dan memandang ashura.dia pantas meronta dan turun ke bawah sambil menghindari ashura.

"Jangan risau aku x nak cederakan kau pun"

Haide memandang ashura dan cora dengan pelik.

"Kenapa ni cora?"

"Dia...dia ni jahat.dia la orang yang musnahkan kunci krotex dalam diri saya!"

"Hmm...tu bukan aku tapi orang lain yang serupa macam aku.okey.dia digelar shafow"

Ashura menekan sesuatu di jam tangan dan jet mereka sampai dan mendarat di depan.ashura meminta mereka masuk dan pulang dengan kejayaan yang dirasai.












Stay tune.ciow!!

ASHURA:THE LAST GUARDIANWhere stories live. Discover now