35.New plan

3 0 0
                                    

Shafow tersedar dari tidurnya dan memandang keluar istananya.dia mengengam tangan dan menumbuk dinding biliknya.

"Kau tunggu ashura.aku akan balas semula"

Shafow keluar dari bilik dan menuju ke ruang latihanya.dia duduk bersila dan berkultivasi.tenaga dalaman shafow berombak dan melepaskan aura jahat.

Magis kunci ashura menyala terang dan menyakitkan shafow.dia termuntah darah tapi dia tetap meneruskan kultivasinya Sehingga akhirnya kunci tersebut berjaya di buka.

Sebagai balasan untuk membuka kunci tersebut ialah masa yang diperlukan untuk pulihkan kuasanya.dia terjatuh tetapi sempat menyampaikan mesej pada orang kananya.

Seorang lelaki merempuh masuk dan memapah shafow keluar dari bilik itu.

"Apa yang kau nak lakukan shafow"

Shafow di bawah ke biliknya dan semua jeneral di bawah shafow menundukkan Kepala menghormati ketua mereka.di sebelah petang kesemua jeneral di panggil.

"Aku panggil kau ke sini untuk satu misi"

"Apa dia"salah seorang jeneral berkata.

"Sabar gwa.ketua kita ada berikan aku mesej yang dia nak kau buru kumpulan ashura"

"Kenapa? Dia kuat kot.entah-entah aku pun kalah"seorang jeneral menjawab

"Kau cepat sangat berundur la kie"

"Kau dah tengok kan kuasa dia macam mana? Kau nak bunuh diri ke apa?"

"Kalau kita x cubq mana tahu"

"Cukup siwa.kau kie diam"gwa memandang tajam ke arah mereka.

"Aku tahu korang takut dengan kuasa dia tapi kita ada orang dalan yang akan tolong kita.korang hanya tunggu waktu tu"

"Bila? Kau nak suruh kitaorang ni duduk sini macam tunggul ke que"

Que menggelengkan kepala dan masih bersabar dengan kerenah kie.auranya mula keluar dari tubuh.
Kie terdiam.sesungguhnya kuasa kie jauh beza dengan que yang merupakan orang kanan shafow.

Gwa hanya senyap dan bangun keluar dari bilik.kie masih terkaku manakala siwa bersama que masih merancang strategi menyerang kota lain memandangkan ashura sudah tahu akan tindakan mereka.

Sementara itu...

Ashura bangun dan mengenakan pakaian guardian untuk ke sekolah sebagai jemputan terhormat.hanya kawan dan ahli keluarganya sahaja yang tahu dia akan datang ke sekolah sebagai tertamu terhormat.

Dia menaiki motorsikalnya dan memecut laju ke sekolah.dalam perjalan dia sedar akan pakaianya menarik perhatian orang memandangkan guardian merupakan squad pelindung seluruh kota.

Sudah tentu pakaian itu menjadi satu simbol bahawa dia adalah seorang gurdian.sampai sahaja ke sekolah saryana menyambutnya dengan senyuman.

Ashura menunggu seketika sebelum saryana memberi isyarat untuk dirinya masuk ke pentas.

"Dan sekarang mempersilakan seorang tetamu kita yang merupakan guardian terkuat dan no 1 dalam guardian naik ke pentas"

Pelajar kelas ashura sudah mengangguk dan hanya diam memandang keluar dewan.mereka saling berbisik.ashura menampakan diri dengan pakaian gurdian lalu menuju ke pentas.

Rata-rata pelajar dan guru yang membulinya suatu masa dahulu terkejut dan tergamam melihat siapa dirinya sebenar.ashura tersenyum sinis seketika.

"Asslamualaikum semua.saya ashura windshield selaku ketua guardian.hari ni kita akan ada beberapa sesi di mana awak semua akan belajar bagaimana nak mempertahankan diri dari demon saryana saya serahkan ini pada kamu"

ASHURA:THE LAST GUARDIANWhere stories live. Discover now