37.constan

5 0 0
                                    

"sekarang banyak serangan berlaku di serata kota apa cadangan kamu ash untuk halang perkaran ni?"

"Anakanda cuma bagi cadangan buat latihan khas untuk askar-askar kita.biar mereka bersedia dengan serangan seterusnya.lagi satu ash nak buat permintaan ash nak adakan latihan yang sangat khas untuk team ash sendiri"

"Kenapa? Bukan diaorang dah cukup kuat"

"Memang kuat tapi masih mudah hilang kawalan dan kekurangan stamina la ayahanda.musuh sekarang bukan macam dulu sekarang diaorang dah pandai amik kesempatan"

"So ash nak cakap musuh yang dulu tu x kuat la ye?"

"X diaorang tetap kuat tinggal lagi diaorang dah berevolusi.so kita pun sama.latihan kali ni bukan sekadar fizikal tapi siap dengan mental.ash nak diaorang hadapi ketakutan diaorang"

"Kalau macam tu ayahanda okey je"

"Thanks ayahanda"

Ashura berjalan keluar istana untuk mencari teamnya.maklumlah orang pekan memang x biasa kat istana ni.ashura pun mencari sehingga terlanggar seseorang lelaki yang sama tinggi denganya.

"Maaf.maaf"

Ashura berjalan setapak dan terhenti.dia berpaling ke belakang dan lelaki tadi sudah hilang.

"X mungkin dia"desis hati ashura

Dia terus berjalan ke sebuah cafe dan nampak sahabatnya dan isterinya sedang seronok makan sambil berborak.dia menuju ke arah mereka.

"Ai sedah berborak nampak.gutuk aku ke?"

"Eh! Kau ni kalau aku nak gumpat kau aku gumpat depan-depan okey.zaman bila gumpat belakang doh~"

"Ek eleh tadi dia yang gutuk ashura lepas tu kata macam tu.kau ni talam dua muka la zarwin"

"Apa punya sahabat la kau ni"

Ashura menggelengkan kepalanya.
Secara mengejut ashura merasakan aura seseorang yang dikenali oleh dirinya buat seketika.ashura menggelengkan kepala sambil memegang dahi.

"X.tak.tak.tak mungkin dia.kalau dia dah diseru bermakna yang lain juga akan bangun"suara diperlahankan.

"Siapa yang akan bangun ash?"saryana menegur

"Huh~ the 5 curse "

"Siapa mereka tu?"zarwim pula bertanya.

"Dia adalah lima orang yang lahir dengan sumpahan yang pelbagai.salah satunya ialah sumpahan kecatikan.kalau nak diikutkan aku juga tergolong iaitu sumpahan abadi.tapi aku bukan macam mereka.mereka masih tidur dan seseorang telah membangkitkan sumpahan kecantikan tu.tak kisah jantina sumpahan nu tetap akan akan pergi ke sesiapa sahaja sebaik perumah asal telah terbunuh"

"Kalau kau ada sumpahan abadi so kau x boleh matikan?"

"Ye memang aku x boleh mati tapi ada sebab dia digelar sumpahan.apabila kita abadi kita akan melihat orang disekeliling kita mati seorang demi sorang dan itu sangat menyakitkan"

"So?"

"Yang tinggal sumpaahan apa?"leon menyampuk

"Sumpahan mata,kuda dan sumpahan binatang.sebab aku datang ke sini untuk ajak korang berlatih supaya korang bersedia menghadapi mereka semua ni"

"Jap.kalau kau kata dia berkumpulan siapa ketua?"

"Sumpahan keabadian"

"Sebab?"zarwin memandang ashura

"Sumpahan ni adalah sumpahan terawal akibat ketamakan manusia yang ingin kekal hidup atau abadi"

"So kalau kau ketua senang la kerja"

ASHURA:THE LAST GUARDIANWhere stories live. Discover now