"aku kat mana pulak ni"
Ashura berpandangan ke sekeliking dan hairan dengan keadaan sekitarnya.
"Istana apa pulak ni?"
Ashura berjalan-jalan ke koridor istana sambil memantau keadaan di dalam.bersih tapi macam sudah lama ditinggalkan.dia merasakan deruan angin menolaknya pantas dia berpaling.
Alangkah terkejut ada satu susuk tubuh manusia di depanya dengan pedang ditangan.susuk itu meleoaskan seranganya tapi berjaya ditepis oleh ashura dengan tangan kosong.
"Siapa kau.apa kau nak!?"
"Ha ha ha ha ha ha.kau sungguh kuat budak tapi kau pasti kau kuat"
"Aku x tahu aku kuat ke x tapi aku tetap akan lindungi orang yang aku sayang!"
"Aku suka semangat dalam diri kau budak.jaga-jaga dengan keadaan kau"
Raksaksa kelas sss memunculkan diri di depan ashura dan dengan pantas ashura mengelak dan memegang tanduk raksaksa itu sebelum naik ke atas kepala raksaksa tersebut.
Dia meletakkan tangan dan memejamkan mata.lakaran magis muncul dan raksaksa itu tenang.ashura membuka mata dan tersenyum.
"Akhirnya moon wolf yang aku nak dah dapat"
Susuk tadi menampakkan diri di depan ashura bersama seseorang yang ashura kenal.
"Atuk!"
"Hai ash"
"Siapa dia ni?"
"Memang betul la kau memang x terkenal.cicit kau pun x kenal kau kesian..."
"Diam la kau!"
"Eh! Nak marah pulak dia"
"Cicit? Maknanya dia ni moyang ke?"
"Betul la kot? Aku pun x pasti yang aku tahu dia ni suka kacau orang"
"Kau ni memang x de insuran kan? Kalau kau bukan
"Lantak la mulut aku bukan mulut kau"
"Kau ni..lantak la.okay budak aku resh windshield pengasas windshield dan merupakan moyang kau yang pertama"
"So?" '..'
"😠😠 Budak ni...haih.okay aku nak kau tahu kau datang ke sini sebab aku pilih kau sebagai pewaris kuasa aku.kuasa asli windshield.sebelum tu kau ada ujian untuk mendapatkanya.first kau x blh guna kuasa kau hanya menggunakan fizikal"
"Okay"
"Belum sempat aku nak habiskan kau dah okay.apa la..second ujian kau akan lawan dengan mereka"
Askar syurga muncul dengan zirah dan melebihi 1000 orang.ashura tersenyum dan melompat ke depan barisan pertama askar tersebut.
Seorang askar meluru ke arah ashura dengan pantas dia menendang muka askar tersebut dan menyebabkan askar itu tercampak ke tepi.
Ashura membuka kekuda dan menunggu seorang lagi askar datang.dengan sekali tumbukan segala zirah di badan askar tersebut pecah.kedua-dua roh yang melihat ashura tergamam dengan kekuatan fizikal ashura.
Ashura melompat tinggi dan mendarat di tengah kumpulan askar itu dan menghabiskan semua askar.selepas beberapa minit ashura masih berdiri dengan mengah dan berselaputi darah serta peluh.
"Next kau akan lawan mereka!"
Ahli kumpulan ashura muncul tapi dengan aura gelap.
"Kau akan lawan kawan kau sendiri ketika mereka dirasuk kuasa gelap"
YOU ARE READING
ASHURA:THE LAST GUARDIAN
RandomAshura windshield seorang budak lelaki yang dilahirkan dengan cursed mark di tangan..dia dipinggirkan oleh rakan-rakannya serta bapanya.dia juga hilang ibu dan kakak serta abangnya.. dia selalu dihantui mimpi aneh yang meresahkanya.pada suatu hari d...