Gwa,siwa dan kie berjalan ke depan kota valkry dengan sekali libas tembok kota valkry hancur dan mengenjutkan semua orang dikota.
Kie mula bertindak menangkap seorang demi sorang penduduk di situ dan menyerap mana atau soulnya untuk dijadikan sumber tenaga.
Ashura tersenyum dan menunggu tindakan kie yang seterusnya.di saat kie ingin menerkam seorang wanita di depan gwa memandang ke atas dan melihat ashura sedang menjunam ke kie.
"Kie hati-hati!!"
"Hah"
Bbbboooommmm!!!
Kie melompat ke belakang dengan tangan yang putus manakala wanita tadi ialah saryana.gwa melepaskan auranya.serentak itu siwa dan kie turut melepaskan aura milik mereka.
Ashura menghadang saryana dan memgangguk.saryana terbang ke atas dan membantu penduduk yang lain berpindah ke tempat yang selamat.
"Bodohnya kau..ada orang nak tolong kau halau.memang nak mati mamat ni"
"Aku ke kau yang nak mati?"
Aura ashura lepaa dan mereka mengigil ketakutan.aura ashura lebih hebat dan besar dari mereka bertiga.kie mendecih dan memulakan serangan tapi ashura menahan dan melontarnya keluar kota.
"Let's play"
Bbbboooommmmm!!
Siwa dan gwa tercampak keluar dengan api di baju.ashura keluar dengan senyuman dan api hitam di tangan.
Kie masih memulakan serangan dan mudah dielak oleh ashura.ashura pantas menumbuk badan kie sehingga tertanam ke dalam tanah.kie memuntahkan darah.
Siwa meluru ke arah ashura dikuti gwa.mereka membuat serangan kombo tapi dapat dihalang dan mereka dihentak ke tanah.ashura melontar gwa ke atas siwa ditendang kuat.
Ashura membuka kekuda dan melompat ke gwa.gwa tanpa sebarang isyarat dihentam oleh ashura dengan kuat.ashura mendarat semula ke bawah dan terus menyerang ibarat cahaya.
Semakin lama semakin laju dan bercahaya.gwa meraung sakit dan zirahnya miliknya lebur dengan kelajuan dan kepanasan ashura.
Siwa terkedu dengan kejadian tersebut."Dragon rour!"
Kilat unggu menyambar gwa sehingga hancur dan sisanya terbang ke atas.siwa meraung sedih dan menyerang ashura secara meluru dan menyebabkan dirinya termasuk ke dalam perangkap ashura.
Ashura menumbuk siwa dan menangkap kaki siwa lalu menhentam perutnya.siwa terduduk lemah dengan menahan sakit.siwa melepaskan kuasa penuhnya miliknya dan membuat serangan balas.
Ashura menahan segala tumbukan siwa dan tendangan siwa.dia membuat serangan balas dengan menumbuk siwa di dada sehingga terdengar bunyi retakan.siwa terpelanting jauh ke dalam hutan.
"X guna kau! Sword of hiedues! Hiiiaaarrgggg!!"
Ashura menahan tetakan siwa dengan kepitan jari.ashura melepaskan kuasa kilatnya dan merenjat siwa.siwa terkena dan berundur ke belakang.
Dalam masa yang sama kie bangun dan melihat siwa sedang dikerjakan oleh ashura.dengan pantas dia berlari ke arah ashura dan membuat serangan.
Ashura yang sedar akan serangan itu mengelak dan kie yang pantas menendang siw sehingga siwa berputar.siwa terus menghembus nafas yang terakhir dan berubah kepada abu.
Kie mengetap gigi kuat dan melepaskan kuasa gelap.sambil itu dia membaca sesuatu dan bebola hitam menyerap masuk ke dalam tubuhnya berubah sepenuh kepada raksaksa anjing berkepala tiga.iaitu cerbues anjing penjaga kegelapan.
"Kau mengorban nyawa untuk memangil makhluk ni"
Cerbues cuba menyerang ashura.pantas ibarat cahaya ashura hilang dan kembali semula sambil memegang 7 deadly sins sword.
Sekali libas cerbues hilang satu kepala dan menyebabkanya kekurangan kelebihan.Ashura terus melompat naik ke atas dan menikam kepala kedua cerbues.
"Exchange!"
Pedang ashura membesar dan melebihi kepala cerbues.cerbues meronta dan akhirmya ashura jatuh ke bawah.ashura membuka kekuda dan menundukkan pandangan.
"Cahaya datang menyinari kegelapan aku panggil kuasa cahaya agar membunuh musuh di depan ku.sword of light!"
Ashura mengangkat pedangnya dan cahaya emas mula berkumpul di pedang itu dan membentuk sebilah pedang yang besar.sekelip mata cerbues terbelah dan tanah turut terbelah mengikut pedang ashura.
Cerbues berubah menjadi abu dan berterbangan di udara.ashura mengeluh seketika dan memandang ke atas.ashura menghalakan tangan ke ataa lalu lakaran magis besar memanggil bebola cahaya.
3 bebola cahaya yang di sana ialah berwarna hitam.ashura membaca sesuatu maka bebola tadi berubah kepada kie,siwa dan gwa yang dibangkitkan semula.
"Aku hidupkan korang berdua dengan hanya satu tujuan berkhidmat di bawah aku atau mati"
Ketiga-tiga jeneral terpaksa akur dengan kata ashura kerana mereka sudah merasa betapa hebat serangan ashura dan kuatnya dia.
Mereka seakan mengigil melihat ashura.sesungguhnya ashura ibarat dewa yang terkuat.Ashura memancarkan cahaya emas pada ketiga-tiga jeneral itu."Itu adalah kuasa korang mulai sekarang.siapa yang ingkar kata aku dia akan terima balasan"
Mereka mengangguk dan terus hilang.ashura menghidupkan kembali jeneral itu kerana dia dapat melihat keterpaksaan mereka mengikut shafow.
Dia sedar jeneral tadi mahu bebas tapi hanya satu cara iaitu di bunuh dan itu semestinya bukan pilihan mereka.sekarang mungkin jeneral itu berjumpa dengan keluarga mereka
"Who next? Shafow"
"Shit! Mereka pun gagal! Nampaknya dah tiba masa untuk bangkitkan dia.aku menyeru mu wahai el der ke sini.menjadi penolong abadi ku"
Bebola api hitam berubah kepada seorang lelaki kacak berpakaian hitam.
"Aku nak kau hapuskan dia"
"X nak"
"Apa!?"
Stay tune.ciow!!
YOU ARE READING
ASHURA:THE LAST GUARDIAN
RandomAshura windshield seorang budak lelaki yang dilahirkan dengan cursed mark di tangan..dia dipinggirkan oleh rakan-rakannya serta bapanya.dia juga hilang ibu dan kakak serta abangnya.. dia selalu dihantui mimpi aneh yang meresahkanya.pada suatu hari d...