După cum e obiceiul locului, Sâmbătă, pe 13 Martie, după şase săptămâni de la moartea Carlei, familia se adună la mormânt. Coroanele de flori trebuie date jos, iar locul aranjat.
Eric era deja prezent împreună cu părinţii fetei şi cu Vlad. Lavinia şi Timea au ajuns un pic mai târziu pentru că au fost nevoite să se ocupe de fete şi apoi să le lase unei vecine.
Între ei nu mai e loc de vorbe. Se salută printr-o aplecare a capului, iar apoi fiecare face ce poate.
Părinţii fetei arată mai bătrâni cu cel puţin zece ani de la înmormântare şi până acum, dar şi mai slabi. În fond, era singura lor fiică şi, în mod cert, încă nu pot accepta că aceasta s-a sinucis cu câteva fiole de antibiotice la doar 25 de ani.
Mama Carlei îi priveşte ciudat, atât pe fată, cât şi pe Eric, iar când Lavinia îi surprinde interesul, aceasta îşi continuă treaba. Nu ştie ce să creadă, dar tânara presupune că nu-i cunoaşte prea bine.
În aceeaşi zi a fost oferită şi o masă pentru 10 femei, aşa cum cere tradiţia, în casa familiei Day.
La final, toţi au plecat, mai puţin tânara Day şi Eric, care s-a prăbuşit pe canapeaua din sufragerie ca un sac de cartofi. A fost o zi mult prea dureroasă pentru toţi.Fata culege din cutia poştală un plic de la o firmă de asigurări şi i-o înmânează unchiului său, care închide ochii când vede hârtia.
— M-am săturat de oamenii ăştia, se plânge bărbatul, referindu-se la scrisoare.
— Pot să o arunc dacă e...
— Nu. Trebuie să rezolv cândva. E o sumă de bani din asigurarea pe viaţă a Carlei.
— Oh!Fata nu mai spune nimic. Nu ar avea ce. E un subiect mult prea sensibil.
— La ce facultate dai?
— Păi... nu ştiu. Cred că rămân acasă un an.Eric o analizează acum. Nu e prea mulţumit de decizie. Nu e cazul să fugă de viaţă atunci când dă de greu.
Partea aceasta mai are opt capitole. 🙈
CITEȘTI
Femeile din familia Day
Short StoryCu ce pot doi copii să vină la pachet? Când se numără păcatele? Cine plătește pentru trecut? Cine mai respiră la final?