Episod 18

140 11 0
                                    

Aku berjalan dan berjalan sehinggalah aku terlanggar seorang mamat ni.Kepala diangkat.Woah....tingginya.

Dan aku lagi rasa bersalah sebab dah terlanggar orang and his face literally show me that he's in pain.

"Sorr-..."

"Ryan!"

Aku terdengar jeritan seorang perempuan dari arah belakang lelaki ni lalu membuatkan kami berdua menoleh ke belakang.

Perempuan tu berlari ke arah kami berdua lalu memukul bahu lelaki tu membuatkan dia bertambah sakit.

"It still hurt Mina."

"Dah tau sakit....."

Perlahan-lahan perempuan menurunkan kolar baju lelaki tu sehingga paras bawah bahu dan dengan jelas aku dapat melihat kain balutan yang sepatutnya berwarna putih kini dah bertukar warna merah.

".....kenapa awak nak sangat bekerja hari ni?Saya dah cakap kan yang uncle kasi awak cuti for a few weeks?"

Dan lelaki tu hanya tersengih.Hah....disebabkan aku tak tahan menyaksikan aksi lovey dovey diorang berdua ni,aku akhirnya berdehem membuatkan diorang berdua mengalihkan pandangan mereka kepada aku.

"Want to go to my house?Nampak macam teruk je luka tu."

* * *

"Guest room is on the right.Feel free to use it."

Perempuan yang bernama Mina tu hanya tersenyum lebar lalu menolak tubuh badan lelaki yang matanya berwarna biru tu untuk sama-sama memasuki guest room aku.

Yap....his both eyes are blue.Hah....memang hidup aku untuk terserempak dengan lelaki berwarna mata lain daripada biasa eh?

Nik's eyes both are bright brown.Arian's are grey and this guy here,in my house right now are literally blue.

Damn fate!

"Ah,Ryan!Bagilah Mina tolong!"

Aku tersentak mendengar jeritan perempuan tu bersama ketukan di pintu guest.Bila dia dah putus asa,Mina berjalan ke arah aku lalu mengeluh.

"Orang nak tolong pun tak nak."

Dia berkata dengan reaksi muka annoying.Aku hanya tergelak kecil.

"Oh,lupa.My name's Mina.Nur Najmina.Yours?"

Aku menyambut huluran salamnya lalu membalas;

"Hana.Just call me Hana."

Kami berdua terdiam selepas tu.

Dan aku hampir melatah bila tiba-tiba telefon sendiri berdering.Dengan penuh malasnya aku mengangkat panggilan tu.

"Hei,Hana.Boleh tolong aku tak?"

Aku terkejut lalu tengok balik nama si prmanggil.Arian lah!! Macam mana boleh tak perasan even though mamat ni buat video call?

"Boleh,boleh.Nak jumpa kat mana?"

"At usual place."

"Okey then."

Panggilan ditamatkan.

"Ahm...lama lagi ke?Saya nak kena jumpa kawan ni."

Pandangan dialihkan ke arah Mina.

"Ouh,jap."

Dia berjalan ke arah guest room and bila perempuan tu baru je nak bukak pintu tu,lelaki tadi dah keluar.

And not just ordinary.Cara dia keluar dari bilik tu....entah kenapa membuatkan aku rasa.....sexy?

Yelah,mana ada anak dara orang kata tak sexy bila ada lelaki berjalan keluar dengan rambut diorang yang basah kan?

Ah,snap out of it,Hana!Kau kan dah kata nak setia dengan Arian.

"Ah,thank you again."

Aku berjaya kembali ke alam realiti bila mendengar apa yang Mina baru cakap tadi.Hanya senyuman diberikan.

* * *

Aku membuka pintu masuk ke ruang cafe dan nampaknya hanya ada 2,3 orang pelanggan yang ada.

"Ah,Hana!Arian ada kat belakang."

Aku hanya mengangguk sekali krpada Mya sebelum laju kaki aku berjalan ke arah belakang kaunter.

Hanya ada satu bilik kat ruang belakang ni.Maybe bilik persalinan kot?Tangan terus membawa ke tombol pintu tu and it's not lock.Guess it's not hurt for me to go in there,right?

"Excuse me..."

Perlahan aku berkata sambil membuka pintu ni dan.....it's really suprise me how am I still standing still after just saw those.....biceps.

"Oh...Hana.Bila sampai?"

Dia hanya kata "oh" and "bila sampai"?

"Have you no shame?"

"For what?Being half naked?You're the one that barge in,in the first place."

Baru aku nak bukak mulut,aku terus terdiam semula.He got a point there actually.

"So....kenapa kau nak jumpa aku?Ask for what help?"

Arian menyarungkankan baju kemeja berwarna kelabunya lalu menundukkan badannya supaya sama paras dengan muka aku.

"Sure you're not gonna regret it?"

"Yeah...sure.Just say it already."

"Okey then."

Arian kembali menegakkan tubuh badannya.

"I need you to act as my girlfriend.Can you do it?"

Aku mengorek lubang telinga kanan dengan jari kelingking.I know is a bit rude tapi....aku nak make sure that apa yang aku dengar sekarang ni adalah betul.

"I'm the one that deaf here.Can't you here what I'm just said?"

"Aku dengar tapi.....Kau serious lah?"

Arian mengangguk tanpa ragu-ragu.Hah....aku mengeluh dulu.What?My life has become a drama right now?Can't this shit can be anymore worst?

"Ok....aku setuju if kau bagi tau reasonnya."

"Oh,easy.My family want me to get married.Fast.And run their company.But Mr.Alvarez,my dad,said aku boleh buat keputusan sendiri if aku already ada fiance."

Yap....my life completely become a drama.Completely useless drama.

"Yeah...I don't mind either.But,Arian...kau pasti ke aku tak akan buat benda-benda pelik when I'm pretending to be your fiance?"

Aku mengangkat kening beberapa kali.

"Ah~Don't worry.You won't anyway.Since you're gonna come to my house anyway."

Ayat terakhirnya seakan-akan berbisik.But....apa maksud dia dengan ayat terakhir tu?

Hilman ArianWhere stories live. Discover now