Episod 24

123 9 0
                                    

Hawa;

Sejak kejadian aku tolong Arian kat cafe yang hari tu,aku dah tak jumpa lelaki tu dah.Even perempuan bernama Hana tu pun.

Ah....~Maybe sebab aku tengah terperap kat rumah kot?Hah....nak buat macam mana.Aku masih terasa dengan apa yang boyfriend aku buat kat aku hari tu.

Korang tau,tak?!!Lepas je aku tolong Arian kat cafe hari tu,boyfriend aku terus mesej aku sebaik sahaja aku berjalan kelaur dari cafe tu.And tau tak dia mesej apa?!!!Korang semua tau tak lelaki tak guna tu mesej apa??!!!Meh sini aku tunjuk.

'I'm sorry Hawa,but...I don't think we can keep this relationship any longer.'-May Baby

Yang pasal 'May Baby' tu korang lupakan je.Hapus dari ingatan korang!Aku nanti nak tukar nama lelaki tu dalam contact aku kepada....'Shitty Bastard'.

Aku menyumbat lagi satu sudu ice cream ke dalam mulut aku.Hah....aku mengeluh.Aku meletakkan mangkuk ice cream tu ke atas meja yang ada di antara sofa yang aku tengah duduk sekarang ni dengan tv yang tengah memainkan kdrama favourite aku.

Aku bangun lalu meregangkan seluruh badan.Semua langsir yang ada kat rumah ni aku selak.And,woah.....berapa banyak ice cream aku makan ni?!!

Aku timbang berat badan.

F*ck.Berat aku naik 5 kg.

Meh.Logik jugak.Aku terus tukar baju kepada baju yang aku selalu pakai kalau nak pergi joging.

Mandi?Heh....aku dah tak mandi berapa hari dah ni.Takpe....kita mandi lepas joging nanti,ye?

* * *

Aku berehat kat bangku yang ada kat taman ni lalu minum air.

Hah....takpe Hawa!Mesti kau jumpa lelaki yang baik punya nanti.

Tapi....entah kenapa aku tak dapat tahan air mata daripada terus jatuh.Aku tengok kiri kana.Cantek!Takde orang.

Aku terus hamburkan semua air mata yang aku simpan daripada tadi.Bila dah penat,aku minum air balik.Ganti balik air mata yang aku dah bazirkan tadi.

"Excuse me?"

Aku mengangkat kepala bila ada suara garau menegur aku.

"Is this seat taken?"

Taken....entah kenapa ayat tu sangat menyakitkan untuk didengar sekarang ni.And tak semena-mena aku ternangis kat depan lelaki handsome ni pulak.Haih...Hawa.

Kau dah lah tak mandi lagi,berus gigi apatah lagi.And tiba-tiba je kau menangis depan lelaki handsome ni?Wah....rasa ashamed dia tu tak tau lah nak describe tahap mana dah.

And lelaki tu boleh pulak selamba badak dia je duduk kat sebelah aku.Kau tengah tengok aku menangis,kan?Apa pasal pulak kau amik tempat duduk kat sebelah aku pulak ni?

"Love problem?"

Lelaki tu bertanya lalu minum air mineral yang dia bawak dengan dirinya tadi masa tengah tanya aku pasal tempat duduk yang ada kat sebelah aku ni.

"Macam mana kau tau?"

Boleh dengar lah bunyi aku sedut balik hingus ni ke dalam hidung masa aku tanya lelaki ni balik.Naib baik bunyi dia tak berapa kuat.

"Just guessing."

Aku mengeluh sebelum mengangguk perlahan.

"You leave that guy or....what?"

"That guy....Ah!!Aku setia dengan dia for this past five years and then dia boleh pulak ....."

Disebabkan rasa macam nak menangis,aku minum sisa air mineral yang ada dalam botol aku ni dengan rakus.

Aku tersentak bila tiba-tiba je jam yang lelaki sebelah aku ni pakai berbunyi.Dia menutup bunyi penggera jam tangan tu sebelum bangun dari tempat duduknya.

"Your phone."

Wah....sedap-sedap dia je lelaki ni mengarah aku tapi entah kenapa aku turutkan jugak permintaannya tu.

Bila handphone tu diserahkan balik kepada aku,lelaki tu dah save nombor dia dengan nama, 'stranger'.Aku tergelak kecil sebelum pandangan dialihkan kepada lelaki tu semula.

"Glad I could see you smile.Contact me if you need anything.Gotta go now."

Lelaki tu melambaikan tangannya daripada jauh dan aku hanya membalas lambainnya.

* * *

Disebabkan aku rasa happy sangat dapat kenal dengan lelaki baru hari ni,aku terus menuju ke cafe tempat lelaki bernama Hilman Arian hari tu bekerja.Saja nak beli coffee sebelum balik rumah.

And aku hampir terjatuh bila tiba-tiba je ada orang tengah tergesa-gesa keluar dari dalam cafe tu dan perempuan tu terlanggar aku sebagai gantinya.

"Hana?"

Hana mengangkat mukanya lalu sama-sama kami berdua bangun daripada terus-menerus terbaring kat atas jalan tar ni.

"Why you're crying?"

Hana tak dapat jawab soalan aku.Sebaliknya kesan air mata yang dah kering kat pipi dia kembali basah semula.

Haih....hari ni hari putus cinta sedunia ke?

* * *

Hana;

And here we are now,tengah berdiri kat depan rumah Hawa.

"Kau tunggu kat sini jap eh?"

Hawa terus meluru masuk ke dalam rumahnya.Dengarlah jugak bunyi macam barang-barang tengah terjatuh dalam rumah dia tu.Maybe perempuan tu tengah kemas rumahnya yang dah bersepah.

Dengan nafas yang termengah-mengah,Hawa memunculkan dirinya dari sebalik pintu.

"Kau dah boleh masuk sekarang."

Sebaik sahaja pintu utama rumah Hawa ni tertutup,perempuan tu terus membuka tudungnya lalu berkata;

"Kau buatlah macam rumah sendiri.Aku nak mandi jap."

And kelibat perempuan tu terus hilang bila dia menjejakkan kakinya ke tingkat atas.Aku melepaskan lelah lalu menghempaskan tubuh badan ke atas sofa yang ada kat rumah Hawa ni.

Terus teringat kata-kata Arian yang dihamburkan kepada aku petang tadi.

"Why the hell did you liked me anyway?I'm not gonna return that feeling though!"

Becuse I really like you,you know?Even though you don't want toreturn your feeling...I really like you.

"What?Please wait for my response?I'm sorry,but.....it's not that easy.Ada lagi lelaki lain yang lebih baik untuk kau tapi kenapa kau pilih aku jugak?!"

Aku pilih kau sebab you're the only one that can make my heart race like crazy.You and Is but Is was already dead.So....Why I need to stop loving you?

Aku melunjurkan kaki ke seluruh ruang sofa ni lalu berbaring.Kembali mengalihkan pandangan ke arah kipas yang tengah berpusing kat siling tu.

I hope.....Arian is fine.Walaupun aku baru je bergaduh dengan dia tadi,tapi aku tak naklah hubungan kami berdua jadi makin teruk.So I hope...that guy's okay.

Hilman ArianWhere stories live. Discover now