So....Mya bagi tau aku yang nama Alvarez tu sebenarnya nama keluarga diorang.Because ayah Arian ni orang Mexican and jugak seorang mualaf.
Patutlah Arian tak pernah cakap nama penuh dia sekali dengan Bin.Mati-mati aku ingat dia anak luar nik-
Astaghfirullah Hana.Jangan fikir bukan-bukan.
"Hai."
"Ha-..."
Baru aku nak balas perkataan 'hai' yang entah dari siapa tu,aku terus terdiam bila ada seseorang mencium dahi aku.
Lelaki tu hanya buat dengan selamba je.Dia lalu kat sebelah aku dan terus mencium dahi aku lepas bagi 'hai' dekat aku.
Dan dengan tak tahu malunya Arian hanya berlalu pergi.Aku yang tengah tahan malu ni hanya menyentuh tempat bibir Arian tadi mendarat.Serius rasa membahang muka aku sekarang ni.
Mya yang ada kat kaunter dah sengih macam kerang busuk dah bila dia nampak muka aku yang tengah merah ni.
A few minutes later,Arian mengambil tempat duduk di sebelah aku.
"Tak kerja ke?"
Lelaki ni menggeleng bagi menjawab pertanyaan aku.
"Mya cakap she's gonna take care of this cafe sepanjang minggu ni."
Hah....aku mengeluh perlahan lalu meregangkan kedua-dua belah tangan di atas meja.Kedua-dua belah tangan dilipatkan lalu aku merehatkan kepala ke atas tangan aku di atas meja ni sambil menumpukan pandangan ke arah Arian.
"My boss pun kasi cuti untuk satu minggu ni.Apa kata kita dua...."
* * *
Aku dah macam.....blank sekejap.
"Mana boleh macam ni!Abang kacau Hana tadi kan?"
Dan Arian hanya melepaskan tawanya bila dia nampak muka aku yang tengah tahan marah nak tumbuk bahu dia tu.
"Last round.Seriously.Yang kali ni punya last round."
Lama Arian berfikir lalu dia berkata;
"Daripada tadi Hana asik cakap last round but kita dah buat 7 round dah."
"Alah.....please?"
"Yelah,yelah."
Aku menjerit teruja lalu kembali menyandarkan tubuh badan aku ni ke atas dada bidang Arian.
Lelaki ni meletakkan tangannya di atas peha aku lalu sama-sama kami berdua sambung main game yang terpampang kat skrin tv tu.
But.....
"Ugh!!Kalah lagi!Seriuosly?Abang dah pernah main game ni kan sebelum ni?"
Aku bertanya sambil berpaling untuk melihat muka lelaki tu.
"No...serius ni.Abang baru je beli minggu lepas."
Hah....Aku mengeluh lalu kembali menyandarkan badan ke dada Arian lalu hanya buat tak tau dekat perkataan 'Game Over' yang terpampang kat skrin tv tu.
Dan aku tersentak bila tiba-tiba je bunyi guruh dan petir mula kedengaran.
Aku mengalihkan pandangan ke arah tingkap.
Lah....hujan ke.And....Astraphobia aku dah mula datang.
Bila bunyi petir sekali lagi kedengaran,automatik kedua-dua belah tangan aku ditekapkan ke telinga.
But entah kenapa tiba-tiba je aku boleh rasa macam badan aku diangkat.
Perlahan-lahan aku membuka mata sambil kedua-dua belah tangan masih utuh di telinga aku lalu mengalihkan pandangan ke arah Arian.
YOU ARE READING
Hilman Arian
Romance"Hana, just like the flower." * * * Jalan cerita untuk percintaan seorang gadis bernama Hana....amatlah sukar untuk ditafsir. Memang susah pun!! Lelaki yang pernah aku cintai dah lama takde sejak 2 tahun lalu and aku dah jumpa lelaki lain untuk move...