Episod 38

135 9 0
                                    

Dah...3 hari sejak Arian kene admitted kat hospital tapi dia lansung tak bangun.

And...suprisingly,aku dah pregnant for almost two weeks.Patutlah aku rasa tak sedap badan je masa kat rumah mak hari tu.

Aku merehatkan kepala kat atas lengan yang mana berada kat atas sisi katil Arian ni lalu pandangan di halakan ke arah muka lelaki ni.

Perlahan-lahan aku bermain dengan jari-jemari Arian.

"Don't you want to wake up?"

Aku berbisik perlahan lalu mengeluh.Air mata yang jatuh tu aku hanya biarkan.

"I'm pregnant you know?"

Sekali lagi,takde respond dari Arian.

Doktor Arfan ada bagi tau aku yang Arian ada berjumpa dengan dia and bagi tau lelaki tu yang dia dah bagi tau semua masalahnya ni kat dua-dua belah keluarganya.

And after that,this guy just collapsed in front of doctor Arfan masa diorang tengah ada perbualan.

"His condition just kept getting worst."

Aku mengeluh bila teringat balik kata-kata doktor Arfan masa aku mula-mula sampai kat hospital hari tu.

"Arian pernah bagi tau aku yang if anything bad happened to him,don't tell Hana.But....you're his wife.So...."

Bila diingatkan balik kata-kata doktor Arfan yang lain tu,aku terus rasa geram bila Arian buat balik perangai dia yang suka sorok semua benda ni.

Nak pukul,lelaki ni tengah terlantar kat ats katil.Nak nangis?Bukannya dia dengar pun.

Sudahnya aku hanya mendengus lalu berjalan keluar dari bilik ni.

* * *

Aku bukannya nak tinggalkan Arian pun,just keluar sebab nak ambil air.

Lama aku berdiam diri kat atas kerusi tepi mesin air ni sambil perlahan-lahan menghirup air sejuk ni.

"I'm....pregnat hah?"

Aku terus tergelak kecil.Kalau Arian dengar ni mesti dia gembira kan?But...when he'll wake up?

* * *

Perlahan-lahan aku  berjalan masuk ke dalam wad kat mana Arian ditempatkan sebelum langkah aku terhenti bila nampak tubuh badan Arian yang tengah duduk tu.Angin yang masuk dari tingkap yang aku bukak tadi terus menghembus lembut langsir kat tingkap and aku terpegun bila nampak lelaki depan aku ni perlahan-lahan memalingkan wajahnya ke arah aku sambil rambutnya ditiup angin.

"Ah...Good morning."

Arian berkata sambi tersenyum lembut kepada aku yang mana menampakkan barisan giginya yang cantik tu.

And tak semena-mena tears just burst out of both of my eyes.

Laju kaki aku berlari ke arah Arian and aku terus memeluk tubuh badan lelaki ni sambil memangis.Hah...buat malu je.

"You....you.....you bastard...."

Aku berkata sambil tersedu-sedan dengan semua tangisan.Tangan kasar lelaki ni yang tengah mengusap lembut kepala aku berjaya menenangkan aku sedikit demi sedikit.

Aku meregangkan pelukan and tiba-tiba je Arian menarik semula kepala aku ke dalam pelukannya.

"Let's just....stay this way for a minute.I miss you so much."

Aku terdiam sambil tangan kanan menggenggam erat baju yang tengah dipakai Arian ni.

Senyuman kecil mula terukir di bibir aku.

* * *

"Pregnant hah?"

Arian berkata sambil merehtkan kepalanya di atas peha aku.Aku hanya terdiam sambil bermain-main dengan rambut Arian.

"I'm sorry that I made you angry."

"It's okay.I'm just glad that you woke up."

Suasana sunyi kembali mengambil alih diantara kami berdua.

"Hana..."

"Hmm...?"

"I want to go home."

"But you just woke up."

"But I want to go home."

"Arian..."

"Hana,please...?"

Agh!!Perangai lelaki ni yang sekarang lansung tak ubah macam budak kecik.

"Fine.But tomorrow.For now...just rest okay?"

Arian tak berkata apa-apa dah lalu dia mencapai tangan aku yang tengah bermain-main dengan rambutnya dari tadi.

Dia meletakkan tangan aku yang dicapainya tadi di bibirnya and we just stay like this until both of us fall asleep.

* * *

Aku pandang kalander.

Dah masuk bulan July lah....And I've been pregnant for almost two months.

And sifat protactive Arian semakin meningkat.

Nak masak breakfast,dia terus halang aku.

Nak pergi kerja pulak,entah cable mana Arian ada tapi dia berjaya buat boss aku bagi aku cuti sampai lah hari aku bersalin.

Gila...Sisi overprotective Arian ni aku memang tak tahu nak deal macam mana.But for these past few weeks,Arian dah tak collapse dah.

That's...one thing yang buatkan aku rasa lebih baik.

I hope sangat yang....he can keep his promise.

Promise that he will always be by my side.


Hilman ArianWhere stories live. Discover now