Sebaik sahaja aku bangun dari tidur,aku hanya termenung untuk beberapa saat sambil duduk kat atas katil ni lalu selubung balik seluruh badan aku dengan comforter.
"Sweetheart~Wake up sayang."
Aku intai muka orang yang suruh aku bangun tu dari sebalik comforter lalu tutup balik muka.
"Tak nak.....Hana penat lah.Ngantuk lagi."
"It's noon already honey...."
"Arian....."
"Hana...."
Akhirnya aku mengalah jugak bila Arian dah mula sebut nama aku lalu mengubah posisi kepada duduk.
Aku membuat bahasa isyarat 'Ni semua salah abang' and Arian tanya aku dengan nada rasa tak bersalahnya.
"Kenapa pulak salah abang?"
"Yelah....yang awak nak buat pagi-pagi kenapa?Lelaki lebih banyak stamina dari perempuan tau tak?So....biarlah Hana tidur balik."
Aku mula merengek macam budak-budak lalu terus terdiam bila Arian meletakkan meja kecil yang selalu dikhaskan untuk letak kat atas katil yang selalu korang tengok dalam film tu.
Dan....Arian meletakkan grilled chicken chop kat atas meja ni.
Lelaki ni menggapai tangan aku yang ada cincin and terus mencium cincin tu.
"I'm sorry.I know it's all my fault.Tapi abang tak nak lah Hana sakit ke apa kalau sayang skip meals.So...lepas makan kalau Hana nak tidur balik tidur lah.But just promise me you finish your lunch,okay?"
Dan Arian terus meletakkan tangan aku di atas pehanya sambil bermain dengan jari-jemari aku.
Terus berkaca-kaca mata aku ni.Wah....tak sangak best jugak ada husband ni.
"Okay,okay.Hana promise.But Hana tak nak lah spend this whole day dengan tidur je."
Arian meletakkan tangan aku yang dia pegang sedari tadi di pipi kanannya lalu bertanya;
"So apa yang Hana nak buat hari ni?"
* * *
"No."
"Why not?"
"He's a psychopath,Hana."
"Eh...hari tu Hana borak dengan dia okay je."
"Ah!!Whatever.My answer is still no."
"Hah.....susahnya ada husband yang keras kepala ni."
Arian terdiam lalu mengeluh.
"Kenapa Hana nak sangat abang berbaik dengan Adrian pun?"
"No.Not just Adrian but your entire family.Besides tak kan abang nak gaduh dengan family sendiri sampai mati,kot?"
Terus terdiam Arian dibuatnya.
Aku menekan loceng rumah ni dan serta-merta pintu rumah keluarga Arian terbukak dengan sendirinya.
"Jom...."
Aku berkata sambil menarik lengan Arian supaya lelaki tu mengikut langkah aku.
Sebaik sahaja pintu terbukak,seorang budak lelaki terus menyapa aku.Budak lelaki yang berumur antara 17 dan 18 tahun tu.
"Ah!!Kak Hana!!Lama tak jumpa."
Disebabkan budak ni tau batas pergaulan,dia hanya menundukkan badannya tanda hormat.
Lama aku berfikir sama ada aku patut ke tak tanya soalan yang dari tadi verlegar kat kepala otak aku nis ehinggalah aku membuat keputusan untuk tanya je.
YOU ARE READING
Hilman Arian
Romance"Hana, just like the flower." * * * Jalan cerita untuk percintaan seorang gadis bernama Hana....amatlah sukar untuk ditafsir. Memang susah pun!! Lelaki yang pernah aku cintai dah lama takde sejak 2 tahun lalu and aku dah jumpa lelaki lain untuk move...