Majlis akad nikah diadakan kat rumah aku je.Just buat secara kecil-kecilan.Aku pun bukannya ade kawan.
So yang datang kebanyakannya saudara-mara dan jugak kawan-kawan abang aku.
Dan aku hanya tersenyum bila tengok kawan-kawan si Hariz tu tengah bermain dengan anak perempuanya.
Walaupun majlis dah tamat,tapi korang tau-tau je lah macam mana kan?Saudara-mara and kawan-kawan mak,ayah dan abang aku semua serbu.Tanya itulah.Tanya inilah.
Wah....Diorang ingat aku ni apa sampai nak kene wawancara 24 jam?
But...Arian lain pulak ceritanya.Walaupun dia nampak je happy bila keluarga angkat dia datang,but aku boleh tau yang lelaki tu rasa terkilan jugak bila keluarga kandungnya tak datang.
Yang datang hanya lah Mya,seorang budak lelaki.Maybe umur 17 tahun?And seorang lagi,Adrian.The same guy yang bergaduh dengan Arian hari tu masa kitorang berdua nak balik ke rumah.
And bila Arian nampak kelibat Adrian,lelaki tu terus berlalu pergi entah ke mana.
* * *
Ah!!Akhirnya!!Aku dah boleh berehat.Aku mengetuk dulu pintu bilik yang mana menjadi bilik tidur aku dan Arian untuk malam ni.
Yeah....disebabkan aku tak jumpa lelaki tu kat mana-mana pun,aku just buat kesimpulan yang maybe dia tengah berehat dalam bilik.
But,ketukan aku lansung tak bersahut.So...I just,....
"Hana masuk eh...."
Perlahan-lahan aku menolak pintu bilik ni dan apa yang terbentang depan mata sebaik sahaja pintu bilik terbuka.....really suprise me.
Arian sedang berlutut kat atas lantai sambil sebelah tangannya sedang berpaut di meja kecil depan kaki katil.Dan aku tau sebelah tangannya lagi sedang menekup mulutnya walaupun dia tengah membelakangkan aku sekarang ni.
"Arian!"
Lelaki ni boleh pulak suruh aku diam bila aku menjerit ,memanggil namanya.
Perlahan-lahan aku mengangkat tubuh badannya lalu aku tersentak bila nampak diri lelaki ni yang tengah berlumuran darah.Sama-sama kami berdua duduk di birai katil.Aku hanya membiarkan Arian merehatkan kepalanya kat bahu aku lalu lelaki ni berkata;
"Let's just....stay this way for now."
Aku tak berkata apa-apa lalu membuang pandangan ke arah sekeliling bilik ni.Bila tengok Arian dah melelapkan matanya,aku mula memecahan suasana yang sunyi ni seorang diri.
"I love you,you know."
"I know."
Aku tersentak bila Arian menjawab.Lah....dia tak tidur lagi ke.
"And I love you too."
Walaupun sekadar bisikan,tapi tetap cukup untuk didengarkan oleh kami berdua.
Aku bermain-main dengan jari jemari Arian.
"Don't play with my fingers.They all cover in blood right now."
Arian cuba mengukir senyuman di dalam kesakitannya lalu aku melekapkan telapak tangannya yang berlumuran darah tu kat pipi kanan aku.
"It's okay.I love all about you."
Sekali lagi kesunyian mengambil alih di antara kami berdua.
Dan aku berkata;
"Then,if you love me,from now on,jangan sorokkan apa-apa masalah yang awak ada eh lepas ni?"
Arian tersenyum kecil lalu menjawab;
"Hmmm.....I will not hide anything."
* * *
Aku terus memeluk belakang badan mak yang tengah memasak tu.
"Tengah buat apa tu?"
Aku bertanya lalu meletakkan dagu di bahu mak aku.
"Tengah sidai kain."
Aku membebel sambil mengambil tempat duduk kat meja makan.
"Ya Allah mak ni pun.Orang nak manja-manja sikit pun tak boleh."
"Lah...malam tadi dah bermanja-manja dengan husband sendiri pun tak cukup lagi ke?Mak tau Hana penat.So rehat je lah."
Aku hanya tersenyum hambar mendengar usikan mak tu.Hah....masih terbayang tangan dan mulut Arian yang berlumuran darah malam tadi.
"Hana!Dengar tak mak cakap apa tadi?"
"Hah,apa?"
"Pergi panggil Arian tu.Suruh turun breakfast sama-sama."
"Okey,okey."
Laju kaki aku melangkah setiap anak tangga ni.
Sebaik sahaja pintu terbukak,aku terkaku kat depan pintu ni bila nampak diri Arian yang hanya bertuala putih yang mana tengah meliliti pingganya.Tu pun nampak macam nak terjatuh je tuala tu.
"What you're staring at?Don't you want to touch it?"
Arian mendepakan kedua-dua belah tangannya lalu mengangkat keningnya beberapa kali.
Aku masuk ke dalam bilik lalu perlahan-lahan menutup pintu.
Aku mendekatkan diri ke arah lelaki ni lalu menjengketkan kaki untuk menyamai ketinggian aku dengan Arian.Tu pun aku terpaksa berpaut kat bahu lelaki ni supaya tak terjatuh.
Aku hanya membisikkan;
"You're really naughty for somone that always shy around me."
Yang mana serta-merta membuatkan Arian menghempaskan badan aku ke dinding lalu mengunci kemas kedua-dua belah tangan aku kat atas kepala aku ni lalu dia menindihkan bibirnya ke atas bibir aku.
Lama bibir kami bertautan sehinggalah Arian melepaskannya lalu kami berdua sedang mengatur nafas.
Lelaki ni mengusap lembut pipi aku sambil bermain-main dengan hujung rambut aku.
Aku pula cuba untuk mendekatkan diri ke telinga Arian which memang susah sebab lelaki ni tengah kunci kedua-dua belah tangan aku lalu aku berkata;
"Pick me up."
And suprisingly,Arian hanya menuruti kata-kata aku lalu tangan aku meliliti leher lelaki ni dan kedua-dua belah kaki aku melingkari pinggangnya.
Dan sekali lagi,we both kiss again but more aggresive than before.
Lama kami berdua hanyut di dunia sendiri sehinggalah bunyi pintu berkeriut membuatkan kami berdua mengalihkan pandangan ke arah manusia mana entah yang sedang berdiri di hadapan pintu bilik ni.
Dan terus membulat mata aku bila nampak anak perempuan Hariz yang tengah berdiri kat depan pintu.Serta-merta Arian meletakkan tubuh badan aku ke bawah.
"Hai....Daiana.Buat ape kat bilik maksu ni?"
"Ah!Daiana dah nampak dah!!Apa yang maksu dengan paksu buat tadi?!!"
Suara nyaring budak ni membuatkan aku menelan liur.
Haih Daiana.....Kesian kau.Kecik-kecik dah tengok benda yang 18 above punya.
YOU ARE READING
Hilman Arian
Romance"Hana, just like the flower." * * * Jalan cerita untuk percintaan seorang gadis bernama Hana....amatlah sukar untuk ditafsir. Memang susah pun!! Lelaki yang pernah aku cintai dah lama takde sejak 2 tahun lalu and aku dah jumpa lelaki lain untuk move...