Entah kenapa aku rasa macam masa berlalu pantas je sebab....sekarang ni dah masuk bulan September.
Hmm....ke sebab aku lebih banyak luangkan masa dengan Arian?
Maybe...maybe that's the reason.
"What you're reading?"
Arian bertanya sambil perlahan-lahan naik ke atas katil ni lalu melentokkan kepalanya ke atas peha aku.
"Murderer."
"Hah??!!"
Dan Arian terus merampas buku yang aku tengah baca ni.
"Apa yang abang buat ni?"
"No,no,no.It's not good for the baby."
"Ala....but Hana baca je.Bukannya nak makan buku tu atau nak tiru benda yang jadi dalam buku tu."
"No is a no Hana."
"Mazhab mana abang belajar pasal mental Hana boleh effect the baby?"
"There'a all over the Internet sweetheart."
"And Internet boleh jadi salah kadang-kadang."
"But I even ask to a psychiatrist."
"Eh?Abang ada kenal mana-mana psychiatrist ke?"
"Our neighbour is a psychiatrist sweetheart."
Aku terus terdiam.Ouh....sebab tulah Arhan kata dia kenal Arfan hari tu.Diorang berdua bekerja dalam bidang medical rupanya.
* * *
Rumah Arfa....sunyi je hari ni.I mean dah beberapa hari jugak lah aku tak dengar suara Arhan and Arfa bertengkar.
Kalau tak diorang berdua tu setiap hati je nak bergaduh.
Aku menoleh ke dalam rumah and nampak Arian tengah bercakap dengan seseorang kat telefon.
Bagus....boleh lah aku jumpa Arfa.Asik terperuk je dalam rumah ni.Boleh jadi stress tau tak.
Perlahan-lahan aku manolak pagar rumah ni supaya tak berkeriut and suprisingly pagar ni memang memberi kerjasama hari ni.
I love you pagar.
Lepas dah meluahkan rasa tercinta yang tak tersampai kat pagar ni,aku mengambil langakah perlahan menuju ke rumah Arfa.
And....dah beberapa kali jugaklah aku tekan loceng pintu rumah ni tapi takde siapa pun yang menyahut.
Nombor Arhan di dail.
"What the hell?Just shut up!!!"
Hampir gugur jantung aku bila kene maki dengan Arhan sebaik sahaja dia mengangkat panggilan aku.
But...aku macam ada dengar bunyi lain tadi bila Arhan maki aku.
Macam bunyi....tembakan.
Nah...Bunyi tembakan lagi kuat dari tu.Maybe ada lah tu Arhan tengah buat something.
"Kau asal terus maki aku ni?"
Lama orang di hujung sana mendiamkan diri sebelum dia bercakap;
"Ouh,it's you.What the hell do you want?"
Hah...nampak sangat lelaki ni tengah badmood.
"Arfa ada dengan kau ke?"
"Nope.Whay are you asking me?"
"I don't know.It's just....this house is too quite."
Dan panggilan aku terus diletakkan.
Hah!!Lelaki ni memang ada nerve eh untuk matikan panggilan macam tu je.
Baru aku nak berura-ura untuk masuk ke rumah balik,dari jauh aku boleh nampak ada kereta yang berwarna hitam tengah memecut laju ke arah rumah ni.
Dan entah bila Arian ada kat belakang aku,dia terus mengangkat tubuh badan aku lalu terus berjalan masuk ke dalam rumah.
"What the hell are you doing Hana?Lain kali kalau nak keluar bagi tau lah abang."
"Ala.....Hana nak pergi jumpa Arfa je."
Kami berdua tersentak selepas tu bila orang yang keluar dari kereta hitam tadi tu,which is Arhan, mengetuk kuat pintu rumahnay sambil memanggil nama Arfa.
"Arfa!!Open this goddamn door."
Dan agaknya dah takde cara lain lagi dah, Arhan terus menendang pintu tu.
Dengan sekali tendangan pintu tu dah rebah.Hmm....aku ada terbayang jugak macam mana rasanya kalau kene tendang dengan tendangan tu?
Mesti sakit kan?
"Hana,close your eyes."
"Eh....why so suddenly?"
Dan tanpa berkata apa-apa,Arian sendiri yang menekup mata aku.
"Ha.Ha.Ha.Ha.Very funny Arian.What are you trying to hide from me?"
Aku menolak tangan kanan Arian ke bawah dan dengan jelas aku nampak Arhan tengah menggendong tubuh badan Arfan masuk ke dalam kereta.
But....kenapa tubuh badan Arfa tengah berlumuran dengan darah?
Tapi aku hanya boleh nampak sesaat je apa yang berlaku kat depan mata sebelum Arian sekali lagi menutup mata aku dengan tangannya yang besar tu.
And sebelah tangannya lagi terus memeluk tubuh badan aku dari belakang.
What the hell is going on right now?
YOU ARE READING
Hilman Arian
Romance"Hana, just like the flower." * * * Jalan cerita untuk percintaan seorang gadis bernama Hana....amatlah sukar untuk ditafsir. Memang susah pun!! Lelaki yang pernah aku cintai dah lama takde sejak 2 tahun lalu and aku dah jumpa lelaki lain untuk move...