So....1 minggu berlalu dan bila Mya dah pastikan mental aku dah stabil,baru lah dia bagi aku peluang untuk menjaga Arian pula.
And...esok dah nak masuk tahun baru.
"Hey Arian.Kalau esok dah nak masuk tahun baru,takkanlah you want it to spend the new year alone?"
Aku memasukkan buah epal yang dah dipotong tu ke dalan mulut.
"So...hurry up and wake up okay?I...."
Aku menarik nafas sekali dan menghembusnya.I know.
I have made a promise to Arian yang aku tak akan menangis depan dia dah.So...I need to be strong!
"...I need to spend the new year with you."
* * *
Hari ni Hariz tak dapat datang sebab Daiana demam and aku dengan gladly nya nak ganti shift Hariz tu.
Budak tu terus demam bila nampak keadaan Arian hari tu.
See?You see Arian?Everyone loves you so hurry up and wake up.
Aku mengeluh lalu menopang dagu sendiri dengan tangan kanan.Tangan kiri pula perlahan-lahan ingin mencapai kepala Arian tu.
But tiba-tiba je ada tangan lain yang terus mencapai tangan aku.Baru je aku nak menjerit sebab nak panggil doktor mengenai kesedarah Arian,lelaki tu terus memberi isyarat kepada aku untuk mendiamkan diri.
"Hey...want to watch the firework together?"
* * *
So....aku tanpa sedar terus setuju dengan idea Arian lalu membawa lelaki tu keluar dari hospital.
Dia melentokkan kepalanya kepada bahu aku.Nafasnya terlalu berat dan aku series tak sanggup nak dengar.
Tapi....ni permintan dari Arian so aku memang tak boleh tolak.
Letusan bunga api secara tiba-tiba di langit malam yang kelam ni berjaya membuatkan aku hampir faint kat sini.
"Hey Arian.Bunga api tu dah start."
Aku berkata sambil menolehkan pandangan ke arah Arian yang berada di sebelah tapi senyuman aku terus mati bila tengok matanya yang dah terpejam rapat tu.
"Hey...open your eyes."
Aku mengalihkan pandangan kepada bunga api yang tengah meletus tu pula.
"Didn't you say you want to watch the firework together with me.So...kenapa abang pulak yang tertidur ni."
Aku tergelak kecil sendiri.
Perlahan tangan kana aku menyelak anak rambut yang menutup separa daripada mata Arian tu.
"Don't you want to say sorry?Because just left me alone celebrate the new year without someone?"
Takde sahutan dari Arian.
"Hey...say something."
Aku mengusap muka Arian.
"I...want to hear your voice one last time."
Aku berkata sambil mencium dahi Arian.Tapi dia lansung tak memberi apa-apa reaksi.
"Hey..why are you so silent?"
Aku menggenggam kedua-dua belah tangan dengan kuat.
"Arian...please answer me."
Dan air mata aku tumpah jugak.
"Hah....you so cruel you know.?"
Aku berkata sambil tergelak kecil.
"I'm being serious here.Just let me hear your voice one last time.But...kenapa awak diam je?Did you fall asleep?"
Dan sekali lagi.Aku hanya bercakap seorang diri.
Aku mencapai tangan Arian yang dah sejuk tu lalu dibawakan ke pipi aku.
"Happy new year,Arian."
Dan bunga api meletus dengan sangat kuat semasa aku mengucapkan perkataan-perkataan tersebut.
YOU ARE READING
Hilman Arian
Romance"Hana, just like the flower." * * * Jalan cerita untuk percintaan seorang gadis bernama Hana....amatlah sukar untuk ditafsir. Memang susah pun!! Lelaki yang pernah aku cintai dah lama takde sejak 2 tahun lalu and aku dah jumpa lelaki lain untuk move...