2.15 Malfoy a tettes?

2.7K 84 0
                                    

Másnap szerencsére zökkenőmentesen megúsztuk az estét. Dumbledore hitt nekünk, hogy nem mi voltunk a tettesek, így még mindig kérdéses, hogy ki tehette ezt és mi is az a Titkok Kamrája. Remélem, hogy hamar ki fogjuk deríteni, mert ez egyáltalán nem jelentett jót. Ahogy magunkat ismerjük Harryékkel, addig fogunk kutatni, amíg ki nem derítjük. Ismét egy mozgalmas év. Sose lesz nyugalom. Valószínűleg tényleg soha az életben.

Éppen mentünk mágiatörténetre, amikor folyamatosan a tegnapi napról beszélgettünk.

-Annyira szörnyű, hogy valaki ezt tette Frics macskájával. - szomorodott el Hermione. - Nem bírtam nézni.
-Ha észreveszitek, a mostani év se eseménymentes. - állapította meg Harry.
-Úgy tűnik, minden évbe lesz valami esemény. - értettem egyet.
-Remélem, nem durvul el a helyzet és elkapják a tettest. - reménykedett Ron.

Én is ebben reménykedtem. Nem szeretném, hogy rosszabb legyen a helyzet, de csak nem.. Valahogy majd elmúlik a veszély. Fogalmam sincs, hogyan, de valahogy biztosan.

Bementünk a terembe, leültem Hermione mellé és Binns professzor meg is érkezett. Ő az egyedüli kísértet, aki tanít a Roxfortban. Szinte mindenki unottan hallgatta az óráit, mivel el lehet rajtuk aludni. Nekem is volt már ilyen esetem, de próbáltam figyelni, ahogy tudtam.

Szokásosan ismét nagyon unalmasan kezdődött az óra. Binns professzor fel se nézett a tankkönyvből, csak olvasta fel a jegyzeteit, mi pedig majdnem elaludtunk, annyira unalmas volt. Viszont hirtelen Hermione megbökött. Ha nem bökött volna meg, tuti bealudtam volna..

-Mi az? - néztem rá kérdőn.
-Szerinted megkérdezzem? - kérdezte halkan.
-Micsodát?
-A Titkok Kamrájával kapcsolatban. - válaszolt halkan. - Hátha tud valamit mondani róla.

Lassan bólogattam. Végülis.. Legalább nem kell hallgatni az unalmas jegyzeteket és érdekesebb témáról beszélgetnénk. Akkor már biztos mindenki figyelni fog az órára, az garantál.

Végül Hermione fel is tette a kezét.

-Tessék kisasszony! - nézett fel a lányra Binns professzor.
-Csak azt szeretném kérdezni, hogy nem tudna-e mondani nekünk pár szót a Titkok Kamrájáról. - tette fel a kérdést.

Hirtelen mindenki felkapta a fejét és felfigyeltek a lányra. Mondtam, hogy ez már érdekes téma lesz, hiszen mindenkit érdekelt a dolog. Nem is kicsit.

Binns professzor csodálkozva nézett rá.

-Az én szakterületem a mágiatörténet! - felelte, szinte lenézően. - Tényekkel foglalkozom Granger kisasszony, nem pedig mítoszokkal és legendákkal! - jelentette ki, majd folytatta az olvasást.

Hermin láttam, hogy kicsit dühös volt és ismét feltette a kezét.

-Én úgy hallottam, hogy a legendáknak mindig van valóságalapjuk.

Binns, csak pislogott a lányra és kénytelen volt igazat adni.

-Nos.. - gondolkodott el. - Ez a megállapítás valóban jogosnak tűnik.

Hermione büszkén kihúzta magát. Az egész osztály érdeklődve figyelt a professzorra.

-Lássuk csak a Titkok Kamrája.. - töprengett el. - A Roxfortot több mint ezer éve alapította a kor négy legjelentősebb varázslója, Griffendél Godrik, Hugrabug Helga, Hollóháti Hedvig és Mardekár Malazár. Iskolánk négy háza az ő nevüket őrzi. Együtt építették fel ezt a kastélyt, távol a muglik lakta vidéktől. Akkoriban ugyanis az egyszerű emberek rettegtek a mágiától, s ezért tűzzel-vassal üldözték a boszorkányokat és varázslókat.

Binns professzor szünetet tartott és végignézett az érdeklődő diákokon.

-Az alapítók között hosszú évekig zavartalan volt az együttműködés.
Megkeresték a varázslótehetséggel megáldott gyermekeket, és felhozták
őket a kastélyba, hogy megtanítsák nekik a szakma csínját-bínját. Később
azonban nézetkülönbségek merültek fel, s Mardekár és három kollégája
között egyre inkább megromlott a viszony. Mardekár úgy vélte, szigorúbban kell megválogatni a Roxfortba felvett diákokat. Ő a
varázslócsaládok gyermekeire akarta korlátozni a mágiatanítást. Nem
pártolta a mugli származású tanulók felvételét, mert megbízhatatlannak
tartotta őket. Egy alkalommal a vita veszekedéssé fajult Mardekár és
Griffendél között, és Mardekár nem sokkal később elhagyta az iskolát.

Kedves Ellenség! (Draco Malfoy FF.)Onde histórias criam vida. Descubra agora