Cele doua masini se apropiau din ce in ce mai mult. Cei 20 de barbati au ramas in mijlocul drumului, speriati, parca imobilizati. Erau gata sa isi infrunte soarta.
Cand masinile au ajuns la aproximativ trei metri departare de ei, s-au oprit. Din ambele masini s-au auzit sunetul usilor deschise si apoi trantite iar apoi sunetul cizmelor facute la atingerea stratului de zapada.
Cand s-au apropiat, Avram si-a dat seama cine erau. Din partea stanga, Himmler si Rommel iar din partea dreapta soldatul care i-a lasat in padure si medicul personal al Führerului.
-Ai avut dreptate Chris, cum au dat de putina nesupraveghere cum au incercat sa fuga.
Apoi toti cei 4 au inceput sa rada.
-Aveti chef de putina distractie in seara asta? A intrebat Himmler cu un zambet arogant.
-Bineinteles, doar de asta suntem aici. Araspuns un altul.
Evreii priveau nedumeriti, cand in stanga cand in dreapta.
Himmler a facut un pas inainte si le-a vorbit pe un ton sever ce rasuna in plina noapte.
-Jegosilor, ne vom juca un joc simplu. Va dam ragaz de 10 minute sa va ascundeti cat de bine puteti, apoi eu si cu amicii mei vom porni pe urmele voastre. Cine impusca cei mai multi evrei castiga doua saptamani de vacanta. Simplu. Nu aveti voie sa cooperati, fiecare e pe cont propriu porcilor. Din 20 va ramane doar unul pe care il vom duce inapoi la Auschwitz. Cel care reuseste sa il gaseasca pe ultimul, are o luna de vacanta. A incheiat Himmler pe un ton satisfacut.
-Sa inceapa vanatoarea! 10 minute viermilor, grabiti-va!
Himmler si Chris, soldatul, s-au urcat intr-o masina iar Rommel si Theodor Morell, medicul personal al lui Hitler, in cealalta.
Dupa 10 minute in care au stat in masina au baut si s-au distrat, cei 4 barbati au coborat inarmati si au infruntat frigul iernii.
-Ei bine, sa incepem. Noi mergem in partea dreapta voi in stanga. Cand ati omorat unul strigati, ca sa ii numaram pe cei 19. La drum camarazii mei. A spus Rommel razand.
Au luat-o prin padure, cu lanterne si cu pusti in maini. Padurea era deasa, zapada asezata intr-un strat gros ceea ce ingreuna fuga evreilor. Erau clar dezavantajati si mai era clar ca au sa piarda jocul acesta macabru.
Nu au trecut 5 minute, ca deja 4 evreii au fost omorati. Trei de Rommel si unul de Chris. Dupa inca 10 minute de vanatoare, doar doi evrei au mai ramas in viata.
-Miscarea decisiva! Ia sa vedem care este mai iscusit si care merita concediul! A urlat Himmler.
Avram statea pitit intr-o scorbura si se ruga, plangea si se ruga sa nu fie el cel gasit. Auzea pasi apropiindu-se tot mai mult. A auzit un schimb de replici si apoi 4 focuri de arma venind din 4 directii diferite. Era sigur ca el era tinta si astepta sa simta cum viata se sfarseste dar spre surprinderea lui, era teafar. Cum era posibil?
-Gata, l-am omorat si pe al XIX-lea! Au strigat toti fericiti.
-Bravo camarazii mei! Rommel, tu i-ai omorat pe cei mai multi dintre ei, bucura-te de o bine meritata vacanta.
-Cat despre ultimul, l-am omorat cu totii, deci meritam toti aceasta vacanta. A completat Morell razand.
-Da, intr-adevar. Acum, tu cel de-al XX-lea, aratate si nu ne forta sa te gasim noi.
Daca nu ar fi fost atat de aproape de el ar fi putut fugi, dar acum era incoltit si inca nu intelegea cum a scapat viu dar s-a ridicat din scorbura si a mers in fata lor. Abea atunci a observat ca unul dintre evrei era pitit dupa acelasi copac in care s-a ascuns si el. Din aceasta cauza nu a murit, tinta nu era el.
-Bine jucat! Ai reusit sa supravietuiesti, cel putin pentru moment. Dar fuga ta va fi pedepsita cu varf si indesat.
A fost luat si bagat intr-o masina care stia ca il va duce inapoi la Auschwitz, se pare ca nu ii este dat sa fie liber, ca este condamnat sa traiasca captiv in acel loc si sa moara acolo.
Himmler, Rommel, Chris si Morell s-au intors la "palat" unde au continuat sa petreaca pana in zorii zile alaturi de tinere domnisoare. Nu aveau niciun fel de resentiment pentru crimele savarsite, considerand ca si-au facut doar datoria fata de Führer.
CITEȘTI
[ÎN CURS DE EDITARE] O poartă către Iad: Auschwitz
Tiểu thuyết Lịch sửGermania nazistă, exterminarea evreiilor atinge perioada de maximă "productivitate". Evreii nu mai au dreptul la viață, dar totuşi el, reuşeşte. Reuşeşte să supraviețuiască. Copertă realizată de @disporum