Captiolul XXVI

924 27 1
                                    

-Raman. Nu am sa te las singura, nu te pot lasa.

-Ar fi bine sa iti cauti un loc de munca. Trebuie sa ne intretinem, facturi, mancare plus alte necesitati. Eu una am gasit o oferta de munca...

-Ce ai gasit?

-Ei bine, toata noaptea am stat si am cautat in ziare, la rubrica anunturi, iar unul mi-a atras atentia. Stai sa aduc ziarul si sa iti citesc.

Ev a intrat in camera cu eleganta, si-a dres vocea si a inceput:
"Acest anunt este facut in numele Führerului. Conducatorul nostru mult iubit ofera un post de secretara. Sunt rugate sa se prezinte toate domnisoarele si doamnele interesate de acest loc de munca."

-Ev, nu cred ca Führerul ar da un asemenea anunt la o rubrica atat de neinsemnata.

-Stiam ca vei zice asta, si tocmai de aceea am adus asta.

-Ce e asta?

-Ia-l si citeste primul articol.
"LOC DE MUNCA OFERIT DE FÜHRER
In aceasta dimineata, Adolf Hitler a validat anuntul facut cu cateva zile in urma de la rubrica 《anunturi》. Acesta a declarat: 《Orice doamna sau domnisoara interesata de aceasta profesie, are o sansa sa devina secretara mea. Vor fi alese doar 10 femei care vor fi testate personal de mine.》
Este prima oara cand Führerul face astfel de anunturi."

-Ei?

-Asta e... socant. Te-ai inscris pentru post?

-Da, tocmai ce am trimis o scrisoare, spune ca daca voi fi aleasa, raspunsul va veni in termen de doua zile, iar daca nu, voi primi o scrisoare de multumire pentru ca am avut vointa si interes.

Avram privea uimit cand la ziar cand la fata ei entuziasmata.

-Nici macar nu ma feliciti?

-Inca nu ai obtinut postul...

-O sa il obtin.

-De ce esti atat de sigura?

-Pentru ca sunt Evelin si mereu mi-a reusit ceea ce mi-am propus.

Avram era dezorientat, nici nu avea in plan sa ramana in Berlin, iar acum Ev isi cauta un loc de munca langa Führer. Pericolul se apropie, totusi el era un evreu evadat, nu putea sa munceasca undeva, ar fi recunoscut. Tot ce spera acum era ca Evelin sa nu obtina postul si sa o convinga sa plece din Germania.

Dupa doua zile, postasul a adus o scrisoare "foarte importanta" dupa spusele lui.

"Stimata domnisoara,
Ati fost selectata printre primele 10 candidate. Sunteti rugata sa va prezentati maine, in acelasi loc.
Cu respect, Adolf Hitler.

-Avram!

-S-a intamplat ceva?

-Am obtinut locul de munca!

-Da sa vad.

Avram a citit scrisoarea iar apoi a privit-o donjenitor.

-Nu ai obtinut-o. Ai fost doar aleasa, mai ai sa concurezi cu 10 femei.

-O sa am locul ala de munca! Ai inteles?

-Da Doamne sa fie asa cum zici.

A doua zi Ev era pregatita de marea incercare a vietii ei. Purta o rochie gri care ii acoperea genunchii. Parul ii era aranjat intr-un coc perfect, iar pantofii erau lustruiti. Peste rochie purta un palton negru elegant.

-Mult noroc!

-Sa fie.

A pasit grabita pana a ajuns intr-o incapere luminoasa. Un domn inalt in uniforma a intrat si le-a salutat.

[ÎN CURS DE EDITARE] O poartă către Iad: Auschwitz Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum