Fotsteg hördes snabbt upp längs trappan i lägenhetshuset. Jag hade inte tagit av mig något så jag smet direkt in i närmsta rum. Badrummet. Jag klev in bakom draperiet och kunde höra min puls eka mot kakelplattorna. Ytterdörren öppnades tyst och fotstegen gick runt i lägenheten. Bestämda, självsäkra och stressade. Jag visste inte om jag skulle sätta på kranen eller inte, om så kanske de bara misstänkte att någon av hyresvärdarna duschade och därför inte skulle gå in men det kunde också riskera mer ljud som kunde leda de rätt till mig. Fotstegen hade tystnat och jag försökte dra av mig det som nu var kring mina handleder under tiden. Det satt inte alls åt lika hårt nu men det var svårt att få åt då jag inte kunde få hjälp av någon hand. Badrumsdörren öppnades och jag stelnade till. Vad skulle jag säga? Varför var jag här? Dörren hade stängts sakta. Jag tittade upp och såg någons skugga bakom det blåa duschdraperiet. En hand grep tag i det och förflyttades och mötte mina ögon. Jag borde inte känt så men jag kände mig lugn. Draperiet drogs igen och benen förflyttades närmre mina. "Shh." Pekfingret nuddade försiktigt hans läppar medan han lyssnade.
"Poliser kom. Inte för att det inte brukar vara poliser på problemområden men många har plöjt ut de värsta brottslingarna men efter att vi rymde så ville de väl antagligen ha koll vart vi var." Jaha, det var bara det. Han ville rädda sitt eget skinn. Men om de hade upptäckt mig så hade de tagit mig med. Men hans blick sade att det var mer när jag tittade och fick ifrån mig ett ljud av lite besvikelse. "Du måste duscha av dig." Han nickade mot stycket och sedan på mig. "Gå ut då." Han log. "Det kan jag ju inte, poliserna." Jag trodde inte att jag hörde rätt, han skulle inte vara här samtidigt som jag duschade. Oh, nej. "Gå till andra sidan av duschdraperiet då." Han plutade med läpparna och såg missnöjd ut. Han gömde sig på ett ställe där poliserna inte letade just nu och jag var helt enkelt på samma ställe så det var väl smart att följa med honom, vara på samma ställe som honom. "Okej, men blunda då eller vänd dig om." Jag tog av mig tröjan och byxorna. Men inte allt. Bara ifall att han nu skulle titta. Jag litade ju trots allt inte helt på honom, inte helt. Bara lite. Strålarna sköts mot min hud. Håret blöttes ned och jag njöt. Jag tog schampoo flaskan som stod på kanten och lade en klick i hårbotten och började massera. Jag sköljde ur och hans hand lades mot min axel. Hans fingrar klättrade uppför min hals mot min örsnibb. "Vad du är vacker." Jag stod där med vattnet mot kroppen. "Du skulle ju inte titta." Han skrattade till och sade "du väljer vem du litar på." Hans läppar sattes mot min nacke och en värme satte märke på min hud av hans kyssar. Hans andra hand letade sig ner längs min kropp. Jag vände mig om och tog mina armar som satt ihop över hans huvud. Jag rörde hans läppar försiktigt men intensivt. Sirenerna höll till i bakgrunden och det kändes bara mer spännande. De kunde komma när som helst och upptäcka oss men vi slutade inte. Vi hade vår stund. Han tog mina händer och tog sig framåt medan jag backade mot väggen. Han tog av sig tröjan och jag letade med blicken längs hans magrutor och tatueringar. Bitar av hans historia tittade jag på. Han höll upp mina händer och kysste mig längs brösten och magen. Jag kunde inte direkt hejda honom men det ville jag heller inte. Det var så skönt, tillsammans med vattnet. Jag rös till när han kom ännu längre ner. "Hance?" Han tittade upp. "Ja?" "Sirenerna har tystnat och någon är här."
YOU ARE READING
Förbjuden frukt
AdventureDEL 1 Det här var inget vanligt fängelse... Det var ett fängelse där de allra värsta brottslingarna satt. Nu var jag här Och skulle få ut dem Något var annorlunda, hans ögon. De drog in mig och fyllde mig på ett sätt jag aldrig känt förut. Det var...