37

146 19 23
                                    

Yangin perheellä Koillislinjan arkaluontoista tietoa. Yhteyksiä S. Springfloweriin. Koodi Viikate.
Koodinimi Haaskalintu, Durmstrang 9.2 klo 02.00.
Koodinimi Korppikotka, Kurpitsakuja 31 9.2 klo 02.11.
Toimintatapa vapaa/sovellettavissa.

VAHVISTAN OLEVANI USKOLLINEN VAIN KOILLISLINJALLE. KESKUKSEN AIKA ON OHI.

- E. Whiley

***

"Mikä siinä on, kun suihkussa kestää noin kauan?"

Niin, no, mikä siinä oli, että oli niin kiire? Ava veti huulensa vinoon hymyyn. Hän olisi täällä vielä pelin jälkeenkin, jos Sirius hoputtaisi enää yhtään enempää. Huispausjoukkueen pukuhuoneen suihkussa ei nimittäin ollut mitään vikaa. Päinvastoin, se oli oikein kodikas. Koko pukuhuone oli väreiltään punakultainen. Suihkun laattaseinän pienet mosaiikkilaatat muodostivat leijonan kuvan.

"Tulenko sinne?" vihjaileva äänensävy sai kylmiä väreitä aikaan. Ava pudisti päätään itselleen hilpeydentunteen kupliessa hänen sisällään. Hupsu tyttö, sinä olet rakastunut!

"Ai, enkö?" paljonpuhuvan hiljaisuuden jälkeen kuului. Sitten Sirius naurahti matalasti. "Ota edes huispauskaapusi."

Rohkelikon tunnusvärein kirjailtu kaapu lennähti suihkuverhon yli ja lätsähti komeasti loiskahtaen vetiselle lattialle. Nyt se oli aivan märkä. Käytävässä kaikuvat juoksuaskeleet kertoivat, että itse syyllinen oli livahtanut rikospaikalta ennen saarnaa. Ava huokaisi tietämättä ollako huvittunut, ärsyyntynyt vai kiusaantunut ja kiskoi huispauskaapunsa päälleen.

Puuskupuh--Rohkelikko -ottelun ei pitäisi onneksi olla vaikeakaan. Hyvä niin, sillä se oli Avan ensimmäinen huispausottelu. Sen jälkeen, kun Sirius oli opettanut hänet pelaamaan huispausta Durmstrangin öisellä kentällä ilman tietoakaan luvista, hän oli lakkaamatta ruinannut Dumbledorelta lupaa päästä Rohkelikon joukkueeseen.

Vasta, kun Ava käveli litimärkä huispauskaapu päällään suihkutiloista varsinaiselle pukuhuoneelle, hän muisti, ettei ollut sittenkään laittanut suihkua pois päältä.
Hups.

Jacob O'Brien, joukkueen kapteeni, selosti kovaan ääneen strategiaa. Ava etsi Jamesia ja Siriusta, eikä tullut kuunnelleeksi taktiikkaa kovin tarkkaan. Ehkä se ei ollut niin vakava puute. Ehkä. Hän etsiytyi nopeasti ystävänsä ja poikaystävänsä luo, vaikka asiaa ehkä auttoi se, että he olivat kummallisen syrjässä, kuin vältellen joukkueen kapteenia. James kääsi päätään, vilkaisi Avaa nopeasti ja kohotti kummastuneena kulmakarvojaan.

"Kävitkö suihkussa huispauskaapu päällä?" James suhahti.

"Ei, vaan pesin sen kolmekymmentä kertaa, eikä se ehtinyt kuivua", Ava vastasi erittäin kuivasti naljaillen vettä tippuvasta kaavustaan huolimatta. "Äh, unohda koko juttu. Siinä kävi niin kuin kävi."

James nyökkäsi otsa rypyssä, mutta ei näyttänyt kuuntelevan.

Ava sai huomata, ettei kumpikaan kaksikosta kuunnellut hänen puheitaan. Heillä oli tärkeää tekemistä, nimittäin ilmeisesti mulkoilla jotakuta.

Vasta kun Carla Gatewood ilmestyi paikalle ja liimautui kapteeni O'Brieniin, Ava muisti ystävänpäivän haasteen. Carla, jonka Sirius oli iskenyt ja joka oli paljastunut Jacob O'Brienin tyttöystäväksi. Tästä tulisi hauskaa, tai aivan kamalaa - ja Ava veikkasi jälkimmäistä. Draamaa joka tapauksessa.

Peli oli kireää ja kiusallista ensimmäisistä minuuteista lähtien. Yhteishengestä ei ollut tietoakaan punakultaisten puolella. Kostonhaluinen Jacob komenteli Siriusta minkä ehti, Sirius ja James sabotoivat vastaiskuksi O'Brienin peliä ja hermostunut Carla Gatewood ei saanut yhden yhtä maalia torjuttua. Muu joukkue, Ava mukaanlukien, seurasi kummallista tapahtumaketjua joko hämmentyneenä, kiinnostuneena tai epätoivoisena.

AVA WHILEY | kelmit fanficWhere stories live. Discover now