10

295 30 20
                                    

Ava ei muistanut koskaan aiemmin kokeneensa yhtä hullua päivää. Hullua, sanan varsinaisessa merkityksessä. Hän oli tänään tehnyt asioita, joita ei voinut kuvailla yhtä hyvin millään muulla sanalla. Haasteita tyttö oli tehnyt tähän mennessä 32 seitsemästäkymmenestäseitsemästä, mutta isolta kuulostava luku ei edes ollut suurin Kelmien joukosta. Remus oli yllättänyt kaikki suorittamalla 55 haastetta, vaikka tämä olikin aloittanut pari tuntia myöhemmin kuin muut. Ava, Peter ja Sirius olivat melko lailla tasoissa, pisteissä oli vain pieniä eroja. James taas oli muiden hämmennykseksi jäänyt viimeiseksi vain kahdeksallatoista pisteellä, ja Ava epäili pienen määrän johtuvan osaksi Lilyn jyrkistä mielipiteistä kaikenlaisten sääntöjä rikkovien haasteiden suhteen. Nyt, kellon näyttäessä puoli viittä, Kelmien joukko istuskeli rohkelikkojen oleskeluhuoneessa nauramassa kaikkien mielestä surkeille vitseille ja heittelemässä toisiaan mansikoilla.

Kukaan ei oikeastaan halunnut tietää, mistä mansikat tuonut James oli ne saanut, mutta niiden alkuperällä ei oikeastaan ollut väliä. Kuka murehtisi sellaista keskellä maailman parasta mansikkasotaa?

"Hahaa! Täysosuma!" Ava riemuitsi, kun tytön heittämä mansikka lensi suoraan Jamesin naamaan.

"Tämä kostetaan", James vannoi pilke silmäkulmassaan.

"Miksi ette vain syö niitä mansikoita?" Sirius nauroi, ja esimerkkinä nappasi Peterin heittämän mansikan suuhunsa.

"Hemmetin possu, lopeta välillä se ruuan miettiminen", Ava kiusoitteli.

"Koira, ei possu", Sirius korjasi muka loukkaantuneena.

"Aika vaikeaa olla miettimättä ruokaa, kun sitä lentelee ympärillä", Remus kommentoi tyynykasastaan - poika oli suojautunut mansikoilta rakentamalla tyynyistä jonkinlaisen kasan ympärilleen. Peter oli taas ollut vähemmän luova, ja piiloutunut sohvan taakse.

Kelmit eivät olleet ollenkaan huomanneet, että Lily oli saapunut oleskeluhuoneeseen. Tai siis, ennen kuin jonkun heitto osui vahingossa punahiuksiseen tyttöön. Lily näytti siltä, että alkaisi minä hetkenä hyvänsä kiehua raivosta, mutta hän ei ehtinyt aloittaa saarnaansa.

"Hei, yhteishyökkäys! Kaikki vastaan Lily", Sirius keksi, ja pian mansikat lensivät kohti Lilyä, vähemmän vahingossa kuin ensimmäinen.

Kaikkien yllätykseksi Lily alkoi nauramaan hillittömästi, ja paiskasi Jamesia ensimmäisellä esineellä, joka osui tytön käteen, eli shakkinappulalla. Yksi tehtävistä listalla oli ollut suostutella Dumbledore pelaamaan shakkia, ja Remus oli onnistunut - ja auttamatta hävinnyt rehtorille.

Siitä alkoi maailman sekavin, ja todennäköisesti ainoa mansikka-shakkinappula-tyyny-pesusieni-sota. Lopputulos oli sotkuinen, eikä vähiten siksi, että Lily oli löytänyt jostakin myös pullon pikaliimaa ja onnistunut jotenkin levittämään sen muiden - paitsi tyynyjen alla olleen Remuksen - päälle. Siinä hötäkässä liima oli levinnyt muuallekin. Kukaan ei oikein tiennyt, miten sitä oli joutunut jopa kattoon, mutta ehkä parempi niin. Välillä tieto lisäsi tuskaa.

Remuksen tyynyistä taisi loppujen lopuksi olla enemmän haittaa kuin hyötyä, sillä liima oli kiinnittänyt tyynyt yhteen, ja koko kasan sohvaan. Remus oli siis jumissa tyynykasassaan.

"Hei... auttaisiko joku? En pääse pois, mitä on tapahtunut?" Remuksen tukahtunut ääni valitti jostakin kasan alta. Ehkä ei ollut suurikaan yllätys, että kaikki muut alkoivat nauraa, paitsi tietenkin Lily.

"Tietenkin autan", Lily vastasi ja mulkaisi kaikkia muita, jotka edelleen nauroivat. Lily alkoi poistaa liimaa jollakin loitsulla, ja James katseli tyttöä ihaileva katse silmissään.

"Sarvihaara on ihan umpirakastunut", huvittuneen oloinen Peter totesi hiljentäen ääntään niin, että James ei varmasti kuulisi.

"Meidän todellakin pitää keksiä jonkin sortin suunnitelma noiden kahden parittamiseen", Ava mietti. Kaikkihan sen näkivät, että Lily ja James olisivat maailman söpöin pari. Kaikkihan sen näkivät, miten paljon James halusi ottaa Lilyn syliinsä ja suudella tyttöä pitkään ja hellästi. Kaikkihan sen näkivät, miten Lily vilkuili Jamesia, kun hän luuli, ettei kukaan huomaisi. Siis... kaikkihan sen nyt näkivät.

AVA WHILEY | kelmit fanficWhere stories live. Discover now