Sabah
Şadoğlu Konağı
Yaren'den
Dün çok tuhaf şeyler oldu. Reyyan ve Miran'ın kaçması , abimin Gönül'ü kaçırması derken birde abimin Gönül'ün namusuna el sürdüğünü öğrendik. Dahası birde abimin vurulduğunu öğrendik. Ve bütün bunları bize Korhan'lardan Mirza söylemişti. Çok öfkelenmişti o da bize. Şu an hepimiz hastanedeydik. Abim için.
Onu ameliyat etmişler servise yatırmışlardı. Ciddi durumu yoktu. Yani gayet iyiydi.Tabi annem böyle şeyleri abartmasını bilen biriydi. Dünden beri abim için ağlayıp duruyordu. Babamda onu teselli ediyordu, Dedemde abimin Gönül'e yaptıklarını düşünüyordu. Rezil olduğumuzu düşünüyordu birde.
Nasuh : Ah Azat ne yaptı böyle ?! Tüm Midyat'a rezil etti bizi ! Şimdi insanların yüzüne bakıp ne diyeceğim ben ?!
Hazar : Baba ya dur... Bir bekle. Belki bilmediğimiz şeyler var. Hele bir Azat uyasın birde olanları ondan dinleyelim !
Nasuh : Öylede yapacağım zatende Hazar. Ama bütün bunların hepsi senin o Reyyan kızın yüzünden oldu ! Bunu bilmiş ol ! O şerefsize kaçmasaydı Reyyan bunlar olmayacaktı !
Hazar : Baba...
Nasuh : Boşuna bana Reyyan'ı savunma Hazar ! Kızın suçludur bu kadar ! Hem zaten bak kimin yanında şu an kızın ! Miran'ın yanında ! Hemde ona kaçtı ! Birde hiç bir şey olmamış gibi davranmamı istiyorsunuz ?!
Bende çaresizce abimin uyanmasını bekliyordum. Ama sonra aklıma bugün kontrolümün olduğunu hatırladım. Ve Harun'un kolunu dürttüm.
Yaren : Harun uyan. Kontrolümüz var.
Harun : Ha ne ? Azat 'mı uyandı ?
Yaren : Yok yok. Kontrolümüz var dedim. Hadi gidelim.
Harun : Tamam.
Yaren : Anne ! Baba ! Benim şimdi kontrolüm var ! Harun'la bir doktora başvurup geleceğiz biz !
Cihan : Tamam kızım gidin siz !
Harun'un elini tutup doktorumuza gittik.
Sonra ben doktorun işaret ettiği yere yatağa geçip uzandım. Doktorda ultrason için eşyalarını hazırladı. Harun'da yanıma gelip oturdu. Bir elini elime koydu. Diğer elimi başıma koyup okşadı.
Doktorda kontrolümüzü yaptı.Doktor : Yaren hanım , Harun bey bebeğiniz gayet iyi görünüyor. Gayet sağlıklı. Geçmiş olsun.
Yaren : Teşekkür ediyorum doktor hanım.
Doktor : Şimdide bebeğinizin kalp atışlarını dinleyelim.
Yaren : Evet ! Harun ! Duydun mu ? Bebeğimizin kalp atışlarını duyacağız birazdan !
Harun : Evet ! Heyecanlandım be şimdi...
Yaren : Bende...
Doktor gerekli malzemelerini kullandı. Şimdi kalp atışlarını dinletti.
"Gıp gıp gıp gıp gıp gıp gıp"
Yaren ve Harun gülümseyerek bebeklerinin kalp atışlarını dinlediler. Yaren karnındaki canı böyle hissettikçe böyle duygulanıyordu. Gözleri doldu. Harun'da Yaren'in gözyaşlarını silip öptü yanağından. Sonra kontrolün bitişiyle odadan ayrıldılar.
***
Miran'dan
Dün gece Aslan'ın külübemize gelmesiyle ben kapıyı açınca sert darbesiyle bayılmıştım. O sıradada Reyyan'ı kaçırmıştı. Ben dün bir saat sonra uyandığımda Reyyan'ı göremeyince tüm olayı kavramıştım. Ve şimdi dünden beri öfkeyle Aslan ve Reyyan'ı arıyordum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hercai
Random"Ne benim sözüm geçer bu iklimde ne de senin. Böyle gelmiş böyle gider, son söz törenin"