-29-

257 33 79
                                    

1 saat sonra...
Gönül'den
Herhangi bir otobüse binmiştim. Midyat'a doğru yola koyuldum. Mirza'da arabayla peşime takılmıştı. Ve bindiğim otobüsüde farketmişti. Ben içten içe yeniden Azat'a kavuşacağım diye sevinirken yine felaketin beni bulacağından korkuyordum. Ama sakin olmalıydım. Buraya kadar kaçabilmekte başarıydı.

Otobüs ilerlerken bende başımı cama koydum yolu izleyerek eski günlerimizi hayal etmeye başladım.
Azat'la zorla evlendiğim gün...
Ona aşık olduğum gün...
Birbirimize hediyeler alıp verdiğimiz günler...
Hamile olduğumu öğrendiğim gün ve Azat'ın mutluluktan havalara uçtuğu gün...
Bebeğimizin cinsiyeti için girdiğimiz iddia...
Gülümseyerek hayal ettim sadece.

*
Şadoğlu konağı
Yazardan
Sonunda nişan bitti. Herkes  ayrıldı konaktan. Şadoğullarıda konağa döndü. Herkesin suratı bin parça tabi...

Hazar : Yav baba en başta sana yazıklar olsun ! Gerçekten yazıklar olsun !

Nasuh : Ben ne yaptım ha Hazar ?! Bağırıp çağırıyorsun !

Hazar : Daha ne olsun ?! Önce o kadının peşinden Kars'a gidiyorsun ! Yetmiyor birde bu konağın gelininin kuzenini torunuyla evlendiriyorsun ! Ve sizlerde sesinizi çıkarmıyorsunuz !

Nasuh : Ben ne yapayım ha Hazar ?! Elim kolum bağlı Azat'ın ölümünü mü izleyeyim ? Hem senin o kadın dediğin senin anan ! Benimde sevdam !

Hazar : Ne sevdaymış be ?! Yıllardır kendi kimliğini saklayıp bizden intikam alan kadın mı sevdan ha ?!

Nasıl : Ya Hazar oğlum ! Her şey geçmişte kaldı ! Azize pişman !

Hazar : İnanmıyorum onun pişmanlığına ! Hayatı yalan bir kadının değiştiğine inanmam hem !

Nasuh: Gerçekleri kabul etmiyorsan gör bari oğlum !

Hazar : Etmiyorum etmeyeceğim ! Asıl sen şu gerçekleri gör baba ! Gönül'ün ölümü ve kırkının yeni çıkmış olması ! Azat'ı zorla istemediği kızla evlendiriliyor oluşu ! Asıl sen bu gerçekleri gör baba !

Nasuh : Farkındayım oğlum ! Ama Azat için buna katlanıyorum !

Hazar : Katlanmak zorunda değilsin baba ! Bu ülkede adalet polis var ! Bir dava açsak hiç kimse sesini çıkaramaz !

Nasuh :  He çıkaramaz ! Sonra gelsinler konağımızı tarasınlar ! Ailemizi katletsinler! Sen töreyi değiştiremezsin Hazar ! Onlar isteseler yaparlar ! İster polis gelsin mahkeme olsun ! Yine kan dökülecek ! Dökecekler !

Hazar : Hay ben böyle törenin geçmişinin geçmişinin...

Hazar öfkeyle odasına çıktı. Nasuh'ta böyle olsun istemezdi ve bir büyük olarak neler olacağını iyi bilerek konuşuyordu. Sonuçta geçmişte yaşanmış bazı kan davalarına şahitti.

Miran : Bu işin sonu iyi bitmeyecek Reyyan.

Reyyan : Hemde hiç ve Miran buna bir şeyler yapmalıyız ! Azat abimin mutluluğu bu evlilikten daha önemli. Gerekirse savaşalım bu yolda ölelim ama onun sevmediği birisiyle evlenmesine izin vermeyelim.

Miran : Haklısın ama ne yapabiliriz ki ? Elif'in Azat'ı sevdiğini gördüm ben bugün. Ve bu kız nasıl düşüncesiz davrandı anlamış değilim. Gönül'ün yası umrunda bile değildi.

Hercai Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin