Aslanbey Konağı
Düğün daha başlamamış ve misafirler henüz yoktu. Kenan ağa tam vaktinde yetişmiş Gönül'ün kaçmasını engellemişti.Şimdi ise Gönül'ü kolundan tutup konağa geri getirdi. Gönül'ü gelinliksiz görmeyen Azize Aslanbey ve annesi şok gözlerle Gönül'e baktı.
Azize : Birazdan damat tarafı burada olacak. Ama Gönül ? Sen nasıl ?! Bir dakika sen buradaysan yukarıdaki ?!
Gönül : Elif o...
Kenan ağa : Tam vaktinde yetiştim Azize hanım ! Eğer yetişmeseydim torunun utanmadan Mirza Korhan ile kaçacaklardı !
Azize : Ne dersiniz siz Kenan ağa ?!
Kenan ağa : Gördüklerimi derim Azize hanım ! Ve Gönül'e iki teklifi verdim ! Ya öleceksin Ya evleneceksin ! O da evleneceğim dedi ! Getirdim şimdi ! Çabuk hazır edin onu. Birazdan misafirler gelmeye başlar.
Azize : Tamam !
Kenan ağa Gönül'ü konağa bırakıp gitti. O sırada ReyMir aşağıda Gönül'ü başka şekilde görünce şaşırdılar.
Reyyan : Miran benim gördüğümü sende görüyor musun ?
Miran : Evet.
Reyyan : Gönül buradaysa... İçerideki ?
Miran : Elif !
Reyyan : Miran nereye ?
Miran : Ben bu kızı öldüreceğim en son Reyyan ! Şu anda bile bencilliğiyle Gönül'ü değil kendini düşünüyor ! Azat'la evlenebilmek için şu berdelden yararlanıyor pes !
Reyyan : Sakin ol lütfen ! Haklısın ama bir dur ! Ne olduğunu bilmiyoruz ! Zaten yeterince herkesin gözünde suçlu durumdayız ! Birde buna burnumuzu sokup daha fazla kimseye batmayalım !
Miran : Kaç kere dedim sana ! Biz suçlu değiliz ! Ve birde bu olanlar oldu diye Elif'in bundan istifade etmeye hakkı yok ! Burada söz konusu töre kararı ! Bunun sonucunda Gönül'ün hayatını nasıl düşünmez ?!
Reyyan : Haklısın ama boşverelim biz Miran ! Onu onlar düşünsün lütfen ! Biz bize bakalım...
***
Gönül'den
Gözyaşları içinde yere bakıyordum. Babaannem ise öfkeyle bakıyordu.Azize : Neden böyle bir şey yaptın ha ?! Hiç utanmadın mı bunu yaparken ?! Ya sen kendi canını hiçe sayıp nasıl kaçmaya kalkarsın ?!
Gönül : Ne yapabilirdim ?! Azat'la evlenmek istemiyorum çünkü ! Başka çarem yoktu !
Azize : Vardı ! Hatta var ! Ben sen evlendikten sonra tüm gerekenleri yapacağım zaten Gönül ! Her neyse... Şimdi burada konuşarak daha fazla vakit kaybetmeyelim. Şadoğulları , misafirler gelmeden çık git hazırlan ! Elif saçlarını yapar. Yok yapmam derse ben ona yaptırmasını bilirim ! Sultan al kızını götür odasına !
Sultan : Tamam. Gel kızım...
Annemde kaçmama hak vermişti ama Mirza'yla olmasına pek anlam veremedi. Şimdi düğün için hazırlanmam için beni kolumdan tutup odama götürdü.
***
Aslan'dan
Reyyan'ı kaybettiğimden beri içiyordum. Şimdi bugünde kardeşimin o Miran yüzünden düğünü vardı. Hiç bir şey yapamıyordum. Sadece içmeye gelip oturup içiyordum sürekli.
Ve kaç gündürde konağa gitmedim. Kendi satın aldığım evimde yatıp kalktım. Annem benim için endişelenip arıyordu gel diye. Ama iyiyim diyip geçiştiriyordum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hercai
Random"Ne benim sözüm geçer bu iklimde ne de senin. Böyle gelmiş böyle gider, son söz törenin"