Yaren şaşkınlıkla baktı sadece. Gördüğü manzara abisi için öfke verici bir andı. Mirza onları görmeden ansızın Harun'un kolunu çekip yollarını değiştirdiler.
Harun : Ne oldu ? Neden geri dönüyoruz ?
Yaren : Dönmemiz gerektiği için.
Harun : Neden dönmemiz gerek ki ?
Yaren : Çok soru sorma Harun. Dönmemiz gerek dediysem dönmemiz gerek.
Harun : Bana o kadar tanışma hikayemizi anlattın. O kadar hazırlandık dışarı çıktık. Bir şey yapmadan dönmek ne bileyim ?
Yaren : Oy oy... Başka zaman yaparız Harun!
Yaren Harun'un sorularından sıkılınca bir iç çekti. Daha Sonra sertçe kolunu çekip konağa doğru yola koyuldular.
***
Azat ve Cihan nihayetinde konağa geldiler.
Onları dört gözle avluda bekleyen Handan hanım, Gönül ve Zehra hanım karşıladı.Gönül : Azat...
Gönül telaşla hiç durmadan koşarak Azat'a sarıldı. Azat'ta kollarını Gönül'e dolayıp sardı. Kokusuna bıraktı kendini.
Gönül : Çok korktum!
Azat : Korkma bitanem. İyiyim ben.
Gönül : Hem polisler sessiz sessiz girip götürmüşler seni. Yengem demese ruhumuz duymayacaktı Azat.
Azat : Aman boşver ne yapacaksın ? Götürdüler. Götürdükleri gibide döndüm. Bak iyiyim.
Gönül : Çok şükür... Şükürde ne oldu ? Niye götürdüler ? Yoksa o garson çocukla ilgili mi?
Azat : Aynen... Adi herif hemen şikayet etmiş.
Azat ve Gönül kendi aralarında konuştular. Ondan sonra Handan hanımları yalnız bırakarak odalarına doğru yola koyuldular.
Handan : Gönül Kızım!
Gönül : Efendim anne!
Handan : Hazır odanıza giderken Emir'e de bak! Çocuk uyuyordu. Uyandıysa ilgilen.
Gönül : Tamam anne!
***
Aslanbey Konağı
Mirza Korhan ve babası Aslanbey konağına geldiler. Mirza'nın babası ve Azize hanım uzun bir süre konuştular. Mirza'da Elif'le başbaşa bırakıldı bilerek.Elif : Şimdi ne düşünüyorsun sen Mirza ?
Mirza : Bilmiyorum. Artık İnan ne yapacağımı bilmiyorum. Bu son yaşanılan olaylardan sonra artık herşeyden soğudum. Ne yapacağımı bilmiyorum.
Elif : Öyle düşünme bence.
Elif ansızın elini Mirza'nın elinin üstüne koydu. Gülümseyerek ona baktı. Oyundu tabi.
Elif : İkimiz belki birbirimize iyi geliriz...
Mirza : Bilemem...
Mirza çekti ellerini.
Elif : Hadi ama! Biz evleneceğiz Mirza! Bize bir şans vermelisin bence!
Mirza : Neyine şans ya Elif?! Sen iyi misin ?! Ne dediğinin farkında mısın ?!
Elif : Farkındayım Mirza Tabiki!
Mirza : Daha düne kadar Azat'a köpek gibi yanık olan sen değil miydin ?! Ne değişti ?!
Elif : Ne mi değişti ?! Zaman Mirza. Beni sevmeyen birinin peşinden daha ne kadar koşacaktım ?! Benimde bir gururum var ama! Ben Azat ve Gönül yüzünden tımarhaneye girdim! Artık eski Elif değilim! Değiştim! Zaman geçti! Zaman değişti! Anladın mı şimdi? Bence... Sende geçmişi unutmalısın. Değişmelisin Mirza...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hercai
Random"Ne benim sözüm geçer bu iklimde ne de senin. Böyle gelmiş böyle gider, son söz törenin"