Celou noc James s Lily probděli, a proto není divu, že většinu vyučování prospali. Naštěstí Lektvary měli oba v kapse, Bylinkářství a Péče o kouzelné tvory pro ně nebyli podstatné a Kouzelné formule nějak přežili.
Čas, kdy zrovna nevyspávali využili pro to, aby kamarádům pověděli vše, co se včera dělo.
Lily se svěřila, jaké obrovské zklamání si pro ni připravil Severus, a co by se možná stalo, kdyby do pokoje nevtrhl Petr a Sirius. Otevřeně se také přiznala Kate i Lucy, co cítí: ,,Mám ho ráda. Ráda a možná i něco víc, takže jsem se mu rozhodla dát šanci." znělo její přiznání. Poté div neohluchla, jak začaly její spolubydlící pištět a zavalovaly ji poznámkami jako: Já ti to říkala! Že ti to trvalo! nebo Naše nedostupná Lily pookřála!.
Celé volné odpoledne po škole strávili dívky jedinou činností - drbáním. Museli probrat a oprávněně si zanadávat na Snapa a Zmiozeli, vyzpovídat Lily o Jamesovi, Lucy o Removi a snažily se vysvětlit Kate, jak to bylo s jejím pádem na konkurzu. Lucy Lily uvěřila, jelikož to, co považovala Kate za pravdu, jí přišlo nepravdě podobné, ale Kate o Blackovi nechtěla ani slyšet. Nakonec dívky doufaly, že to Sirius přijde co nejdříve vysvětlit Kate osobně.
Ono totiž schovávat se během přestávek, oběda a někdy i na hodinách, není úplně dlouhodobě snesitelné. Obvzlášť, když jste nuceni zalézat za sochy, do brnění, výklenků, pod lavici a chodit do společenky přes sklepení, následně 9. patro a teprve pak do ložnice v 7.patře.
Za to James se Siriuse a Petrem, jelikož Remus ležel stále vyčerpán na ošetřovně, strávili odpoledne pod neviditelným pláštěm, před vchodem do Zmiozelské společenské místnosti. Tam se bavili tím, že na vybrané studenty používali kouzlo, které je odhodilo na protější zeď. Na tu zeď ovšem ještě předtím použili silné lepící kouzlo, a tak asi po půl hodině viseli na zdi čtyři studenti. Přesně řečeno Snape, Malfoy, Bellatrix Blacková a Avery.
Mladíci se poté přidušeně smáli, když profesor Křiklan kolem nich stále dokola procházel a nemohl je dostat dolů.
Tohle měl Zmiozel jako odplatu za včerejší setkání. Dvanácterák už všechny kamarády totiž seznámil s příběhem, který si s sebou neslo Lilyino oko, jeho noha a další zranění. Dokonce už přátelům odpustil i překažený polibek s Lil.
Po odpoledni plném zábavy, čokolády a smíchu, se vydali naproti Náměsíčníkovi, který měl dnes večer opouštět nemocniční lůžko a vypadal již v rámci možností dobře. Poté na večeři.
Ve Velké síni to vypadalo následovně:
Kate, která se mermomocí snažila vyhýbat Blackovi, Lucy a ospalá Lily se nimraly v jídle a bez nálady pozorovaly dění okolo sebe. Do Velké síně se vehnali čtyři rozhalekaní chlapci a vyžádali si tak pozornost celé síně.
Pozornost si získali také kvůli tomu, že přišli v půlce večeře. Jejich pozornost ale upoutala jen trojice dívek, a v jednom případě mísa polévky. Samozřejmě zamířili na volné místa u oněch dívek.
Lucy s Lily značně znervózněly a výrazně zčervenaly. To černovláska se začala urychleně zvedat od stolu, a i přes to, jak ji přes stůl tahaly obě dvě kamarádky za ruku zpátky, se jim vytrhla a měla v plánu odejít.
Chlapci něco zamručeli na Zmiozeláky, jak tomu bylo vždycky, ovšem dnes použili horší nadávky, a dlouhými kroky šli vstříc svým vyvoleným.
Wilsonová se kolem nich snažila nenápadně se sklopenou hlavou a otočeným obličejem na druhou stranu nenápadně projít.
Černovlasému mladíkovi však neunikla. Lehce se otočil, čímž směnil směr a odcházel z Velké síně. Zbylí Poberti mezitím usedli ke stolu u dívek a započali normální konverzaci. A James s Lil se chovali, jako by se nic nestalo.
ČTEŠ
Ty a já...osudové chvíle /FF POBERTI/❌
FanfictionLily Evansová, Lucy Taylorová a Kate Wilsonová. Tři nerozlučné kamarádky. James Potter, Sirius Black a Remus Lupin. Známí Poberti a šprýmaři. Závěrečný školní ročník, intenzivní napětí, práh dospělosti a všudy přítomný strach. Začínající válka a us...